Gå til innhold
Hundesonen.no

Har hunden din noen vaner/uvaner?


Aya

Recommended Posts

får timon noe godt mååå han ligge i sofaen eller senga, ligge og titte i vinduskarmen, tørke seg i sofaen eller senga når han er våt, så gå ett par runder rundt der han skal såve.. og grave og rigge seg til på ett tepppe hvis han skal såve og såve under dyna hos meg og press meg slik at han får stor plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese alle historiene! :lol:

Chessea har blant annet følgende vaner/uvaner: Jeg kunne ha ramset opp flere a4-sider!

-Etter at hun har badet, MÅ hun tisse, for så åfå raptus oppi sofaen.

-Når vi kommer hjem, stikker hun hodet ned i votteskuffen og henter en vott, hopper rundt som en kenguru, før hun helt ut av det blå slenger seg ned i sengen sin, og legger seg på ryggen og lager knurrelyder.

-På tur må hun bare sutte littegranne på båndet med jevne mellomrom.

-Når hu ikke får oppmerksomhet, gjesper hun og piper HØYT. Eller så setter hun seg tett inntil deg, gjerne oppå føttene sine, og vil ha kos. Du ser det på hele henne at hun er desperat etter oppmerksomhet.

-Hver gang ingen ser det, siker hun seg inn på rommet mitt og legger seg i senga. (uvane!)

-Hun tar løpefart mot senga si, slenger seg i den, mens den flyr flere meter bortover gulvet. det gjør hun egentlig stadig vekk, bare på moro.

-Når mamma kommer hjem, vet ikke Chessea hvor hun skal gjøre av seg, og lager masse desperate lyder. Det kan til tider høres ut som at vi slåer henne eller noe, for hun skriker altså når mamma kommer hjem. (Mammadalt til tusen.. 8-) Til "trenerens" store fortvilelse)

-Hun angriper meg hver gang jeg prøver å trene på gulvet. "haha, dritkult".. Hun Vil gjerne ta løpefart og slenge seg oppå meg, mens jeg prøver å ta sit-ups eller sånne ting. Gulvnivå = Lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj.. Chanel gjør myyye rart.. Skal se om jeg kommer på noen..

-Når vi har henne på fanget pleier hun å stå oppreist på låra våre med ryggen til. Da skal hun kløs på brystet. Klør vi henne under haken tar hun å dytter hendene våre ned med labben. Og knurrer svakt!

- Hun ligger på dataen som bildet nedenfor viser om vi holder på med den! Det samme gjelder bøker, aviser o.l.

- Spiser bare maten sin dersom det er noen andre på kjøkkenet.

- Når vi er på tur, skal hun alltid vente på alle. Nekter å gå videre dersom noen havner bak!

- Legger seg ned på tur når hun synes det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..Morsomme hunder dere har :lol:

Raya klikker i vinkel visst det kommer høye katte lyder på TV..Så Pusur er bannlyst..hihi...

Hun graver i stykker teppet når hun skal legge seg...

Har hun lyst på noe, så går hun som regel bare å finner det...

Marco kommer alltid å legger lekene sine i fanget mitt visst jeg holder på med noe viktig..

Han gjemmer ting i kurven og biter i stykker teppet for å finne dem igjen...

Han boffer når naboen kommer hjem så jeg hopper en halvmeter..hihi...

Han må nesten alltid bære noe.. På tur finner han alltid noe han kan ha i munnen..

Han stjeler alltid bananene mine...

Han prøver stadig å stjele julepynten min..grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Doffen er VELDIG kresen på vann. Vannet skal byttes mange ganger om dagen, hvis ikke så bare bjeffer han. Han elsker også å stå å bjeffe bare for å erte oss. Spesielt når vi ser på noe på tv'en. Han må også leke med båndet sitt når vi er på vei hjem igjen fra tur. Og han bare MÅ ha seigmenn, han gjør alt for å få en.

Santo gjør mye rart, han...Han graver i vannskålen,eller drikker opp ALT vannet på en gang. Han glemmer også å lukke igjen munnen, så han kommer ut i stuen med vann rennende fra munnen. Han må også ha med seg "gakkgakken" sin over alt. Må vise den til alle han ser! Tar vi den fra han blir han desperat. Hopper opp, og SKAL ha den tilbake. Han er også veeldig glad i mat. Er ikke få ganger vi har tatt han på fersken når han har stått mitt oppå kjøkkenbordet og spist fra f eks. smørpakken som stod der! Juletrepynt er også morsomt å leke med. Om morgenen uler han når han skal vekke meg. Han synger også når jeg har på radioen! Når begge hundene får et bein vær tar Santo og gjemmer sitt, og går løs på Doffen sitt.

