Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor heter katten din det den gjør?

millis

Recommended Posts

HU katten min ligner yvonne sin. Bare min er voksen, kull sort og langhåret.

Hun heter selvsagt Beauty..

Hann katten heter Tiger, stor og grå/hvit. Kommer av at vi hadde en rød som het OleBrumm.

Kattungen, heter Mosegris, fordi vi hørte om det på radio... mosegris er dansk for jordrotte

eller noe slikt..

Ungene har vært med å bestemme navn, unntatt Moregris da, det liker de ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Mine katter heter Romperara og Cerrick.

Romperara ble påkjørt som ung og fikk koldbrann i halen.

Så nå har hun bare en liten stump.

Derav navnet Romperara, som min fars katt også het etter et litt kjipt møte med ei dør...

Cerrick er oppkalt etter en tidligere katt Cedrik siden de er prikk like.

Cedrik fikk navnet etter artisten en artist som het Cedrick janson som hadde en hit den sommeren vi fikk han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor heter katten din det den gjør? Er den oppkalt etter noen eller noe, i såfall hvem eller hva?

Pheobe er oppkalt etter Pheobe i friends. Jeg fulgte med på serien å syns dette navnet var så fint :P

Sol er oppkalt etter Sol i Isfolket bøkene. En av favoritt bøkene mine :P Syns hun også kledde navnet.

Nicodemus er oppkalt etter ei rotte i Nim`s Hemmelighet (tegnefilm) :P

Zelda er oppkalt etter tv-spillet Legend of Zelda :P

Lita fikk navnet sitt fordi hun er så lita :P

Mao heter Mao fordi det betyr katt på kinesik :P

Pusen min heter Nanny fordi farmoren min ble kalt Nanny i sine yngre tider. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har tre katter, Vesla, Ludvig og Pusungen.

Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor Vesla heter Vesla.

Men Ludvig ble født sammen med en til, so ble kalt Solan, etter Solan i Flåklypa. Og da kalte vi Ludvig, etter Ludvig i Flåklypa.

Pusungen fant vi ikke på no navn til, så det ble bare Pusungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hehe.. Vel tror bilde sier alt hvorfor katten våres fikk sitt navn..

gtr.jpg

hgfd.jpg

lill.jpg

Pjusken.. for han var jo så pjuskete..

Her er et eksempel hvordan han fikk kallenavn *****.

vf.jpg

Er ikke bare litt rampestreker han finner på ass... vi har krig liksom.. You and me Pjusken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste katten vår heter Tassen. Ikke av noen spesiell grunn.

Nummer 2 heter Lillepus fordi hun var minst

Nummer 3 Babypus fordi hun var baby når vi fikk henne

Nummer 4 Svartepus fordi han er svart som dere kanskje forstår.

Nummer 5 Gråpus fordi hun var grå (Gråpus forsvant dessverre)

Nummer 6 Tøffen fordi han var så tøff. Det snudde seg fort etter han ble kastrert :)

Som dere skjønner har jeg utrolig dårlig fantasi når det gjelder navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Kattene mine heter Connie og Hermine.

Connie er jeg litt usikker på hvorfor hun fikk det navnet. Men jeg har fått høre at det er fordi hun ble funnet i en kontainer som liten, så det liksom skulle passe.

Hermine har fått navnet fra Hermine i Harry Pottter, for da vi fikk henne var min søster veldig opptatt av Harry Potter-bøkene. hehe

Jeg har også hatt en katt som het Logic, hun het det da vi fikk henne. Eller egentlig så hadde dem kalt henne for Amfetamin Logic, men vi valgte å bare kalle henne for Logic... Logic måtte avlivet pga sykdom i vinter. :lol:

Og så har vi hatt en katt som heter Lucas, han har flyttet ut med sin eier (min søster), Når vi fikk han fikk vi beskje om at det var en jente, så han hadde et annet navn (som jeg ikke husker nå) i starten, men då vi oppdaget at det var en gutt, fikk han navnet Lucas. Antagelig fordi det var det første navnet min slster kom på.

Har hatt flere katter her i huset, men hvis jeg skal skrive navnet på alle vil det blir for mye å skriver tror jeg... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange morsomme navn, og ikke minst grunner til hvorfor de har navnene! *ler*

Min eldste katt på 2 år heter Prince, og på grunn av dårlig fantasi stammer dette navnet fra sigarettmerket Prince... :lol:

Cæsar er oppkalt etter en tidligere katt vi hadde, som ble tatt av et rovdyr.

Begge to lyder navnene sine :)

Prince

08042008297-1.jpg

Cæsar

13042008305-1.jpg

Edit: Gjorde bildene mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke katt selv. Men flere av vennene mine har katt.

Milli: Fordi oppdretterene hadde kalt henne det fra før så de syntes det var så fint.

Shanty: Når katten va hos oppdretter ble den kalt for Shanten men de ville endre litt på det så nå heter den Shanty.

Nero: Nero er navnet på favoritt sjokoladen til hun som eier katten Nero

Nonstopp: Litt morsomt navn, men det fant han på når han var veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjusken var nå direkte nuuudelig da! :-) Minner meg om vår Wester! :-)

Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene, men de 2 jeg har nå heter Wester, oppkalt etter en hunnkatt vi hadde for mange år siden som het Nullen. Hun fikk kjælenavnet Nullvester da hun satt på trappa og knurret da en mann kom gående borti veien vår! ;-)

Og så har jeg en H. Birma som heter Chivas, eg. har han ett annet navn på stamtavlen sin, men jeg traff på en dame, på en katteutstiling for mange år siden, som også hadde en brunmasket Birma som het Chivas, og det navnet likte jeg så godt at jeg kalte katten min det. :)

Ellers så er vel den katten jeg er/var mest glad i, Bless. Han døde da han var nær 16 år gml., og tro det eller ei, men jeg har sett ham flere ganger etter at han gikk bort, og det er jeg veldig glad for! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shagma fikk navnet fra en fransk barnetvserie som gikk på 80 tallet jeg likte så godt da jeg var liten. Også var navnet veldig uvanelig,derfor jeg bestemmte meg for å gi henne det.

Shakira fikk navnet fordi det lød godt sammen med Shagma,de er så jeg ville ha lik begynnelse på navnet. Shakira er også en sangerinne,men i grunnen ikke henne hun ble oppkaldt etter,men synes navnet Shakira er fint i seg selv jeg. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke om pusen min var hunn- eller hannkatt når den var liten. Den var en liten trønderpus, så hva var mer naturlig enn å kalle den Lijjpus (Lillepus altså). Nå bosatt lenger sør, blitt voksen pus, men blir hetende Lijjpus. Den har jo fått små "løvekjaker" og er dermed selvsagt Lijjpus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katta mi heter Nemo, oppkalt etter fisken i Oppdrag Nemo-synes det er en knallbra film :D Han lystrer navnet også..

Den andre katta mi heter Tigergutt som tydeligvis er et ganske vanlig navn her inne :rolleyes: Og han lever virkelig opp til navnet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...