Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanskje Blue Merle valper 14. februar 06

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg vært i Tistedal (i nærheten av Halden) og paret Coca (Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red) med Otto (La-Min-So's Blue Silver Otto) Hvis jeg er heldig blir det valper her ca. den 14. februar 2007. Dette blir i så fall det første Blue Merle kullet i Scarlet-Red. :rolleyes:

Skrevet

det var ondskapsfult gunn :lol:

nå kommer silje til å FRISTE meg med merle valper...

og jeg som også vil ha sheltie... damn :S

hihi...

krysser fingre og labber for drektighet :lol:

Skrevet
:rolleyes::rolleyes: Vel Therese da må du nok følge godt med om det blir valper hos meg. Håper nå det blir noen skikkelig bra Tric valper også jeg da :lol:
Skrevet

Oj så spennende! Skal krysse fingre, labber og tær for at det blir flotte valper! :lol:

Skrevet
Så bra at dere krysser fingre og følger med :rolleyes: , her er et bilde av Otto som forhåpentligvis skal bli pappa :lol:

Otto_10mnd.jpg

Nydelig hannhund! Jeg er meget glad i "blå" hunder. Håper jeg en gang i framtiden skal få meg en blå A.Kelpie(om alt annet er bra selvsagt). Blått på hund er bare nydelig syns jeg :lol:

Lykke til med kullet. Håper det blir valper!

Skrevet
:rolleyes::rolleyes: Vel Therese da må du nok følge godt med om det blir valper hos meg. Håper nå det blir noen skikkelig bra Tric valper også jeg da :lol:

ja tric valper er heller ikke å forakte gunn hihi :lol:

men det er noe spesielt med de blå altså :lol:

Skrevet
Han er så flott den blå karen der ! :lol:

Men skal det ikke stå 2007? :lol:

Hihi, ja det skal nok HELT sikkert det ja :lol: Gunn da :)

Ja jeg det blir nok litt fristing av noen og enhver :o

Skrevet
Hihi, ja det skal nok HELT sikkert det ja :) Gunn da :o

Ja jeg det blir nok litt fristing av noen og enhver :lol:

Stresset jeg :lol: , neida :)Har fikset. Selvsagt skal valpene bli født i 2007 :lol::)

Skrevet
Da har jeg vært i Tistedal (i nærheten av Halden) og paret Coca (Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red) med Otto (La-Min-So's Blue Silver Otto) Hvis jeg er heldig blir det valper her ca. den 14. februar 2007. Dette blir i så fall det første Blue Merle kullet i Scarlet-Red. :rolleyes:

Ååå har så lyst på en, men det holder med en rase en stund fremover sier gubben.

Er eieren til den hannhunden V.S hun er i hvertfall oppdretteren det ser jeg på kennelnavnet?

Er så morsomt å se at det kennelnavnet er aktivt enda, faren til Småen heter La-Min-So´s Quattro men han er japaner og ikke sheltie. Så det kennelnavnet har jeg på hennes stamtavle, hadde selv den gammle faren hennes og han ble 13&1/2 år gammel g god gutt snill som dagen var lang.

Skrevet
"Otto" er oppdrettet av Vigdis Berg på La-Min So, men Otto eies av Ingrid Marie Pettersen, kennel Imaferrari :rolleyes:

Ok

Han var nå utrolig pen da

• 1 month later...
Skrevet

Da får dere bare krysse fingre for mange Scarlet-Red valper, for nå er jeg 100 % sikker på at Coca har levende valper inni der :rolleyes: . Det sparkes på begge sider, så det er iallefall 2 stk der. Hun er bred som en "låvedør" målte henne fredag og da var hun 4 cm bredere enn Sheebahunden min :rolleyes: La meg nå legge til at min Sheeba nok er litt for tykk for tiden :rolleyes: .

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...