Gå til innhold
Hundesonen.no

SKK My Dog -Januar


HHC

Recommended Posts

Jeg har tenkt å melde på Oscar om jeg får overtalt mamma eller pappa til å kjøre, ene dagen er det dommeren som ga Oscar cert så jeg MÅ jo få stilt han der!

Men sidene til skk er så dårlige, har funnet annonsen før men finner ikke nå :icon_redface: Noen som kan sende meg link til annonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt hvis noen andre skal også. Vi skal bo på en øy rett utenfor Gøteborg hos familien på svenske sia som jeg møter hvert 4 år, pås leksttreff :P Så kan bli spennende :P

Hadde vært morsomt om flere her skulle dit og! :o

Så må jeg jo si at det er litt spessielt å stille på en torsdag da :P hehe ;D

NB; For dere som ikke er meldt på, påmeldingen gjelder til 4 DES! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...er litt usikker på disse svenske reglene. Det står på SKK`s sider at hunden må finnes i SKK`s register. Vil det si det samme som at det holder med at hunden er registrert i NKK, eller må jeg ta direkte kontakt med SKK for at det skal være oppfyllt. Kanskje du kan svare Flatjenta, som allerede har meldt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å sende påmeldingen, kvitering og kopi av stamtavlen omgående.

Men betyr det at jeg skal melde på uten reg.nr? det går vel ikke? :barfy:

Sende påmeldingen hvor da? På mail? Gjennom SKK`s sider fikk jeg det ikke til. Tror jeg ringer i morgen. Har bare SÅ lyst til å dra med junioren vår.

Hva stiller i så fall dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påmelding til Sverige:

Hunden må være i deres register - det gjøres så enkelt som at i god tid før en utstilling sendes en kopi av stamtavla inn, slik at de får lagt inn hunden. Som moteksempel kan utenlandske hunder bli påmeldt til norske utstillinger elektronisk - men da kan det fort bli feil, sære tittelbenevnelser osv (bare finstudén en NKK-katalog en gang, så står det mye rart på de elektronisk påmeldte).

Du får ikke noe nytt registreringsnummer, men bruker det hunden din har. En hund skal bare ha ett registreringsnummer.

Når hunden din er registrert, kan du melde på elektronisk.

I forhold til Göteborg, som har snarlig påmeldingsfrist, ville jeg spurt direkte hva dere skal gjøre for å få meldt på, når hunden ikke ligger inne allerede. Det burde holde med å sende en stamtavlekopi sammen med påmelding og bekreftelse av betaling, men hvis noen har tenkt til å ta kontakt for å få et svar så er nok det det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også meldt på. Portistispa mi skal stilles på både den nasjonale og internasjonale. Hadde egentlig lyst til å melde meg på juniorhandlinga også (siden jeg fortsatt kan gå i Sverige) men jeg tror den fristen gikk ut i November..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kommer... I så fall blir det bare for å titte.. :) Skulle gjerne ha stilt Chessea der, men det blir litt stress å ta seg fri i 2 dager, nok en gang, på grunn av hund. Vi får se om jeg dukker opp. Skal i alle fall ikke stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også meldt på. Portistispa mi skal stilles på både den nasjonale og internasjonale. Hadde egentlig lyst til å melde meg på juniorhandlinga også (siden jeg fortsatt kan gå i Sverige) men jeg tror den fristen gikk ut i November..

Det er vel 17årsgrense i Sverige og?

Jeg venter til Oscar er norsk champion så drar vi til Sverige og kaprer det svenske championatet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere sendte inn kopi av stamtavlen og kvittering til beam dere og?

Det gjorde nemlig vi, ikke fått tilbakemelding enda, men det de ba om, så krysser fingrene for at det går :P

Jepp, gjorde det. Litt mer komplisert hos oss ettersom hunden er midt immellom å registreres fra UK til Norge, men hun har fått norskt reg.nummer og stamtavlen er på vei. Som jeg forsto på Beam var det ok, men man vet jo aldri. Om ikke får man flere sjanser til å dra over grensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått noen bekreftelse? Sendte nemlig i 5 tiden i dag, men ikke fått enda.

Hadde vært greit å få vite hva som skjer liksom..

Også litt spent på om de godtar kopi av lottos registreningspapir, ettersom dette var de eneste vi fikk tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...