Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukken's skriblerier

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Lekestund og photoshoot med søster Emma og tante Tone

I går kveld kom maten seint - veeeeldig seint, men en dunge sylte kompenserte for det - hvorfor jeg fikk sylte sånn midt på natta (halv ett) vites ikke - men godt var det lell (mamsen kommenterer: han fikk sylte fordi det inni der lå kamuflert en dose reisesyketablett).

Var deilig å legge seg etterpå......... vanligvis så har de sånn rar døgnrytme her - dvs. de har 5 dager hvor vi luftet tidlig tidlig av mannemannen i huset, og to dager hvor vi luftes i dagslys av mamsen - vel, det hadde gått fem dager i dag tidlig og når mannemannen kom før dagslyset med mer sylte - ja da ante jeg ugler i mosen..... - og ganske riktig, vi hadde ikke vært lenge i kennelen før mamsen dukket opp med halsbånd og lenke .......... ugh.... og for å si det sånn, halsbånd og lenke bruker vi kun når vi skal ut å kjøre med den j.... bilen så jeg skjønte fort hva som var på ferde og forsøkte å komme meg unna - men den gang ei. Jeg ble puttet inn i bilen sammen med tante Mus og så dro vi..

Men rart - jeg ble ikke spysyk i dag, ikke følte jeg at meg burde bæsje heller - sikle ja, sikle masse jaaaaa - men ikke spy...... tror jaggu jeg sov en stund også...

Etter å ha droppet mannemannen av langs veien (spør ikke meg hvorfor vi kasta han ut - jeg aner ikke, men han snakket noe om skole..... ?? ) kjørte vi bare ett kort stykke til før vi parkerte utenfor ett gult hus, ut av det gule huset kom det plutselig en liten sort hund..... Jiiiihaaaaaa..... hvem er du? Åååååå søster Emma..... - taaaaaaaaaaaante Toooooooooooooooooooone....... weeeeeeeeee..

Ems og jeg fikk rase litt i hagen, jeg tror egentlig jeg skulle ha tisset - men det hadde jeg jo ikke tid til - det gjorde jeg en stund senere på gulvet til tante Tone - glemte å si ifra jeg......... Mamma Dina var der også...

Det varte kort da - brått ble jeg puttet i bilen igjen og så forsvant mamsen og Tone og lille Camilla.

De var borte en eeeeeeevighet, og når de først kom tilbake så ble jeg bare flyttet fra en bil til en annen - takk for det liksom........ Vel, jeg fikk dele bur med søs og jeg glemte rent å både spy og sikle ............

Dere skulle sett det flotte stedet vi kom til! Fy søren der var det fint, masse gressplen, vann og hauger og lass med kvakk kvakker.........

Mamsen har tatt bilder, men fjernet dem fra sonen da hun ikke synes mikrobilder er noe fint

..... ble skrekkelig sliten av sånn tur altså - så på turen hjem sov jeg hele veien uten å sikle så mye som en dråpe....... det var deeeeeeeeeeilig å ligge i bilen var det........

sukk......... nå skal jeg sove litt........... er så innmari sliten.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Phu........ jeg skjønner ikke hva som foregår om dagen jeg......... det skjer overhodet ingenting - ikke annet enn de vanlige lufteturene. Og ikke nok med det - vi har "innegangsforbud" også kan det virke som. Halloooooo! Jeg er her jeg også har jeg lyst til å rope, men det skjer ikke noe allikevel..... *sukk*

De snakker om sånn jul - jeg aner seriøst ikke hva sånn jul er, ikke litt engang - men jeg synes ikke det virker det minste morsomt, de glemmer jo meg og oss midt i denne jula. Bilene går i skytteltrafikk, og muttern ser tidvis ut som ett pakkesel (neida, jeg vet ikke hva ett pakkesel er heller, men det er sånn hun føler seg sier hun) når hun går fra bilen og inn - og her om dagen, her om dagen dro de ett digert tre ut av bilen. Hva gjør skogen i bilen liksom? Skogen ble plassert på verandaen min - why??????

