Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg får 60 liters akvarium i morgen

millis

Recommended Posts

I morgen får jeg 60 liters akvarium, jeg har bursdag weeee... :huh:

Vi har ommøblert i dag for å få plass til det!

Så nå skal fiska i 20literen få større plass :D

Tenkt å kjøpe en kampfisk hann å ha i 20literen. Men noen spørsmål igjen som vanelig:

Kan kampfisken være alene i 20literen, eller vil han sette pris på selskap av et eller annet uten slør?

I 60literen er det da 2guppy hanner, 2 kampfisk hunner, 2 corryer og en algespiser. Tenkte å karnsje ha 2-3 corryer til da siden di liker seg best i gruppe. Forslag til noe mere jeg kan ha oppi? Eller er det egentlig bra sånn? Vil jo ikke ha for mange oppi så det blir trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, du kan antagelig ha litt flere oppi karret, er ikke helt sikker.... :huh:

Det er vell egentlig nok da.Men jeg er bare nybegynner på dette da :P

Gratulerer på forskudd, du er heldig du som får deg et akvarium til! banana

Lykke til videre! :P

Gleder meg til å se bilder, for det skal vi ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med både akvarium og bursdag! :huh:

Kampfiskhannen kan godt gå alene i 20 liter'n, den er jo ikke så "selskapelig" anlagt uansett. Men hvis du synes det blir stusselig med bare en fisk der kan han jo få selskap av noen epelesnegler e.l.

Skal du ha flere i 60 liter'n kan du jo sette inn en guppyhun til hannene - da får fu fort flere. :D

Å sette inn flere arter i et så lite kar kan fort bli litt "rotete", men corryene blir nok sjeleglade for flere atsfrender!

Lykke til og gleder meg til bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Etter å ha fått i hus 60literen må jeg innrømme at 20literen er noe kjedelig...

Det passer nok bedre som et yngelkar eller karantenekar.

Så jeg snubla over et 6kantet 50liters akvarie med alt utstyr, til og med sand(Råda) ;)

Sjeksjonen min begynner å se ut som en akvarie reol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

:Laugh::Laugh::Laugh: Utrolig bra!! Tipper nok at den syken er en av de kjinkige som er skikkelig uhelbredelige...! ;)

Jeg er ganske så heldig som faktisk ikke har plass til fler/større en de to jeg har, noen mener at de jeg har til og med er for mye...! ;) Men sånne mennesker gidder vi da ikke å snakke med ;) *flir*

Lykke til og god bedring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...