Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipp av andres hunder


Tiv

Recommended Posts

Har holdt på i noen år med å klippe hund for andre. Vanligvis kommer de hjem til meg, men det blir jo alltid litt styr med mine egne når det plutselig dukker opp en fremmed hund. Så nå har jeg begynt å dra hjem til folk istedet.

Er litt usikker på hva de forventer når jeg kommer...Syns det blir så rart å være 'reisende i stellebord', så jeg ber kundene ordne et bord selv. Eller er ikke det ok? De fleste klarer å få til et kjøkkenbord med et laken tapet på, andre lager hurtigløsninger og ender opp med ei ripet bordplate. Ville du forventet at klipper tar med bord?

Forventer du at klipper rydder opp hår etterpå? Tenkte å ta på meg noen flere kunder, men funderte på om det var noen bedre måte å legge det opp.

Om du har en hund som biter og er ufyselig, hva vil du klipper skal gjøre da? Jeg får meg ikke alltid til å bruke snutebånd, ikke alle hundeeiere liker det. Da får de holde hunden selv, og stort sett begynner det bra før det ender opp i hvislende banning og et lillafarget eieransikt mens hunden gjør sitt beste for å kappe av fingrene hans/hennes. Noen kunder er i så dårlig forfatning at de ikke klarer å hjelpe til. I verste fall; kan jeg be om lov til å ta hunden til dyrlegen, få den dopet ned og bringe den hjem igjen for klipp? Jeg er litt usikker når sånne folk ringer..og jeg får så dårlig samvittighet av å si nei til stell. Dyrlegen tar helst ikke på seg frisørarbeid om det ikke er helt krise.

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva de forventer når jeg kommer...Syns det blir så rart å være 'reisende i stellebord', så jeg ber kundene ordne et bord selv. Eller er ikke det ok? De fleste klarer å få til et kjøkkenbord med et laken tapet på, andre lager hurtigløsninger og ender opp med ei ripet bordplate. Ville du forventet at klipper tar med bord?
Nei, jeg vil ikke forvente at klipperen tar med bord, men jeg vil tro at for mange er det det mest praktiske, både for klipper og eier? Tenkte at hvis du som klipper tar med deg bord så slipper du å måtte risikere å ha hunden for høyt/lavt i forhold til optimal arbeidsstilling, dessuten har man mer kontroll over hunden på et mindre bord enn på en stor kjøkkenbenk. Eneste jeg ville forventet er at klipperen tar med seg sakser, kammer og slike ting

Forventer du at klipper rydder opp hår etterpå? Tenkte å ta på meg noen flere kunder, men funderte på om det var noen bedre måte å legge det opp.

Nei, jeg hadde aldri fått meg til å bedt klipperen å rydde opp etter seg. Det er jeg som har valgt ut akkuart den klipperen, og hvis jeg ikke ønsker at klipperen kommer hjem til meg så får jeg finne en annen klipper som ikke kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært en fordel om klipperen hadde med seg trimmebord. Det finnes jo en mengde sammenleggbare bord som er enkle å transportere. Ellers kan det jo være en fordel med en galge slik at hunden står i ro.

Dersom hunden biter eller er ufyselig ville jeg ikke klippet. Hvis jeg likevel skulle latt meg overtale skulle snutebind/ munnkurv være en selvfølge!

Ryddingen etterpå synes jeg eier skal ta seg av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, med tanke på hår, hvis jeg skal snakke for min egen rase ville jeg sagt at å plassere en bøtte i nærheten slik at man kunne kastet de største tjafsene rett der hadde vært greit, resten kan eier ordne med etterpå :P

Ikke alle raser som har slik pels som flatten da men..

Om du tar med bord eller ikke, vil si det kommer ann på. Avtal på telefon, si at de må ordne bord selv, og dersom de absolutt ikke har mulighet kan du bringe det med deg. (vil tro de fleste klarer å skaffe det selv!)

Munnkurv er et must om hunden av annen grunn en redsel ikke vil spør du meg. Vår første hund begynte plutselig å bite da han ble klippet (Han var 5år eller noe da) Vi tok på munnkurv 1 gang, og etter det forstod han at han måtte skjerpe seg hvis han skulle slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...