Sukk og stønn, spør dere meg så kan denne jula bare gå sin vei - tvert, jeg vil at muttern skal ha mye mer tid til kosemosing og leking med blådingsen.

Men det er ikke bare muttern som oppfører seg helt skrudd om dagen, Sassy og Musa også. De er kneppe begge to, de åler seg innat meg, rygger mot meg, og er helt merkelig - jeg synes jo det er stas med oppmerksomheten, men hallo - jeg liker fronten jeg - vil henge i nakken og kragen på damene, det er gøy det - rompa vil jeg jo ikke ha. Men tror du disse skjønner det eller? Her om dagen fløy Sassy på meg til og med fordi jeg forsøkte å komme unna rompa hennes......... Da fikk jeg forøvrig sympati fra mamsen, hun humret litt mens jeg fikk litt "taaaaaakar liten bebi" prat ...... *ooooo koseeeeeeliiiiiiig* (jeg digger sånt rått og hemningsløst).

Men seriøst - hva er det med disse damene og rompene?

Vel, man finner vel svaret på det også sånn etterhvert.

Hva har jeg gjort siden sist? Vel, annet å kjede meg skvett ihjel pga. dette med jul............... Jo, forrige helg var vi på sonen treff midt i skauen - der var masse masse folk og dyr og det var supermorsomt. Mange kule valpetanter der (det er de på to bein) - søster Ems også, og mamma'n min. Pølser, bål og masse moro. Storkoste meg - vel, med unntak av den forbanna bilen da.............. - men jeg tror jeg kan lære å leve med bilen om det blir så gøy hver gang liksom........... - men jeg må jo ikke like den eller?

Gøy var det i alle fall - og vi gleder oss til neste gang tror jeg..........

Nææh - nå skal jeg finne ut om sånn jul kan føre noe positivt med seg - jeg kommer sterkere tilbake om kort tid med rapport om hva dette dreier seg om og hva søren det treet gjør på verandaen... - ja, for det må jo være en mening med det eller?

Sier som muttern - GOD JUL eller whatever........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva det treet gjør på verandaen!!

Nå har jeg et par måneder mer livserfaring enn deg, skjønner du, og kan gjerne fortelle deg hemmeligheten.

Har du sett alle de tøffe gutta tisse? De tisser sånn litt på skrå oppover. Jeg har såvidt prøvd det jeg også, men det er fryktelig vanskelig. Så for at jeg skal få trene masse, så har sjefa hentet et eget tre til meg! Grei hu asså! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg vet hva det treet gjør på verandaen!

Nå har jeg et par måneder mer livserfaring enn deg, skjønner du, og kan gjerne fortelle deg hemmeligheten.

Har du sett alle de tøffe gutta tisse? De tisser sånn litt på skrå oppover. Jeg har såvidt prøvd det jeg også, men det er fryktelig vanskelig. Så for at jeg skal få trene masse, så har sjefa hentet et eget tre til meg! Grei hu asså! :rolleyes:

ååååååkei???

Asså............ jeg synes det er veldig greit å huke i knea når jeg tisser jeg altså............. men det kan være at noen av jentene trenger å øve seg?????

Eller gjør ikke jenter sånn?

Ha'kke kropp til å kunne gjøre to ting på en gang enda ........ løfte beinet å tisse du liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååkei???

Asså............ jeg synes det er veldig greit å huke i knea når jeg tisser jeg altså............. men det kan være at noen av jentene trenger å øve seg?????

Eller gjør ikke jenter sånn?

Ha'kke kropp til å kunne gjøre to ting på en gang enda ........ løfte beinet å tisse du liksom..

Døh... jenter gjø`kke sånt. De er bare sjenerte, huker seg ned , ser bort og later som de ikke tisser, de. Skjønner at du er bebis enda. Jeg prøvde jo å fortelle deg at det er bare de (snart vi) tøffe gutta som tisser oppover. Sjefa sier at jeg er altfor ung, men bare vent... nå som jeg får øvd meg litt på treet på verandaen så skal jeg iallefall klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Godt nytt år!

