Gå til innhold
Hundesonen.no

Sandefjord Hundeklubbs utstilling 20-21 januar 07

Bee

Recommended Posts

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
NEEEEI!

Jeg har helt glemt at jeg er i Tyskland den datoen... Er det mulig!??

Da må jeg jo få noen andre til å stille Chessea. Jeg nekter å ikke stille henne, nå som jeg har betalt og greier... Så sykt deprimerende.. :blink:

om det kræsjer med Zira hopper sikkert benedicte inn med chessea da :)

Skrevet
Hvem dag er gr 9? Med tanke på at det ikke står noe på siden til Sfj hundeklubb

Er nok lørdagen, ja... *snyfs*. Jeg som elsker å få med meg mynde-ringen. Også hadde jeg gledet meg til å treffe vesle Diva igjen.

Basenjien går som dere kanskje skjønner på søndagen..

Skrevet
om det kræsjer med Zira hopper sikkert benedicte inn med chessea da :blink:

Har snakket med henne om det.. :) Vi får se litt på når Tia skal stilles, for det blir samme dagen..!

Det ordner seg nok. Det største problemet blir vel å få mamma til å kjøre til Sandefjord med bikkja.. 8-)

Skrevet

Ja, selvsagt må jeg stille .. :)

Gullgrisen fortjener noen røde sløyfer i alle fall. :) Om det ikke går noe bedre på utstilling fremover (har fått en del lave plasseringer, men tror det går seg til. Vi har tross alt bare stilt på NKK-utstillinger foreløpig..) er det ganske sannsynlig at jeg legger opp utstillingskarrieren til frøkna for en periode (til hun blir 2-3 år). Enten er hun ikke ferdig utviklet, ellers er hun bare ikke noe utstillingsemne. Hun får forøvrig alltid ganske bra kritikk, men det som går igjen er at hun har et litt lett neseparti og dårlige bevegelser. Det siste kan jeg som handler rette opp i, snuten forblir nok slik den er, 0,5 cm for lang :) Vi får se hva det blir til. Utstilling er jo knallgøy uansett, og jeg tror og håper det går bedre fremover!

Skrevet
:/ Tsk... Vi får ta det igjen på EDIT; hellerudsletta? da! Det kan jo hende at jeg kommer en tur på søndag, men da tar jeg med meg Jessie isteden...

Vi får gjøre det:)

Til Hellerudsletta kommer jeg begge dager.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja da nærmer utstillingen seg. Pm'en er kommet og vi er jo "såå glade" for hvilke dommere vi har fått.. (Det sjekker nemlig ikke jeg før ETTER at jeg har meldt på :D )

Saluki blir dømt av terrier/schnauzer dommer Benny Blid. Han har gitt god kritikk til Ronya før, så vi krysser fingrene for at han ikke har forandret smak :twitch:

Dalmatinerne blir dømt av en dommer jeg aldri har vært bortifør tror jeg. Han driver oppdrett på Shih Tzu, Hans Almgren. Noen som har hørt om han eller vet hva han liker?

Er meldt på to dalmisvalper, Pepper og en annen. Spennende å se hvem, håper det er en tispe :ahappy:

Svenske dommere står oppført her: http://www.dogjudges.com/index1sve.htm

Skrevet
Ja da nærmer utstillingen seg. Pm'en er kommet og vi er jo "såå glade" for hvilke dommere vi har fått.. (Det sjekker nemlig ikke jeg før ETTER at jeg har meldt på :D )

Saluki blir dømt av terrier/schnauzer dommer Benny Blid. Han har gitt god kritikk til Ronya før, så vi krysser fingrene for at han ikke har forandret smak :twitch:

Dalmatinerne blir dømt av en dommer jeg aldri har vært bortifør tror jeg. Han driver oppdrett på Shih Tzu, Hans Almgren. Noen som har hørt om han eller vet hva han liker?

Er meldt på to dalmisvalper, Pepper og en annen. Spennende å se hvem, håper det er en tispe :ahappy:

Svenske dommere står oppført her: http://www.dogjudges.com/index1sve.htm

på hjemmesiden til hundeklubben,... så sto det at benny blid dømte collie, men så dømte plutselig en annen dama.,.. men men.. går sikkert greit :D

Skrevet
noen som gidder å sjekke hvor mange wheatens det er påmeldt?

3 valper og 10 voksne- Oppmøte kl 12 på søndag i ring 3 :twitch:

Guest Just me!!
Skrevet

Jeg kommer og titter, mest sannsynlig. SKal ha med Archie og kommer lørdagen :twitch:

Skrevet
3 valper og 10 voksne- Oppmøte kl 12 på søndag i ring 3 :twitch:

Takk :ahappy:

Vurderer turen opp på søndagen, noen som kjører fra Osloområdet og har plass til meg?

Skrevet

Guro: Har hørt navnet han før.. Hm.. Virker kjent, men vet ikke hvor jeg har hørt det hen..

var visst 13 sheltivalper påmeldt visstnok! :twitch: Men vi skal nok ta dem!

Skrevet
Guro: Har hørt navnet han før.. Hm.. Virker kjent, men vet ikke hvor jeg har hørt det hen..

var visst 13 sheltivalper påmeldt visstnok! :twitch: Men vi skal nok ta dem!

Hvem? Hans Almgren eller Benny Blid? :ahappy: SIden han er allround dommer går han nok MYE på bevegelse og oppførsel i ringen på ihvertfall valper. Håper så sykt det er en veldig ung tispe som ikke oppfører seg, hihi :D

Guest Christine
Skrevet
5 aussievalper! Jeg er nervøs!

SÅ vakker som Tia er? :twitch: Vi skal sitte her hjemme og tenke på dere når dere blir BIR vi.. :ahappy:

Edit: Dårlig formulert..

Skrevet
SÅ vakker som Tia er? :twitch: Vi skal sitte her hjemme og tenke dere til BIR vi :D

Jeg er kjempenervøs selv om! Hadde vært moro med BIR, men brødrene hennes er jo der, så de er ganske bra bygget de også. Også tror jeg det er noen eldre aussier der, og de er kjempeflotte :ahappy:

Skrevet

Huff, Echo er blitt forgiftet på et vis. (Jeg aner ikke hvordan, men noe har han fått i seg). Har ligget på vetrinærkontoret i hele dag, stakkar. Nå er han sendt hjem på "hvile- og antibiotikakur."

Dermed blir nok han hjemme hos "mormor" og slapper av, og skal ikke stilles. (Naturligvis)

Men Duna og Dinari kommer:)

Guest Christine
Skrevet
Huff, Echo er blitt forgiftet på et vis. (Jeg aner ikke hvordan, men noe har han fått i seg). Har ligget på vetrinærkontoret i hele dag, stakkar. Nå er han sendt hjem på "hvile- og antibiotikakur."

Dermed blir nok han hjemme hos "mormor" og slapper av, og skal ikke stilles. (Naturligvis)

Men Duna og Dinari kommer:)

Offda... God bedring til stakkaren!

Lykke til med Duna og Dinari da, du har noen utrolig vakre hunder!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...