Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor heter katten din det den gjør?

millis

Recommended Posts

HU katten min ligner yvonne sin. Bare min er voksen, kull sort og langhåret.

Hun heter selvsagt Beauty..

Hann katten heter Tiger, stor og grå/hvit. Kommer av at vi hadde en rød som het OleBrumm.

Kattungen, heter Mosegris, fordi vi hørte om det på radio... mosegris er dansk for jordrotte

eller noe slikt..

Ungene har vært med å bestemme navn, unntatt Moregris da, det liker de ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Mine katter heter Romperara og Cerrick.

Romperara ble påkjørt som ung og fikk koldbrann i halen.

Så nå har hun bare en liten stump.

Derav navnet Romperara, som min fars katt også het etter et litt kjipt møte med ei dør...

Cerrick er oppkalt etter en tidligere katt Cedrik siden de er prikk like.

Cedrik fikk navnet etter artisten en artist som het Cedrick janson som hadde en hit den sommeren vi fikk han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor heter katten din det den gjør? Er den oppkalt etter noen eller noe, i såfall hvem eller hva?

Pheobe er oppkalt etter Pheobe i friends. Jeg fulgte med på serien å syns dette navnet var så fint :P

Sol er oppkalt etter Sol i Isfolket bøkene. En av favoritt bøkene mine :P Syns hun også kledde navnet.

Nicodemus er oppkalt etter ei rotte i Nim`s Hemmelighet (tegnefilm) :P

Zelda er oppkalt etter tv-spillet Legend of Zelda :P

Lita fikk navnet sitt fordi hun er så lita :P

Mao heter Mao fordi det betyr katt på kinesik :P

Pusen min heter Nanny fordi farmoren min ble kalt Nanny i sine yngre tider. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har tre katter, Vesla, Ludvig og Pusungen.

Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor Vesla heter Vesla.

Men Ludvig ble født sammen med en til, so ble kalt Solan, etter Solan i Flåklypa. Og da kalte vi Ludvig, etter Ludvig i Flåklypa.

Pusungen fant vi ikke på no navn til, så det ble bare Pusungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hehe.. Vel tror bilde sier alt hvorfor katten våres fikk sitt navn..

gtr.jpg

hgfd.jpg

lill.jpg

Pjusken.. for han var jo så pjuskete..

Her er et eksempel hvordan han fikk kallenavn *****.

vf.jpg

Er ikke bare litt rampestreker han finner på ass... vi har krig liksom.. You and me Pjusken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste katten vår heter Tassen. Ikke av noen spesiell grunn.

Nummer 2 heter Lillepus fordi hun var minst

Nummer 3 Babypus fordi hun var baby når vi fikk henne

Nummer 4 Svartepus fordi han er svart som dere kanskje forstår.

Nummer 5 Gråpus fordi hun var grå (Gråpus forsvant dessverre)

Nummer 6 Tøffen fordi han var så tøff. Det snudde seg fort etter han ble kastrert :)

Som dere skjønner har jeg utrolig dårlig fantasi når det gjelder navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Kattene mine heter Connie og Hermine.

Connie er jeg litt usikker på hvorfor hun fikk det navnet. Men jeg har fått høre at det er fordi hun ble funnet i en kontainer som liten, så det liksom skulle passe.

Hermine har fått navnet fra Hermine i Harry Pottter, for da vi fikk henne var min søster veldig opptatt av Harry Potter-bøkene. hehe

Jeg har også hatt en katt som het Logic, hun het det da vi fikk henne. Eller egentlig så hadde dem kalt henne for Amfetamin Logic, men vi valgte å bare kalle henne for Logic... Logic måtte avlivet pga sykdom i vinter. :lol:

Og så har vi hatt en katt som heter Lucas, han har flyttet ut med sin eier (min søster), Når vi fikk han fikk vi beskje om at det var en jente, så han hadde et annet navn (som jeg ikke husker nå) i starten, men då vi oppdaget at det var en gutt, fikk han navnet Lucas. Antagelig fordi det var det første navnet min slster kom på.

Har hatt flere katter her i huset, men hvis jeg skal skrive navnet på alle vil det blir for mye å skriver tror jeg... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange morsomme navn, og ikke minst grunner til hvorfor de har navnene! *ler*

Min eldste katt på 2 år heter Prince, og på grunn av dårlig fantasi stammer dette navnet fra sigarettmerket Prince... :lol:

Cæsar er oppkalt etter en tidligere katt vi hadde, som ble tatt av et rovdyr.

Begge to lyder navnene sine :)

Prince

08042008297-1.jpg

Cæsar

13042008305-1.jpg

Edit: Gjorde bildene mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke katt selv. Men flere av vennene mine har katt.

Milli: Fordi oppdretterene hadde kalt henne det fra før så de syntes det var så fint.

Shanty: Når katten va hos oppdretter ble den kalt for Shanten men de ville endre litt på det så nå heter den Shanty.

Nero: Nero er navnet på favoritt sjokoladen til hun som eier katten Nero

Nonstopp: Litt morsomt navn, men det fant han på når han var veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjusken var nå direkte nuuudelig da! :-) Minner meg om vår Wester! :-)

Jeg har hatt mange katter opp gjennom årene, men de 2 jeg har nå heter Wester, oppkalt etter en hunnkatt vi hadde for mange år siden som het Nullen. Hun fikk kjælenavnet Nullvester da hun satt på trappa og knurret da en mann kom gående borti veien vår! ;-)

Og så har jeg en H. Birma som heter Chivas, eg. har han ett annet navn på stamtavlen sin, men jeg traff på en dame, på en katteutstiling for mange år siden, som også hadde en brunmasket Birma som het Chivas, og det navnet likte jeg så godt at jeg kalte katten min det. :)

Ellers så er vel den katten jeg er/var mest glad i, Bless. Han døde da han var nær 16 år gml., og tro det eller ei, men jeg har sett ham flere ganger etter at han gikk bort, og det er jeg veldig glad for! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shagma fikk navnet fra en fransk barnetvserie som gikk på 80 tallet jeg likte så godt da jeg var liten. Også var navnet veldig uvanelig,derfor jeg bestemmte meg for å gi henne det.

Shakira fikk navnet fordi det lød godt sammen med Shagma,de er så jeg ville ha lik begynnelse på navnet. Shakira er også en sangerinne,men i grunnen ikke henne hun ble oppkaldt etter,men synes navnet Shakira er fint i seg selv jeg. :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke om pusen min var hunn- eller hannkatt når den var liten. Den var en liten trønderpus, så hva var mer naturlig enn å kalle den Lijjpus (Lillepus altså). Nå bosatt lenger sør, blitt voksen pus, men blir hetende Lijjpus. Den har jo fått små "løvekjaker" og er dermed selvsagt Lijjpus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katta mi heter Nemo, oppkalt etter fisken i Oppdrag Nemo-synes det er en knallbra film :D Han lystrer navnet også..

Den andre katta mi heter Tigergutt som tydeligvis er et ganske vanlig navn her inne :rolleyes: Og han lever virkelig opp til navnet <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...