Eller noe sånt.................. det har blitt ekstremt mye nye begreper her i det siste, jul, nyttår, ribbe, juletre, god jul, godt nytt år........ hva er poenget?

Vel, det har ført noe godt med seg da - maten har smakt litt annerledes her - yummy........... matrester kalle mamsen det, men egentlig så blåser jeg i hva hun kaller det - godt har det vært åkke som.

Det der treet som jeg nå vet blir kalt juletre - vel, det var jo ikke noe spennende - det stod jo bare der og lignet de øvrige plantene som bor i heimen her så det var ingen big deal - terriertøtta mente at juletrefoten var en seriøs fiende da og advarte meg mot den, men hvor farlig kan en sånn plastikk dings være liksom? Ikke veldig, det er i det store og det hele svært lite å være redd for i hele verden tenker jeg egentlig........

Nå i nyttårshelgen har jeg hatt besøk av mamma Dina og søster Emma - og det var bare såååååååååååå moro vi har lekt og lekt og lekt og lekt........ og lekt litt til........ Hørte mamsen og Tone snakke om noe som heter raketter, jeg tror det handler om all den lyden som har vært å været den siste tiden - men skjønner ikke at det skal være noe å bry seg om...

Søster Ems og mamma'n min har reist hjem, nå skal jeg sove litt jeg - jeg er seriøst sliten - i går holdt jeg på å dø, Emma løper og løper og løper og løper og tar helt innersvingen på de fleste andre - selv innendørs. Ja, dere hørte riktig, hun leker inne hun - det har man ikke lov til ..... men Emma bryr seg ikke om sånne bagateller hun - hvilket selvfølgelig gikk utover meg også - vi fikk bånd på inne faktisk - jupp, du leste riktig - vi fikk bånd på - men egentlig var det deilig da, endelig fikk jeg sove litt liksom........ må sove mer - me snakkast..

Muttern tok bilder igjen i helgen da, masse bilder av oss ........ men dem får ingen se for muttern gidder ikke å lage 10 forskjellige versjoner av bilder bare for å poste her......... sorry.

meg og ems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster Ems og mamma'n min har reist hjem, nå skal jeg sove litt jeg - jeg er seriøst sliten - i går holdt jeg på å dø, Emma løper og løper og løper og løper og tar helt innersvingen på de fleste andre - selv innendørs. Ja, dere hørte riktig, hun leker inne hun - det har man ikke lov til ..... men Emma bryr seg ikke om sånne bagateller hun - hvilket selvfølgelig gikk utover meg også - vi fikk bånd på inne faktisk - jupp, du leste riktig - vi fikk bånd på - men egentlig var det deilig da, endelig fikk jeg sove litt liksom........ må sove mer - me snakkast..

*flirer*

Emma sover nå hun og, faktisk.. Uten bånd på.. For man trenger ikke å leke og leke og leke når ikke kule store lillebror er her :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får Emma lov til å leke inne?? Det skal vi si til mor, for det får ikke vi - og det er urettferdig!

Hilsen Willis og Varja!

PS! Tjukken, si til mora di at hun ikke må legge ut flere bilder av deg, for Varja synes du er så kjekk. Høy og mørk du liksom, blondes have more fun, det vet alle! -Willis-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå Tjukken!

Her sier Matmor at det er lov fullt lov å leke inne men storebror sier nei. Matmor sier han har blitt voksen og tantete etter at jeg kom i hus, jeg antar det betyr at at han har blitt enda større og sterkere og kulere og smartere og snillere og morsommere og penere og ..kan ikke flere ord som passer jeg...

I det hele tatt er storebroren min den besteste storebroren i hele verden og matmor sier jeg tror han er Gud. Aner ikke hva Gud er jeg, men han er sikkert det og. Han er sånn pen og svart og stor sånn som deg :icon_redface:

*sukk* håper jeg også blir sånn når jeg blir større...

Bjeff fra Gneldrebikkja Lyra :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Jadda jadda, jeg veit - det er lenge siden sist - men hva skal en stakkars Tjukkas gjørra da når kjærringa som påstår å være skrivefør er så opptatt at hu ikke har tid til å ta diktat?

