Gå til innhold
Hundesonen.no

HD/AD - kommer resultatet i posten til meg?


SD

Recommended Posts

Jeg har røntget og øyelyst hunden mi nå og dyrlegen sa de sendte det inn til NKK. Men er det noe jeg må gjøre for at de sender meg resultatene eller blir de sendt til meg når resultatene er klargjort? Så på NKK sine sider og der sto det noe om bestillingsskjema for HD/AD og at etter at jeg hadde bestilt dette skjema og betalt så kom det i posten. Og hvis resultatene kommer i posten uten at må bestille det, kommer det med giro da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Samme dag som NKK mottar bildene, sendes en giro til den som er registrert som hundens eier. Når denne er betalt, vil du få et brev i posten hvor din hunds HD- og AA-diagnose står.

Noen veterinærer er fryktelig treige med å sende inn bildene sine, hører jeg fra folk rundt om. Noen samler opp, hvis de skal fotografere flere hunder i løpet av uka, noen sender avgårde med en gang, og noen venter tilsynelatende til måneden er omme... :-)

Det bestillingsskjemaet du fant på NKKs side kan kun brukes FØR fotografering - da betaler du for avlesning på nett, får et saksnummer, printer ut skjemaet med det nummeret, veterinæren fyller ut det denne skal fylle ut, og sender det til NKK sammen med bildene. Da får du brev med resultatet med en gang (eller så fort som mulig - bilder leser vanligvis to ganger i uka). Men om du nå går inn og betaler, vil det ikke kobles til de bildene som allerede (?) er sendt inn, og du vil derfor måtte vente på kvittering fra banken, sende den til NKK og deretter få svarbrev - altså forlenger det prosessen.

Øyelysning vet jeg dessverre ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Samme dag som NKK mottar bildene, sendes en giro til den som er registrert som hundens eier. Når denne er betalt, vil du få et brev i posten hvor din hunds HD- og AA-diagnose står.

Noen veterinærer er fryktelig treige med å sende inn bildene sine, hører jeg fra folk rundt om. Noen samler opp, hvis de skal fotografere flere hunder i løpet av uka, noen sender avgårde med en gang, og noen venter tilsynelatende til måneden er omme... :-)

Det bestillingsskjemaet du fant på NKKs side kan kun brukes FØR fotografering - da betaler du for avlesning på nett, får et saksnummer, printer ut skjemaet med det nummeret, veterinæren fyller ut det denne skal fylle ut, og sender det til NKK sammen med bildene. Da får du brev med resultatet med en gang (eller så fort som mulig - bilder leser vanligvis to ganger i uka). Men om du nå går inn og betaler, vil det ikke kobles til de bildene som allerede (?) er sendt inn, og du vil derfor måtte vente på kvittering fra banken, sende den til NKK og deretter få svarbrev - altså forlenger det prosessen.

Øyelysning vet jeg dessverre ikke noe om.

Ok, takk for svar. Fikk svar på alt jeg lurte på. Og på en slik måte at jeg faktisk forsto det :D

Det kommer ut på DogWeb tidligere enn det kommer i posten til deg.

Var innom og sjekket i stad, og foreløpig er det ikke noen HD/AA-resultater på Kira, men det kommer vel kanskje i løpet av neste uke. Er jo bare ei uke siden hun ble røntget.

Har sjekket jeg på dogweb jeg også, men forventer ikke at det kommer før neste uke eller senere. Og hvis det er som Emma sier så kan det kanskje ta ei stund før resultatene kommer. Ikke at det er noe hastverk egentlig :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea sine resultater ble lagt ut 2 dager etter at hun var røntget, så du skal ikke behøve å vente så lenge før de kommer på dogweb.

NKK oppdaterer dogweb med HD-resultater på tirsdager og torsdager.

Forresten!

Det står på dogweb at: TATA: Locra's Everybodys Buisness har HD:A og AA:A

Gratulerer så mye.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea sine resultater ble lagt ut 2 dager etter at hun var røntget, så du skal ikke behøve å vente så lenge før de kommer på dogweb.

NKK oppdaterer dogweb med HD-resultater på tirsdager og torsdager.

Forresten!

Det står på dogweb at: TATA: Locra's Everybodys Buisness har HD:A og AA:A

Gratulerer så mye.. :huh:

Neei, har det kommet?? Og jeg som sjekket rett før jeg skrev denne topicen :D Trodde jeg måtte vente lenge før resultatene kom. Og forresten, tusen takk Maria :P

Nå ble jeg glad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om øyelysning, da det ikke gjøres på min rase. Men jeg har venner med øyelysningsraser, og de har øyelyst på utstillinger og fått resultatet med en gang. Altså trodde jeg du skulle få vite hos veterinæren hva resultatet ble?

Når det gjelder registrering av resultatet på DogWeb har jeg fått høre at det tar litt lenger tid med øyelysning, fordi det er færre som øyelyser enn røntgenfotograferer. Derfor samler de opp litt, i stedet for å ta noen nå og da hele tiden.

Håper dette er like forståelig svar som det forrige! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, resultatet har vi fått og hun er fri. Men bare lurte på om dette kom dogweb også nettopp fordi vi får resultatet med engang.

Og det høres jo ganskelogisk ut med forklaringen din. De samler det vl bare opp :huh: Det er vel ikke så mange som øyelyser heller sammenlignet med røntging :D Og ja, dette var også et forståelig svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...