Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!

Silje

Recommended Posts

• Svar 432
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Aya

Silje + følge?

Betty

TJ

Crizpo

Pointerguri

Lill

Stine

Rabalder

Emilie

Man tar da ikke med seg fisk på fisketur vel!? ;)

Neida, jeg tror ikke Trond skal være med..... så foreløpig tror jeg at jeg kommer alene... men med hundeflokken! ;)

Aya

Silje

Betty

TJ

Crizpo

Pointerguri

Lill

Stine

Rabalder

Emilie

Skrevet
Hva er dette...? skal jeg dit...? Ser jeg står oppført... :fear: Kvinnfolk...

Betty trenger sjåfør vettu ;)

Skrevet

Vi må SNAREST ha et nytt komitèmøte, helst i løpet av helga. Jeg kan i morgen hele dagen..

---------

For dere andre, ny info kommer snarest.

Skrevet

Jeg er veldig usikker på møte imorgen enda, får se hva jeg får til. Nå ser det ut til at jeg ikke blir noe særlig på nett i det hele tatt imorgen. Må komme tilbake til det litt senere idag.

Skrevet

Har funnet en kul på Willis, så må til dyrelegen rett etter jobb på mandag.. :) 'vet ikke hvor lang tid det kommer til å ta.

Utenom det kan jeg når som helst.

Skrevet

Hvordan ligger det an med møte ikveld? Jeg kan i hele kveld, men ikke imorgen. Da skal jeg på jobb fra kl 08.00 til 20.30 - 21.00 og orker ikke noe når jeg kommer hjem.. Onsdagen er jeg ikke sikker på om jeg skal på ungdomstjenesten etter jobb eller ikke. Og torsdagen begynner det å bli litt sent å ha møte syns jeg. Vet ikke hva dere andre sier?

Skrevet

Hei jenter, msn'en min har klikket HELT, så jeg kommer ikke inn.. Fortsett møtet uten meg. Avtal hvem som lager "reklame" til resten av sonenfolket, den må ut snarest. Må og snakke med Silje, som må reservere hytta. Snakk om hvordan dere fikser betaling og påmelding.

Skrevet

Ny info om sonentreff i Rogaland!

Vi inviterer til treff siste helgen i juni, fra 28. juni til 1. juli.

Det vil bli leid to leiligheter i ei hytte, litt info om leilighetene:

Leilighet 1 og 2 er på ca. 65 m2 hver. De består av stue med kjøkkenkrok, 3 soverom med tilsammen 6 sengeplasser, dusj, do, gang, yttergang, bod. Vedovn. TV.

Vi har satt maks antall på 2 hunder hver, siden det ikke er lov å ha hunder på soverommene i følge de som eier hytta. Det er ikke lov til å ha med aggressive hunder eller løpetisper, av hensyn til de andre deltagerne.

Vi har vært oppe ved hytta og sett, og det er flotte turområder rundt og lite andre hytter i umiddelbar nærhet. Vi har fått beskjed om at det vil være sau der om sommeren, så det er noe man bør tenke på og ha i bakhodet.

Vi satser på at det blir sosialt og trivelig, og at det blir litt hundetrening. Blant annet vil Silje komme med noen handlingstips, og det er flotte områder til å legge ut et spor og to for de som har lyst til det.

Med 12 sengeplasser og et par 'lokale helter' som kan ta med et par madrasser, har vi plass til 15 deltagere. Da komiteen tar opp 5 plasser, er det altså kun 10 ledige plasser igjen, så vær rask å melde på. :)

Prisen for hele herligheten vil være 650,- per deltager inkludert hytteleie og felles mat, og vi vil være behjelpelig med skyss til og fra flyplass/togstasjon/bussholdeplass osv.

Ta med et pålegg dere liker, også må alle holde seg med eget snop for at vi skal få ned prisen så mye som mulig, brus kjøper vi inn. Har du spesielle matallergier og lignende, si ifra om det i mailen.