Ikke har det hendt no særlig siden sist heller, jeg skriver ikke noe særlig - for litt hender jo alltids, men ikke stort å skrive om - med unntak av at jeg fikk en kjapp leksjon i hva den tobeinte mener når hun sier at jeg skal gå pent. Og jeg må jo innrømme det - brått så ble det ikke så sabla ubehagelig å ha på seg halsbånd heller liksom ............. begynner å bli god på å gå i bånd nå jeg altså......

Vel, som sagt - litt har jo skjedd da - har hatt søster Nyx på besøk her ei uke - det har vært veldig veldig gøy, men jeg begynner helt ærlig å bli litt sliten av all virraken - så sliten at jeg faktisk har blitt litt sur altså, og det har jeg visst ikke lov til ifølge tobeintingen (jada, jeg kaller henne tobeintingen fordi jeg mener jeg har lov til å bli så sur jeg bare vil for tenk - hun - tobeintingen - mener jeg bør lære å beherske meg bittelitt og at jeg ikke behøver å fly på med dødsforakt.... hmfr..). Men jeg er altså sliten - det har vært full fart 24 timer i døgnet..

I går kom sogar søster Ems på besøk sammen med tante Tone og mamma også - reine familietreffet her skal jeg si dere - koselig ja, men igjen - innmari slitsomt. Ikke nok med det - men sammen med søster Nyx og snille Maria kom det en liten krøllete pussig ting og han kjekkasen jeg traff på Skullerudstua for en tid tilbake .... hyggelige gutten..... Er det rart jeg er sliten? Det VÆRSTE med dette er jo at jeg er henvist til kennelen om natta da - ja, for den lille krølletingen den fikk bo inne den se ........ greit nok det sånn egentlig, hadde det ikke vært for at i natt så ble jeg putta i isolat (sekretæren påpeker at med isolat menes egen binge med stor diger tjukk militærsovepose å ligge på og glassvegger inn til naboer på begge sider) - jeg fikk ikke være sammen med Nyx og Ems - og gjett om jeg sa ifra om det da.......... hva var vitsen med det? Det var forøvrig Emma sin skyld, hun stakk trynet sitt ned i min matskål og det gjør man bare ikke for tenk, da vart æ forbainna og tenkte jeg skulle skikkelig gi'a inn - og det gjorde jeg - at Emma trodde hun skulle dø er ikke min skyld - phføy - jenter altså! PYSE!

Hmfr...

Vel, i dag kom "gamla" med kameraet igjen da - familietreffet måtte jo foreviges - og noen resultater ser dere nedenfor....... sukk, i morgen reiser snille Maria og søster Nyx - da skal jeg nok sove en uke eller to tror jeg - må lade opp til den 21. - da skal jeg på noe som heter valpeshow, jeg lurer fælt på hva det er........... må ligge til lading så øret mitt vil stå hele tiden og ikke bare om morran og frem til utpå ettermiddagen..

Hei sveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjekken!

Nå var det en stund siden sist må jeg si. Skjønner jo at det har vært full fart der borte. Her skjer det svært lite, annet enn at jeg føler meg temmelig forvirret for tida. Mor sier det er sånn der løpetid, og nabokona erter meg noe som heter bollemus - hva er det liksom..?

Uansett, det jeg ville si var at sånn valpeshow har jeg vært på en gang. Det var å treffe masse andre kule valper og løpe litt i ring. Måtte løpe mange ganger jeg, far sa at det fordi jeg var den fineste valpen på valpeshowet, fikk sløyfer og greier. Det synes jeg du og burde få, så kjekk som du er! ;) (Forstår ikke hvorfor jeg er blitt så opptatt av gutter i det siste..?)

