Gå til innhold
Hundesonen.no

Akvarie påvirker det strømregninga?

millis

Recommended Posts

Sitter nå å lurer siden jeg nå har fått mitt første akvarie, vil strømregninga bli veldig påvirka av at varmekolben og pumpa går døgnet rundt? Sitter å småvurderer et 60l kar i tillegg til det jeg nå har, men da nevnte mannen min strømregninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå å lurer siden jeg nå har fått mitt første akvarie, vil strømregninga bli veldig påvirka av at varmekolben og pumpa går døgnet rundt? Sitter å småvurderer et 60l kar i tillegg til det jeg nå har, men da nevnte mannen min strømregninga.

Jeg har tre akvarer, varmekolba slår seg jo av når vannet er rett temp, så den tar neppe mye strøm. Men varmepumpa durer jo i ett. Jeg har ikke merket så mye på strømregningen...

Siden jeg har akvariene fordelt rundt her, så bruker jeg ikke mer lys annet enn der jeg sitter...

Så jeg tror ikke du skal merke så mye på kun 60 liters karet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium gir minimale utslag på strømregnineg - heldigvis for jeg har 4 stk.

Hadde kontroll på stømanlegget her for en stund siden og han sa at PC'r, akvarier o.l bruker så lite med størm at det ville ikke synes på strømregningen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akvarium gir minimale utslag på strømregnineg - heldigvis for jeg har 4 stk.

Hadde kontroll på stømanlegget her for en stund siden og han sa at PC'r, akvarier o.l bruker så lite med størm at det ville ikke synes på strømregningen uansett.

Det er bra for da kan jeg bruke det som argument når jeg skal ha neste akvarium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...