Gå til innhold
Hundesonen.no

Diskusjon og tilbakemeldinger om oppgradering av forumet

Recommended Posts

Jeg liker de nye funksjonene som har blitt lagt til.. :icon_redface:

Men jeg synes forumets nye farger gjorde det hele mye mer sterilt og kjedelig enn slik det var før. Savner litt spenstige farger, og bedre atskillelse av innleggene som legges inn. Nå ble det alt for lyst etter min smak.

Jeg synes det er viktig at forumet beholder noe personlig preg, og ikke blir FOR høyteknologisk. Det er noe av sjarmen med farger og slikt, mener jeg da.

Også savner jeg nisseikonene. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært inne på profilen min og tittet litt.

Under emner og "mitt utsagn" + innlegg står det følgende:

Fatal error: Call to undefined method forum_functions::forums_get_all_allowed_

forum_ids() in /mounted-storage/home31b/sub001/sc22853-VSVC/

www/dyresonen/forum/sources/components_public/profile/topics.php on line 87

Har slettet cookies.

Profilen min blir her for bredfor bred - jeg må skrolle bortover for å se alt (men dette er nok på grunn av beskjeden som kommer opp)

Under gjestebok, venner og valg står det:

<{__body_extra__}>> rett under "mitt innhold".

Ellers synes jeg profilen ble litt lang, litt for mye scrolling nedover.

Dessuten blir det ikke automatisk de mellomrommene jeg lager mellom det jeg skriver - jeg må trykke dobbelt på enter (dette har man ikke måttet før?), vedlegg funker heller ikke :o

Smilyene vises ikke alle sammen på et ark, man må trykke next - pirkepirk - men litt tungvindt :o

Om ikke dere allerede har gjort det/tenkt på det kunne det være en fordel og gi innføring i de nye elementene på "skriv innlegg" - her var det mye nytt!

Spennende forandring :icon_redface:

Edit: mellomrommene vistes i publisert versjon, men ikke på "vis post".

Dessuten testet jeg ut hurtigering - prøvde å trykke på de diverse knappene for å fullføre posten - men fikk ikke intrykk av at det funket :S?

Har Mozilla Firefox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fargevalgene minnet for mye om sånne gratisforum som alle kan ha, og håper at sonen kan få litt mer særpreg igjen når de verste barnesykdommene er tatt. På barnesykdomskvoten ligger bla. en hel rekke "arrays" feilmeldinger på toppen av alle diskusjonssider. Det hadde vært fint å få bort :icon_redface:

Synes også at det blir litt vel mye informasjon under hvert enkelt medlems avatar, blir veldig upraktisk og litt smårotete - etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snip Espen

Den skulle ikke med! Den lå inne som standart, og har sikkert nytte i noen forum, men ikke i vårt.

Borte nå. :icon_redface:

det er bra.

MEN en ting til :o (litt negativ idag.... neida) men de "siter" og "quote"-knappene kan se ut som ligger til innlegget under, og ikke til det som den egentlig hører til. Om du skjønner :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-I dette innlegget står dette over banneret:

IPB WARNING [2] array_keys() [function.array-keys]: The first argument should be an array (Line: 696 of /cache/skin_cache/cacheid_31/skin_topic.php)

IPB WARNING [2] in_array() [function.in-array]: Wrong datatype for second argument (Line: 696 of /cache/skin_cache/cacheid_31/skin_topic.php)

IPB WARNING [2] array_keys() [function.array-keys]: The first argument should be an array (Line: 696 of /cache/skin_cache/cacheid_31/skin_topic.php)

IPB WARNING [2] in_array() [function.in-array]: Wrong datatype for second argument (Line: 696 of /cache/skin_cache/cacheid_31/skin_topic.php)

-Pluss at skriften i menyen er STOR (er ikke jeg som har endret det) :icon_redface:

-Under der det står vedlegg, er det masse koder:

Fatal error: Call to a member function get_space_allowance() on a non-object in /mounted-storage/home31b/sub001/sc22853-VSVC/

www/dyresonen/forum/sources/classes/attach/class_attach.php on line 939

-Når man skriver innlegg er det et stort mellom rom.

- Håper det kommer nye farger på forumet :o

-Savner den gamle ":o" :o

-Ellers så er jeg fornøyd B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være sutrete *ler* Alle de kuleste smileyene er borte! I tillegg ser forumet litt "billigere" ut men det antar jeg blir borte når jeg endelig blir kvitt alle de rare tingene som står overalt og når den babyblue fargen blir byttet ut <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk og ta feil i feilmeldingstråden. Feil der det står en advarsel ala dette:

slettes ved og slette informasjonskapslene etc i nettleseren sin. forklaring står i feilmeldingstråden.

En masse smileys kommer tilbake snart :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der man skriver innlegg er det jo store forandringer da. I utseende og slikt. Blant annet kan man ta vekk sidepanelet når man skriver innlegg.

Men ellers ser det ganske så likt ut.

Det er bare denne "baby-blå" fargen jeg ikke liker noe særlig. :icon_redface:

Og i tillegg er det MANGE errors her. Men jeg regner med det "går over" etter hvert som det blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men beibiblå"??

Den er skikkelig beibiblå altså, tror duse varianter av grå eller andre farger hadde vært penere og mindre "vanlig". Ellers lurer jeg på om vi behøver å ha det valget "gruppe; medlemmer" oppe på alle medlemmene? De som har roller som admin, moderator, illustratør eller lignende har jo en knapp der det står, og ved eliminasjonsmetoden skjønner man jo da at de andre tilhører gruppen medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om det bare er her det fortsatt går sinnsykt tregt, jeg må "refreshe" nesten annenhverside, faller ut, får feil meldinger osv hele tiden.... Har enda ikke opplevd sonen som stabil side. <_<

---

Bare for å få lagt inn dette innlegget, måtte jeg gå inn på forumet 3 ganger på nytt, prøve å refreshe, og i tilegg går det bare sinnsykt tregt..

Ja jeg veit at pc'n min ikke er stabil i det hele tatt,men det er fortsatt KUN sonen som er så treg, ingen andre forum.... Og dette sku jo liksom bli bedre da det ble oppgradert skjønte jeg...

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...