Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny fellestrening i Oslo søndag 26.11.06?

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Dropper brukstreningen søndag og lurer på om noen er klar for fellestrening på samme sted igjen? Hvor enn det var vi var :)

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

MonicaT: selvfølgelig er du velkommen :)

Aya: vi skal jo ha fellestrening 20.12 og vi skal vi ikke? Man kan møtes flere ganger vet du B)

Skrevet

Jeg vil gjerne være med, men er litt usikker på om jeg kan.

Loke: Vet du om du skal låne raisebagen? Jeg kan jo kanskje ta den med på fellestreningen hvis du skal låne den.

Skrevet

Dropper brukstreningen søndag og lurer på om noen er klar for fellestrening på samme sted igjen? Hvor enn det var vi var :D

*flir* Tenkte du på Åsjordet? Jeg er med!! :D

Skrevet

Jeg vil gjerne være med, men er litt usikker på om jeg kan.

Loke: Vet du om du skal låne raisebagen? Jeg kan jo kanskje ta den med på fellestreningen hvis du skal låne den.

Ja! Gjerne! Belgerpia her inne trodde den passet en 9 ukers belgervalp for korte perioder så da får jeg satse på det :D Oppdretter sa hun ville være på størrelsen med en fullvoksen katt? Høres det riktig ut?

Skrevet

Dropper brukstreningen søndag og lurer på om noen er klar for fellestrening på samme sted igjen? Hvor enn det var vi var :D

Det er godt det ikke bare var meg som ikke fikk med meg hva det het der.. hehe :D

Jeg er på juleavslutning til datterbarnet, så jeg kommer ikke - og ja, det er lov å ha juleavslutning i adventstiden :D

Skrevet

Det er godt det ikke bare var meg som ikke fikk med meg hva det het der.. hehe :D

Jeg er på juleavslutning til datterbarnet, så jeg kommer ikke - og ja, det er lov å ha juleavslutning i adventstiden :D

Juleavsluttning på en søndag..? :D

Skrevet

Egentlig, etter tidligere hendelser i forbindelse med hundetreff, er jeg litt redd for å si at jeg skal komme, men i hvert fall sånn som det ser ut nå, så har jeg mulighet til å være med... :D

Skrevet

Vrææææl!! Nå har jeg kranglet med kartene på nettet lenge og jeg GIR OPP!! ;) SÅ da får jeg prøve å forklare veien i steden.. Det forrige kartet jeg la ut var visst ikke brukandes til noenting..... Here we go...

Hvis du kommer fra Ringveien så tar du av første etter Radiumhospitalet, du skal ikke inn i tunellen men til høyre oppå lokket. På skiltet står det ihvertfall til Lilleaker (Pluss noe annet jeg ikke husker) Rett fram i rundkjøring nr en og til høyre i rundkjøring nr to. Da er det bare å legge seg i høyre fil og peise på! :P Under en liten bro der en gang tbanen kjørte og videre oppover mot Røa, etter kun kort tid kommer det en vei inn til høyre, det står et skilt til Bjørnsletta legesenter og Bjørnsletta skole, det er vanskelig å se dette skiltet så vær litt obs der. Jeg er ganske så sikker på at den veien heter Lyseveien, følg så skilt til Åsjordet senter og voilà der er dere! :P Forhåpentligvis.... :D Og bare sånn for sikkerhetskyld.. Hvis du har kommet til Røa (eller Ila for den sakens skyld) så har du kjørt skikkelig for langt! :D

De som kommer med Sporveiene så er det bare å søke etter Åsjordet på trafikanten :D

Og Jane, gleder meg til å se deg på søndag! :P

Skrevet

Ja! Gjerne! Belgerpia her inne trodde den passet en 9 ukers belgervalp for korte perioder så da får jeg satse på det :D Oppdretter sa hun ville være på størrelsen med en fullvoksen katt? Høres det riktig ut?

