Gå til innhold
Hundesonen.no

Din drømmeblanding?


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Jeg elsker utseendet til sydrussisk ovtcharka, men de er visst temmelig tøffe i trynet. Men hvis jeg mikset med en godslig nuffebamse? (Er nuffene så bamsekoselige som mange sier forresten?)

Kan du ikke bare blande havanais med st.bernhard? Utseendet til havanaisen og størrelsen til st.bernhard. Burde bli hyggelige bamser det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat coated dobermann retriever kanskje? :) . Nei vet ikke helt, det finnes da mer enn nok av raser som er "ferdigblandet" som jeg kunne tenkt meg. De rasene jeg liker har også jevnt over et godt gemytt og et bruksområde som passer meg, samt at de er pene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm kanskje en dobermann med lavt aktivitetsbehov :) Og en hund som så ut som en ulv, bare ikke hadde de ville instinktene i seg. (vet vi har noen som ligner, men at den type hund var mer "familievennlig" i gemyttet)

Eller en helt knallsort hund som hadde samme pels som dobermann (kanskje litt mer pels visse steder), stor som en GD, men kropp og hale som en husky/shæfer/ulv, ståører og knallblå øyne :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på myndetreff på søndagen og hadde med min lille whippet/papillon blanding..

Da var det mange som ønsket seg en slik mix hehe.. den lille str til papillon, men alikavel kroppen og utseende som kan minne om en mynde. Ikke fullt så spinkel som en italiener.. Og det oser stor hund i lite format av henne. + hun er rolig og avbalansert som en mynde.

hihi så tror jeg har funnet min perfekte mix jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan man skulle fått til det, men jeg ville hatt en "puddel", lik i kroppen som en puddel, korthåret, men hodet til puddelen er ikke noe fint uten pels synes så jeg, så hodet måtte vært på en annen måte :) Men jeg er nå ganske så fornøyd med puddelen min da, god gutten min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg hatt utseendet til en krøllbelger, gemyttet og bruksegenskapene (apporterende fuglehund) til en labrador minus den ekstreme matgladheten som i alle fall min har. Dessuten ville jeg ikke hatt den overengasjerte unghundsperioden heller. Også ville jeg nok hatt litt belgergemytt i blandingen også. Få den litt mer reservert mot mennesker, litt mer gira på leking/drakamp og fått evnen til å holde det gående lenge uten å bli videre lei. Men samtidig vil jeg ha forståelsen av passivitet vs. aktivitet som labradorer nærmest er medfødt med.

Også ville jeg ha blandet inn litt bearded collie for moro skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg gemyttet til en havanais i en litt større kropp med lettstelt pels. Kanskje et ørlite hakk mer reservert (= uinteressert, ikke usikker). Det er hyggelig med sosiale hunder, men noen ganger hadde det vært greit med en hund som ikke anser alle de møter for å være potensielle bestevenner. Men hunden bør være like vennlig og like lettlært/lærevillig som en havanais. Da blir jo storpuddel et naturlig valg, men kunne godt tenke meg en med litt mer lettstelt pels. Labradoodle er interessant. Ellers syns jeg riesenschnauzere er utrolig flotte hunder. Kanskje storpuddelgemytt i riesenschnauzerkropp hadde vært tingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå er jo jeg en stor fan av alaskan huskyer da, og de er jo "blandingshunder". Men hvis du hadde blanda inn hodet og arbeidsviljen til en Kelpie eller BC i en stor langbeint langdistanse alaskan husky og tatt bort stresset og gjetinga til Kelpien eller BC og jaktinstinktet til huskyen så hadde det blitt en flott, men vanvittig krevende hund! Men både hode og kropp i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila! Hva nå enn hun er blanding av hehe.. Det burde finnes flere sånne hunder som henne her i verden helt klart!

Åhja, det er jeg enig i! Jeg var inne på siden til en spansk omplasseringsorganisasjon en gang, og da så jeg en som lignet veldig.. Men ingen er som Teq *smelt*. Hun er fryktelig søt og sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila! Hva nå enn hun er blanding av hehe.. Det burde finnes flere sånne hunder som henne her i verden helt klart!

Åhja, det er jeg enig i! Jeg var inne på siden til en spansk omplasseringsorganisasjon en gang, og da så jeg en som lignet veldig.. Men ingen er som Teq *smelt*. Hun er fryktelig søt og sjarmerende.

Tequila skulle være greit å få til. Trenger ikke blande engang. Du bare tar en havanais i ønsket farge og klipper bakparten og beina :)

Beklager at det ble mye havanaisgnål fra meg i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg litt enig med Tijon.. Ville hatt en blanding mellom alaska husky og australian shepherd. Kroppen, styrken, tryggheten og pelsen til en god alaska husky, men med mentaliteten og samarbeidsviljen til en god aussie.. minus litt stress kanskje.

Er veldig fornøyd med aussien min, både i størrelse, gemytt og behov for trening, men jeg skulle gjerne hatt den geniale selvrensende pelsen til huskyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne kanskje tenkt meg cockeren større, og med mindre pelsstell, men den er ganske perfekt i seg selv, så fornøyd med lille valpen min der, selv om han ser ut som en rar krysning pga den valpepelsen er helt utrolig!! Det er så mye og den er så lang... og ikke antydning til at den skal slippe, men han ser ut som en bamse da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...