Gå til innhold
Hundesonen.no

Det å trene i to timer om gangen


Ingvild

Hvor lange er treningsøktene dine vanligvis (uten pause altså)?  

18 stemmer

  1. 1.

    • Maks fem minutter
      1
    • Maks ti minutter
      5
    • Maks femten minutter
      5
    • Maks tjue minutter
      3
    • Maks tretti minutter
      4
    • Mer enn trettu minutter om gangen
      0


Recommended Posts

Hva synes dere om det?

Det er egentlig det jeg er mest skeptisk til angående sommerleiren med NKKU. Ikke bare fordi at om det er varmt, så gidder ikke Tinka gjøre noe særlig, men fordi jeg mener man skal gi seg når det er som best, sånn at hunden ikke går lei og sånn at den skal forbinde det å trene på en bestemt ting som artig, fordi hver gang man har avsluttet treningen på den øvelsen så har det gått veldig bra.

Treningsøktene på sommerleiren er fordelt på 2x2 timer hver dag. Personlig så vet jeg det at om det er varmt, og Tinka har lekt noen minutter med andre hunder før den første treningsøkta, så kommer hun ikke til å orke å være med på den andre treningsøkta rett og slett. Hun er ikke vant til å trene i mer enn en times tid maks om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørte myr uy ja, men de har fotrhåpentligvis ett ålreit opplegg da, de burde jo ha erfaringer fra de tridligere årene, og de vet jo at det er varmt om sommeren... skulle ikke forundre meg om de har ett bra opplegg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 30 Minutter hvis jeg skal trene - men må jo innrømme: Det er dritt å trene alene :oops:

Jeg vet, for meg blir det mest å stoppe opp på tur og trene litt kontakt eller bli, eller på plass eller noe i ti minutter før jeg rusler videre igjen. Jeg er egentlig ikke så tålmodig sånn, det skal jeg bare ha sagt. Jeg er ikke typen til å trene på øvelsen dekk fra holdt i en time uten å gå lei. Og da er det bedre å trene på en og en øvelse om gangen i noen minutter enn å trene i en time på sju forskjellige ting, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, for meg blir det mest å stoppe opp på tur og trene litt kontakt eller bli, eller på plass eller noe i ti minutter før jeg rusler videre igjen. Jeg er egentlig ikke så tålmodig sånn, det skal jeg bare ha sagt. Jeg er ikke typen til å trene på øvelsen dekk fra holdt i en time uten å gå lei. Og da er det bedre å trene på en og en øvelse om gangen i noen minutter enn å trene i en time på sju forskjellige ting, synes jeg.

Oops! jeg skrev feil - mente 10 :oops: gjør mer sånn som deg - stopper opp, men når je gtrener med andre på Torsdager er det mer 1 time til sammen (regnet sammen uten pauser) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På leiren under treningsøktene får hundene pause!! Blir hunden sliten går man vekk med den og gir den vann, koser med den i skyggen osv...

Det var egentlig det jeg tenkte. De som har ansvaret for leiren vet jo såpass at man ikke bør trene i to timer sammenhengende om gangen, de kan jo såpass mye om hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stemmer... Jeg elsker jo lydighet, men valgte det ikke... For Cita blir SÅ daff i varmen (i fjor på leiren var det hetebølge! Hehe), og i fjor skulle vi trene litt "stå u/marsj".. Joda, alt gikk fint, hun bare peste litt VEL mye:p Men hun stod bare i noen sekunder før beina under henne nærmest knakk sammen og hun begynte å krave med forbeina samtidig som hun lå for å finne et kjøligere sted!

tips til alle som skal på leiren:

DUSJ HUNDENE FØR TRENING:) Og under trening dersom dere tar noen pauser...

Siden Cita blir så daffi avrmen (hun er jo svart også!), så tenkte jeg at jeg ikke ville ødelegge for den flotte lydighet vi har her hjemme i litt kaldere vær... Tenk innkallingen i den varmen! Da måtte jeg ha avbrytet gang på gang på gang kun fordi cita ååålte seg mot meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma leste at på kvelden skal de være så slitne at de skal pese :-o

Lissi er gammal og Cavalierer sliter ofte med hjerteprob. Lissi har bi-lyd på hjertet så hun kan ikke overtrenes .....

hvor leste hun det?