Ja, jeg tror det. Vesla er vel på størrelse med en fullvoksen katt vil jeg tro(?), hun passet ihvertfall i den.

Skrevet

jeg vil også bli med :D er det greit... med labrador. blir det den 20/12 på åsjordet :D bor ved radiumhospitalet så det hadde vært supert

Skrevet

jeg vil også bli med :D er det greit... med labrador. blir det den 20/12 på åsjordet :D bor ved radiumhospitalet så det hadde vært supert

Det har vi ikke snakket om enda vel, men på søndag som kommer nå er det på Åsjordet og selvfølgelig er det bare å komme! :D Det er på den gressplenen ved Spar der, hvis du vet..?

Skrevet

Det har vi ikke snakket om enda vel, men på søndag som kommer nå er det på Åsjordet og selvfølgelig er det bare å komme! :) Det er på den gressplenen ved Spar der, hvis du vet..?

Jeg skal ikke ha valp.. bare synes det var litt rart at jeg har møtt på en del som har fått valpene sine nå allerede da de bare er 7 uker gamle... trodde det var litt vikitig at de var med moren til de var 8 uker jeg..

Den siste var en aurasier (greier ikke skrive rase navnet ordentlig.. :rolleyes:)

jeg kommer jeg :) når da ??? vet det ja

Skrevet

OK..da sier vi kl 12 ved åsjordet? kanskje vi skal prøve på noen fellesøvelser og? Ikke sikkert vi kan bli på de da *flir*

2ne: jeg skjønner fortsatt ikke prioriteringen din.. Barna er vel snart store nok til å klare en liten julevaslutning selv vel? :)

Skrevet

OK..da sier vi kl 12 ved åsjordet? kanskje vi skal prøve på noen fellesøvelser og? Ikke sikkert vi kan bli på de da *flir*

2ne: jeg skjønner fortsatt ikke prioriteringen din.. Barna er vel snart store nok til å klare en liten julevaslutning selv vel? ;)

hehe - Hadde jeg latt datterbarnet få velge mellom å være med på hundetrening eller dra på juleavslutning med klassen sin, så hadde hun antageligvis valgt hundetrening *stolt* :)

Men dette er en av ulempene med å ha barn da, man må liksom møte opp på sånt og være litt sosial med de andre mammaene og pappaene.. Og se fremføring av juleevangeliet for 7.ende gang :)

Hmm.. Kanskje jeg SKAL spørre henne? Nææh.. Eksen hadde drept meg.. hehe

Skrevet

Hei.

Jeg får ikke kommet likevel ;)

;):) Så dumt! Men du kan jo være med en annen gang.. vi har planer 20 desember og vi og sikkert flere ganger innen den tid :)

Skrevet

Jeg er fortsatt med!

Til tross for 4 timer i skogen er verken jeg eller bikkja skadet, så hvis vi er veldig forsiktige på kveldstur i dag, og sover lenge i morgen så vi ikke rekker å skade oss før kl. 1130, er vi veldig klare for treff på Åsjordet! Juhuu! :rolleyes:

Gleder oss...

Skrevet

Jeg er fortsatt med!

Til tross for 4 timer i skogen er verken jeg eller bikkja skadet, så hvis vi er veldig forsiktige på kveldstur i dag, og sover lenge i morgen så vi ikke rekker å skade oss før kl. 1130, er vi veldig klare for treff på Åsjordet! Juhuu! :rolleyes:

Gleder oss...

;) Du er søt assa! Pass på så du ikke punkterer igjen heller da..! :);)

Monica: Synd da.. :) Men som Annette sier, en ny mulighet den 20 ;)

Skrevet

;) Du er søt assa! Pass på så du ikke punkterer igjen heller da..! ;):)

Monica: Synd da.. ;) Men som Annette sier, en ny mulighet den 20 :P

Skal kjøre veldig forsiktig, på miljøfartsgrenseveien (hrmf!). Forhåpentligvis finner jeg frem på vestkanten også.. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...