Skriver mer når jeg kommer på andre ting de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg kommer på nå:

-Hver eneste gang hun er våt får hun SKIKKELIG raptus.. hun raser ned alt hun kommer borti på en runde.. gjett hvor mage knuste blomsterpotter vi har <_<

-Hun SKAL sove oppå klærne mine om natta. Er det ikke noe på gulvet åpner vi klesskapet og henter noe. Dette er jo spesielt gøy da hu har løpetid :wub::D

kommer helt sikkert på noe mere senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly får flere og flere (u)vaner jo eldre hun blir...

- Løper og henter seg en skitten sokk som hun løper rundt med når hun blir oppspilt.

- Krever å få drikke litt vann hver gang hun har vært ute og tisset.

- Vipper metallmatskåla opp med snuten så den lager et h*lvetes leven i stativet når hun vil ha mat.

- Liker å stå med bakbeina på gulvet og forbeina i fanget mitt og bli klødd på brystet.

- Får ofte en kjapp raptus når hun kommer inn fra tur, selv om jeg har satt en stopper for det i det siste.

- Etter turer i kaldt regnvær løper hun inn i dusjen og pirker på dusjslangen med snuten.

- Elsker å slikke folk, spesielt i ørene og på innsiden av albuene.

- Sitter helt stille foran verandadøra, stirrer drømmende ut i lufta - og promper gjerne i parketten - dersom hun må gjøre sitt fornødne.

- Når vi runder en sving på tur, tar hun ofte et par "kenguruhopp", som for å skaffe seg oversikt over det nye terrenget som kommer til syne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike synes det er litt artig å gå på "frostgress" eller skaresnø.Da går han på en spesiell måte,og plutselig begynner han å hoppe og snurre rundt,skikkelig oppspilt!

I det siste har han begynt å gni seg mot beina mine når vi går tur. Veldig artig når jeg ikke er oppmerksom på det,og nesten faller over han <_<

raptus etter bad eller tur i regn er et must her og,da skal man gni seg tørr på tepper,møbler,folk eller annet :icon_redface:

Og nå i jula har jeg funnet ut at han elsker nøtter. Kom inn på stua og der var hele teppet fullt av valnøtter-skall. Han har forsynt seg godt av den skåla,så den måtte flyttes høyere opp etter at støvsugeren hadde vært fremme et par ganger etter nøtteangrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger hodet oppå det jeg holder på med, enten det er å lese i en bok, eller jeg sitter med laptoppen i fanget.

Han hopper opp, rett opp og ned foran oss når vi kommer inn etter å ha vært borte, eller bare nevner ordet tur.

Han hater klementiner, men han mååå bare stikke nesa borti når jeg rensker for så å demonstrere noe fryktelig med å gni seg på gulvet og hopper rundt.

Når han kjeder seg kan han finne på å stikke hele snuten ned i vannet og lage morsomme bobler :rolleyes:

Han skal susse alt og alle.

Det jeg kommer på nå hvertfall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er kaldt ute og vi nettopp er kommet inn fra tur så forlanger Ero å ligge i pleddet på fanget

Han må alltid borre nesen ned i kramsnø når vi går tur

Når vi har stelt pelsen eller klippet klørne så skal han ha en hundekjeks

Vaskekosta er han redd for, men han skal på liv og død jage den når gulvet vaskes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Archie setter seg bestandig opp på eldstesønnen min - uansett hvor han sitter eller ligger. Også elsker han å løpe etter unga for å slikke legger om sommeren.

Tayron har den ufine vanen å boffe på folk, hunder, biler, søppelkasser osv. hver bidige gang vi går tur - slitsomt og irriterende men må vel bare akseptere at han bare er slik... Ellers elsker han å ligge med hode og bringa i fanget mitt mens bakparten står igjen på gulvet.

Også bruker han sofaen som lommetørkle etter hvert måltid.