Men da tar du og instruktørene selvsagt hensyn til Lissi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de blir slitne, uten tvil! Derfor er det kjempeviktig at hunden får MYE ro! Cita var veldig mye ute og gikk.. taslet rundt, var med oss å bære et bord og slike ting... satt med oss når vi preiket. lekte litt, løp masse løs og trente litt... Men resultatet var at hun syns det var gørr kjedelig å trene... Derfor jeg ikke tok lydighet, for hver eneste øvelsene vil bare bli "lat" og resultaerer i at jeg hele tiden må avbryte. Men uansett, i å r skal jeg la Cita sove HELE tiden! Hehe, husker jeg trente litt hvile selv.. sovnet alltid på sengen i pausene og måtte vekkes av de andre :oops: Og en gang forsov både jeg, guro, hanne og annette ++ seg i en hel time, så vi kom for seint til frokosten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som er redde for at hunden blir for varm, eller har hunder som plages av varmen:

Gå inn på http://www.petshopgirls.no/html-sider/Cooling.htm

har kjøpt et sånt skjerf og det var HELT UTROLIG å se hvordan det funket!!!!! Det er ikke så dyrt heller, betalte ca 200 for et stort skjerf og porto! :P

Jeg kjøpte det egentlig til Junior, Hoffen til søsteren min, men brukte det litt på Wachita (langhåret Schäfer) først. Nå som det var sååå varmt så hadde hun det helt grusomt, plagdes skikkelig!!!! 5 min etter at jeg tok det på henne så gikk hun å la seg i sengen, hun har ikke orket å ligge noe annet sted en på de kalde flisene i gangen før det!

Hun ble i mye bedre humør og fikk tilbake "smilet" sitt igjen!! :P

KAN VIRKELIG ANBEFALE DETTE!!!!!! =D> =D> =D> Der er helt FANTASTISK!!!! :):D:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse kjøpe du til schäferen, og hvor stort er den størrelsen i diameter?  

Ikke det at det ser ut til å bli nødvendig her i Trondheim da men.

Jeg kjøpte det store, du må nok ha det til Tinka.. Det er et vanlig skjerf med "kjøle-elementer" sydd inn liksom... Litt vanskelig å forklare.. Jeg aner ikke hvor mange cm det var, men du knyter det rundt halsen på hunden, så det er ikke noe problem om det er for stort..

Jeg hadde aldri trodd at det skulle fungere SÅÅÅ bra, var nesten i sjokk jeg da...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det store, du må nok ha det til Tinka.. Det er et vanlig skjerf med "kjøle-elementer" sydd inn liksom... Litt vanskelig å forklare.. Jeg aner ikke hvor mange cm det var, men du knyter det rundt halsen på hunden, så det er ikke noe problem om det er for stort..

Jeg hadde aldri trodd at det skulle fungere SÅÅÅ bra, var nesten i sjokk jeg da...! :)

Tingen er det at Tinka er i grenseland når det gjelder stor og liten størrelse. På flåtthalsbåndene f.eks. så må vi klippe av en lang remse med flåtthalsbånd, men den lille størrelsen blir litt knapp igjen. Hun er 44 cm rundt halsen nemlig. Men må vel ha den store om jeg skal ha ja. Blir ikke enda uansett. Er helt tom for penger plutselig. Vi satser heller på jevnlig dusjing på leiren vi, så får det gå som det går. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det der plutselig tom for penger problemet assa...! :P

Det som ofte er når solen steker og hunden er så svart og våt er at varmen trekker seg imot kulden og det våte (det ble litt dårlig forklart..) men jeg vil heller anbefale deg å legge et iskaldt og vått håndkle over henne, da trekker kulden seg ned i hunden mens håndkle fungerer som en stopper for den stekende solen! :P

Men det er vel ikke noe problem akkurat nå da, men jeg håper da på at vi får litt mer sommer!!!!!!!!!!! :P:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...