Bindende påmelding med info om dere selv og hundene tas i mot på mail [email protected] .

Skriv gjerne navn, og et telefonnummer vi kan nå dere på i tilfelle det skulle være nødvendig. Og gjerne hundens alder og kjønn, også må vi vite hvis hunden er 'sær' på noe vis. ;) Da kan vi forsøke å sette sammen de hundene som har best forutsetninger for å kunne bo sammen. :hyper:

Påmeldingsfrist er 15. februar og betalingsfrist er 19. februar. Det er mulighet for å dele opp betalingen i to for de som ønsker det. Da kan en velge å betale inn 300,- kroner for kun hytta i første omgang, også betale resten (350,-) 15. mars.

Vel møtt til sonentreff!

Og ikke vær redd for å spørre hvis dere lurer på noe. :lol:

Skrevet

Høres jo bra ut dette :hyper:

Par spørsmål bare:

Hvor ligger disse hyttene?

Ang ingen hunder på soverommene, blir det da 6-12 hunder i hver stue? Lurer bare på litt rundt det da jeg har et mobbeoffer som antageligvis vill bli redd og usikker sammen med så mange ukjente hunder uten meg tilstede om natten.

Skrevet
Ang ingen hunder på soverommene, blir det da 6-12 hunder i hver stue? Lurer bare på litt rundt det da jeg har et mobbeoffer som antageligvis vill bli redd og usikker sammen med så mange ukjente hunder uten meg tilstede om natten.

Ja, det vil bli en del hunder i stue/kjøkken og gang. En del av hundene kommer til å være valper, og vi vil forsøke å fordele leilighetene slik at hvis noen hunder ikke passer sammen, så får de være i hver sin leilighet. Det er også mulighet for å legge hundene i bil om natta når en ikke kan passe på. Ellers er det jo et hundetreff, så det blir jo mange ukjente hunder han får og forholde seg til uansett, men tror du ikke det går greit hvis vi får til noe med fordelingen på leilighetene? Det er forresten også mulighet til å campe på sofa eller madrass i stuen dersom du vil være sammen med ham om natten.

Hytta er i Bjerkreim, husker ikke helt hva plassen het, men det er oppå et fjell. :Laugh: Kanskje Ingvild husker hva plassen heter?

Skrevet

Plassen heter Lauperak, og ligger i "fjellheimen" ovenfor Bjerkreim. Hundene bør helst ligge i bur om natta, så det skal gå greit med flere hunder sammen, så lenge de er vant med å sove borte fra eier. Når det er sagt, så vil det både være mulighet til å ha hunden ute og, det er et slags "innhugg" i hytta hvor det er ski på vinteren. Her er det altså tre vegger og tak, og dette er jo på sommeren, så det kan være en mulighet. Ellers vil det både være en løsning å ha hunden i bil om natta, eller å selv sove på madrass sammen med hundene (jeg vil nok muligens gjøre det dersom jeg har valp med). Vi vil gjerne tilrette legge dette på den beste måten, så alle får en fin helg:D

Skrevet

Takk for svar :hyper:

Bur blir ikke aktuelt for min del og hunden er (for)knyttet til meg og er vandt til å være i nærheten av meg om nettene. Selve treffet går nok fint for da er jeg der for å passe på, men det er nettene jeg tenker på. Ligge i bilen går heller ikke da jeg ikke har bil og jeg er redd ingen hadde fått sove pga uling.

Dette er en hund som har måttet dele på mennesket sitt med 30 andre hunder i sine første 9 mnd, nå når han har et helt for seg selv vil han ikke gi slipp på det (meg) :rolleyes:

Tar ingen sorger på forskudd og kommer til å se ann hvordan han talker det, men er godt å vite at jeg har mulighet til å campe i stua bare i tilfelle :lol:

Skrevet

Hundene må ligge i bur inne, når de ikke blir trent og om natta. Dette er krav fra utleier. Vil man ha hunden løs, vil jeg foreslå telt om natta.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...