Kenny ligger alltid krøllet sammen bak knea mine i sofaen og på armen i senga. Ellers hilser han alle som kommer med å dytte dem rundt med rompa si samtidig som han "prater" fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi trener og Fibi skal (eller finner ut at hun skal :icon_redface: ) tilby atferd, slenger hun en gang med høyre forlabb. På en eller annen måte en eller annen gang må jeg jo ha forsterket denne merkelige "kunsten", så kanskje jeg bare skulle bygge på den og sett navn på. Hm. Ellers så har hun jo ganske mye rart for seg som jeg selvfølgelig ikke kommer på nå. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja hun har mange uvaner men jeg kommer ikke på alle i farten.

Hun skal alltid tørke munnen når hun har spist eller drukket. Enten det er på meg,pleddet i sofaen,sofaen eller i buret sitt.

Hun må ALLTID grave og gå 4-5 runder rundt seg selv før hun kan legge seg ned en plass. Grave grave grave grave. Så tar hun f.eks en bit av pleddet i munnen og graver rundt det før hun slepper det ned og legger seg. Er det ikke godt å ligge på så må hun reise seg og begynne forfra igjen. Hun skal grave selv om det ikke er noe å grave opp også. På gulvteppet i stuen, på buss seter,på en madrass uten dyne osv. Spiller ingen rolle om det ikke er noe å flytte på, men grave SKAL hun :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noen flere..

Emma sier i fra at vannskåla er tom ved å grave i den.. Når hun var enda mindre, gravde hun i den når det var igjen vann og, så det er forsåvidt greit at hun graver i den når den er tom.. Hun bærer også på skåler (vannskåla har sånn kant så hun ikke får løfta den opp), og slipper den gjerne i gulvet så det synger etter.. Og jeg har flisgulver, så her synger det skikkelig. Hun er også i buret om det står inne, og henter koppen som henger inni der, og legger den i hundesenga.. Etterpå går hun og henter stativet, for det skal ihvertfall ikke henge noen skål inni buret nei..

Dina har ikke så mange uvaner, men hun er ram til å grave på folk for å få oppmerksomhet. Det gjør skrekkelig vondt innimellom <_< Hvis hun ikke graver, dytter hun - dvs borrer nesa under armen på deg og kaster den opp i været.. Veldig lite artig om man tilfeldigvis skulle holde ett eller annet, hun har klart å søle brus nedover hele meg et par ganger..

Åh, forresten.. Emma må være med på do! hehe - Der stiller hun seg foran den som måtte sitte på doskåla, legger hodet i fanget på de og forventer kos.. JEG syns jo det er greit at hun gjør sånt, men det er ikke alle husstandens medlemmer som er enig med meg, liksom.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får timon noe godt mååå han ligge i sofaen eller senga, ligge og titte i vinduskarmen, tørke seg i sofaen eller senga når han er våt, så gå ett par runder rundt der han skal såve.. og grave og rigge seg til på ett tepppe hvis han skal såve og såve under dyna hos meg og press meg slik at han får stor plass!

Vel du har jo bare en papillon da, - tenk min flatcoated på 30 kilo. Når hun breier seg utover sengen min! <_< Gud, jeg har våknet mange ganger i løpet av natten av at hun har tatt hele dynen, eller all plassen, slik at jeg nesten faller i bakken.. Men MÅ jo bare la henne lalle der uansett! hehe! :icon_redface:

Egentlig har hun ingen spesielle uvaner. Eller..- hun liker å bli klødd på rompen når hun er våt, da smatter hun og strekker på halsen, står helt stille! Og hun kan ikke sitte normalt..hun setter seg, for så å skli bakover slik at ene bakfoten ligger strekt ut foran frambena, og den andre mellom de.. Ser helt mongo ut.

Min søsters hund, synger til klassiske melodier. Noen reklamer på TV liker hun bedre enn andre, og begynner da å synge. Hun knurrer når hun er glad, alltid med bamse i munnen. Hun liker også å leke sprettball. Hun hopper opp slik at hodet er på høyde med en voksent, oppreist menneske. Og slik kan hun sprette, opp-ned opp-ned opp-ned, helt til personen klapper henne på brystkassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
det jeg kommer på nå:

-Hver eneste gang hun er våt får hun SKIKKELIG raptus.. hun raser ned alt hun kommer borti på en runde.. gjett hvor mage knuste blomsterpotter vi har <_<

Det er som å lese om Archie! :icon_redface: Wheatens altså.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...