Gå til innhold
Hundesonen.no

Favorittfilm?

Aya

Recommended Posts

Hva er dine favorittfilmer? Hvorfor?

Jeg må si at min ultimate filmopplevelse var da jeg så Chocolat for første gang.. En fantastisk film, jeg virkelig elsker den. Har sett den hundre ganger eller noe, og den er like bra hver gang. Juliette Binochet og Jhonny Depp spiller veldig bra sammen og, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å begrense seg, men disse er de jeg kommer på:

"Festen" - Var helt rystet etter å ha sett den. Så nær og ubehagelig at jeg ikke har hatt lyst til å se den igjen, men i dette tilfellet er det et kompliment

"Seven" - har sikkert sett den 15 ganger. Stemningen, plottet og ikke minst avslutningen!

"Short Cuts" - fascinerende drama om en rekke skjebner som knyttes inn i hverandre - laget av Robert Altman som døde denne uka :)

"24 Hour Party People" - Halvdokumentarisk drama om musikkscenen i Manchester på 80-/90-tallet. Utrolig morsom og med dritstilig musikk.

"Ringenes Herre"-trilogien - Perfekte eventyrfilmer og tidtrøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Svedge! Fight Club er en råbra film! Liker ikke alt blodet, men filmen er utrolig god. Det samme er American History X, American Beauty, Lord of the Rings, Forest Gump...! Ellers liker jeg ganske dårlige amerikanske kjærlighets-komedier. The Wedding Planner... :D Har aldri grått så mye av en film noen gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være litt gjennomsnittsmenneske nå og svare Bridget Jones 1 & 2 - ingen over, ingen ved siden når det gjelder å få opp humøret :D

Vil jeg deppe litt eller slutte å synes synd på meg selv så ser jeg på Den grønne mil eller Livet er herlig (La vita e bella) - Fantastiske filmer begge to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å begrense meg til en favorittfilm her -jeg har mange! Elsker filmer :D

Swimfan - en veldig spennende og intens thriller.

Madagascar - genialt at den har blitt laget

Istid 1 og 2 - morsomme

Harry Potter filmene - kjempebra, spennende og til tider nisfe, dessuten elsker jeg historien om Harry Potter

When a stranger calls - og så en god thriller, men går på grensen til å bli grøsser, for den er nifs

Andre bra er:

1 ubesvart anrop - BRA grøsser

Hitch - god komedie

American History x - rørende

ja, tror jeg skal stoppe der jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...