Gå til innhold
Hundesonen.no

Valper i slutten av jan !

HHC

Recommended Posts

Ja, da ser det ut som om det er valper på gang, etter Aris! Xentra har begynt å få tegn på at det skjer noe de siste ukene, så nå er vi spente :P

Dette er Aris sitt første kull, så derfor er det ekstra morsomt!

Jeg er ikke sikker på om de blir E-kullet eller hva enda, men lurte på om noen hadde noen artige forslag til hva de kunne hett etter sin far.. Som på papiret heter "Heirofia's Hot Chilli" Joda, Hot er faren, men kan sikkert brukes igjen på dette kullet. Ellers så tenkte jeg på Chilli kull, hihi :P

Sist gang fikk Xentra 13valper, så det er bare å komme med mange forslag! hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn på chilisorter:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chili_pepper_cultivars

Mine favoritter: Jalapeño, Serrano, Scotch Bonnet, Red Savina, Naga Jolokia ("unconfirmed as the very hottest pepper"), Diente de Perro ("hundetann"), Malagueta, Chocolate Bell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn på chilisorter:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chili_pepper_cultivars

Mine favoritter: Jalapeño, Serrano, Scotch Bonnet, Red Savina, Naga Jolokia ("unconfirmed as the very hottest pepper"), Diente de Perro ("hundetann"), Malagueta, Chocolate Bell

Der var det jo masser av forslag om man skal gå direkte på Chilli! Tusen takk! :P

Har også tenkt litt på å bruke akkurat Chilli... Eks "Chilli Makes Me Happy" (Som et elendig eksempel... <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid gøy a fundere på navn!

Hvis du vil ha noen navn på Chilli kan du jo tenke på:

Chilli Con Carne

Chilli De Luxe

Chilli Pepper

Men hva med å tenke på "Hot" navn?

Hot Mama

Hot Chilli

Hot Summer

Hot Shot

Hot ie

Hot Stuff

Hot Winter

Hot n' Tot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid gøy a fundere på navn!

Hvis du vil ha noen navn på Chilli kan du jo tenke på:

Chilli Con Carne

Chilli De Luxe

Chilli Pepper

Men hva med å tenke på "Hot" navn?

Hot Mama

Hot Chilli

Hot Summer

Hot Shot

Hot ie

Hot Stuff

Hot Winter

Hot n' Tot

Masse tøffe navn der, men det er akkurat det da, faren har hatt 2 kull, Aris sitt og et til, og begge 2 har brukt Hot navn, så;

Hot Chilli

Hot Shot

Hot Stuff vet jeg er brukt...

Hmm, men jeg kommer ikke på flere sammenhenger (utrolig dårlig fantasi) Men hadde vært tøfft og brukt Hot Chilli i en annen sammenheng enn Chilli sorter og Hot navn.. Bare å skrike ut om noen komme rpå noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...