Gå til innhold
Hundesonen.no

Kastrering

Anne

Recommended Posts

Som blir verre av å bli kastrert? Nope...-da må det isåfall være noe igjen, eller ha med miljøet hunden er i..

Det er faktisk ikke alle hunder som blir roligere når de blir kastrert... Viss en kastrerer hunden sin bare for å få den roligere, må en ikke ta det for gitt at den blir roligere!! Faren for kreft er stor viss hunden ikke får begge testiklene ned i pungen... Jeg har aldri hørt at det er fare for kreft viss begge er nede i pungen :? Og da mener jeg at det ikke er større fare for å få kreft der som andre steder... Jeg synes ikke det er rett å fjerne deler på hunden fordi den kansnje kan få kret, den kan få kreft alle steder i kroppen!! Og da mener jeg de hundene som har normalt utviklet testikler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke alle hunder som blir roligere når de blir kastrert... Viss en kastrerer hunden sin bare for å få den roligere, må en ikke ta det for gitt at den blir roligere!! Faren for kreft er stor viss hunden ikke får begge testiklene ned i pungen... Jeg har aldri hørt at det er fare for kreft viss begge er nede i pungen :? Og da mener jeg at det ikke er større fare for å få kreft der som andre steder... Jeg synes ikke det er rett å fjerne deler på hunden fordi den kansnje kan få kret, den kan få kreft alle steder i kroppen!! Og da mener jeg de hundene som har normalt utviklet testikler...

=D> =D> =D> =D> =D>

helt enig med du!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutter hunden å  jokke på andre hunder hvis han blir kastrert? :roll:

Det spørs. Det jeg leste når vi skulle kastrere Aro var at ting som hunden hadde lært før kastreringen kunne fortsette som før. Men vet ikke om det gjelder bare for agresivitet overfor andre hunder...

Skal lete frem skrivene igjenn å legg ut linkene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kastrert Diego selv om jeg ikke skulle brukt

han til utstilling og eventuelt Avl..

Men hadde han ikke fått begge tekstiklene ned i pungen

så hadde jeg jo seff gjort det..

Det jeg prøver å si at jeg hadde aldri kastrert Diego uten grunn..

Og iallefall ikke for jeg gikk ut ifra at han ble roligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rett å fjerne deler på hunden fordi den kansnje kan få kret, den kan få kreft alle steder i kroppen!! Og da mener jeg de hundene som har normalt utviklet testikler...

Hvem sa det var snakk om testikkelkreft da? Statistikker sier klart og tydelig at ukastrerte/usteriliserte hunder/katter, har en ØKT risiko for å få kreft. Så enkelt er det. :wink:

Og det store flertall hannhunder som blir kastrert,roer seg ned jo, da de ikke har alle horomonene som herjer rundt i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa det var snakk om testikkelkreft da? Statistikker sier klart og tydelig at ukastrerte/usteriliserte hunder/katter, har en ØKT risiko for å få kreft. Så enkelt er det. :wink:

Og det store flertall hannhunder som blir kastrert,roer seg ned jo, da de ikke har alle horomonene som herjer rundt i kroppen.

Jeg oppfattet det som om det var testikkelkreft det var snakk om... Jo, mangen roer seg. Men de kan også dra med seg mangen av "uvanene" de hadde før de ble kastrert... Jeg mener bare at man ikke må ta det for gitt at hunden blir "drømmehunden" etterpå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...