Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanskje Blue Merle valper 14. februar 06

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg vært i Tistedal (i nærheten av Halden) og paret Coca (Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red) med Otto (La-Min-So's Blue Silver Otto) Hvis jeg er heldig blir det valper her ca. den 14. februar 2007. Dette blir i så fall det første Blue Merle kullet i Scarlet-Red. :rolleyes:

Skrevet

det var ondskapsfult gunn :lol:

nå kommer silje til å FRISTE meg med merle valper...

og jeg som også vil ha sheltie... damn :S

hihi...

krysser fingre og labber for drektighet :lol:

Skrevet
:rolleyes::rolleyes: Vel Therese da må du nok følge godt med om det blir valper hos meg. Håper nå det blir noen skikkelig bra Tric valper også jeg da :lol:
Skrevet

Oj så spennende! Skal krysse fingre, labber og tær for at det blir flotte valper! :lol:

Skrevet
Så bra at dere krysser fingre og følger med :rolleyes: , her er et bilde av Otto som forhåpentligvis skal bli pappa :lol:

Otto_10mnd.jpg

Nydelig hannhund! Jeg er meget glad i "blå" hunder. Håper jeg en gang i framtiden skal få meg en blå A.Kelpie(om alt annet er bra selvsagt). Blått på hund er bare nydelig syns jeg :lol:

Lykke til med kullet. Håper det blir valper!

Skrevet
:rolleyes::rolleyes: Vel Therese da må du nok følge godt med om det blir valper hos meg. Håper nå det blir noen skikkelig bra Tric valper også jeg da :lol:

ja tric valper er heller ikke å forakte gunn hihi :lol:

men det er noe spesielt med de blå altså :lol:

Skrevet
Han er så flott den blå karen der ! :lol:

Men skal det ikke stå 2007? :lol:

Hihi, ja det skal nok HELT sikkert det ja :lol: Gunn da :)

Ja jeg det blir nok litt fristing av noen og enhver :o

Skrevet
Hihi, ja det skal nok HELT sikkert det ja :) Gunn da :o

Ja jeg det blir nok litt fristing av noen og enhver :lol:

Stresset jeg :lol: , neida :)Har fikset. Selvsagt skal valpene bli født i 2007 :lol::)

Skrevet
Da har jeg vært i Tistedal (i nærheten av Halden) og paret Coca (Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red) med Otto (La-Min-So's Blue Silver Otto) Hvis jeg er heldig blir det valper her ca. den 14. februar 2007. Dette blir i så fall det første Blue Merle kullet i Scarlet-Red. :rolleyes:

Ååå har så lyst på en, men det holder med en rase en stund fremover sier gubben.

Er eieren til den hannhunden V.S hun er i hvertfall oppdretteren det ser jeg på kennelnavnet?

Er så morsomt å se at det kennelnavnet er aktivt enda, faren til Småen heter La-Min-So´s Quattro men han er japaner og ikke sheltie. Så det kennelnavnet har jeg på hennes stamtavle, hadde selv den gammle faren hennes og han ble 13&1/2 år gammel g god gutt snill som dagen var lang.

Skrevet
"Otto" er oppdrettet av Vigdis Berg på La-Min So, men Otto eies av Ingrid Marie Pettersen, kennel Imaferrari :rolleyes:

Ok

Han var nå utrolig pen da

• 1 month later...
Skrevet

Da får dere bare krysse fingre for mange Scarlet-Red valper, for nå er jeg 100 % sikker på at Coca har levende valper inni der :rolleyes: . Det sparkes på begge sider, så det er iallefall 2 stk der. Hun er bred som en "låvedør" målte henne fredag og da var hun 4 cm bredere enn Sheebahunden min :rolleyes: La meg nå legge til at min Sheeba nok er litt for tykk for tiden :rolleyes: .

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...