Kos fra Varja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok det sånn egentlig, hadde det ikke vært for at i natt så ble jeg putta i isolat (sekretæren påpeker at med isolat menes egen binge med stor diger tjukk militærsovepose å ligge på og glassvegger inn til naboer på begge sider) - jeg fikk ikke være sammen med Nyx og Ems - og gjett om jeg sa ifra om det da.......... hva var vitsen med det? Det var forøvrig Emma sin skyld, hun stakk trynet sitt ned i min matskål og det gjør man bare ikke for tenk, da vart æ forbainna og tenkte jeg skulle skikkelig gi'a inn - og det gjorde jeg - at Emma trodde hun skulle dø er ikke min skyld - phføy - jenter altså!! PYSE!

Hmfr...

Søster Emma sier:

Altså, jeg er ikke pysete! Men du skulle jo ha maten til Nyx, så jeg trodde det var en sånn "bytte matskål"-lek jeg, det er jo ikke MIN feil at du er sliten? Jeg hadde bare vært der et døgn jeg, det var Nyx sin feil alt sammen..

Og det gjorde vondt fortenkt, jeg holdte på å dø! :twitch:

Mamma Dina sier:

Ikke bry deg om søstren din du, hun tåler ingenting.. Men du burde lære å beherske deg litt, selv om jeg skjønner at du blir forbanna.. Den tobeinten din er verre å håndtere enn søsteren din, og hun kan det lønne seg å holde seg inne med! Hun er mye hyggeligere da, faktisk - hun er nemlig troendes til å KREVE noe hun, og sånt er slitsomt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Mamma Dina sier:

Ikke bry deg om søstren din du, hun tåler ingenting.. Men du burde lære å beherske deg litt, selv om jeg skjønner at du blir forbanna.. Den tobeinten din er verre å håndtere enn søsteren din, og hun kan det lønne seg å holde seg inne med! Hun er mye hyggeligere da, faktisk - hun er nemlig troendes til å KREVE noe hun, og sånt er slitsomt! :twitch:

hah.... tobeinten min er jo hur enkel som helst......... (selv om hun godt kan holde kleptomanpølsene sine unna meg når jeg mener jeg har retten på min side faktisk) - er jo bare å sette seg tett tett inntil henne, gjerne med rumpa på beina hennes og trykke seg innat og se søt ut........ sukk, da blir hun som smør......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah.... tobeinten min er jo hur enkel som helst......... (selv om hun godt kan holde kleptomanpølsene sine unna meg når jeg mener jeg har retten på min side faktisk) - er jo bare å sette seg tett tett inntil henne, gjerne med rumpa på beina hennes og trykke seg innat og se søt ut........ sukk, da blir hun som smør......

Mor Dinersen igjen:

Tro meg du, Tjukken.. Det går over når du bare blir eldre.. Da begynner de med noe de kaller "trening" og "oppdragelse" - urk - og det er DA "krav" kommer :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Siden vi har hatt høytlesning om Tjukken for gutten på 10 år her, venter vi i spenning på forsettelsen :P

Tjukken sier:

Vent til etter helgen, da skal det visst skje noe spennende i livet mitt ............ ellers er det nemlig ganske kjedelig, mamsen jobber seint, mitt private pipedyr er bare sur og grinete om dagen og vil ikke leke - og det skjer ikke så mye........... Annet enn litt seriøs kosing om kvelden....... Men je e tebasjatt på sønda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Spennende og spennende fru Blom - kommer vel helt an på øyet som ser det kanskje...... :P

Men altså, nå vet jeg hva sånn valpeshow er, det er en hall full av mer eller mindre stressa individer med nervøs mage, masse bur og triller og sånn............ - innimellom alle disse rare ting er det masse små bebiser akkurat som meg, ikke alle var like imponert over tingenes tilstand, det var mer enn en som syntes det var skummelt der - uten at jeg egentlig fikk med meg hvorfor......

Jeg skjønte jo at noe var på gang sånn i dagtidlig jeg da - tror jeg har nevnt det før at vi har sånn lufterutine som er fem dager i mørten og så to dager i lyset lufting - og i dag var 6. dagen - vi ble lufta i mørten og ikke nok med det - men jeg ble tatt rett inn og ikke ned i kennelen også..... *ugle ugle* - sånn skal det i alle fall ikke være....... og jeg fikk rett igjen - man måtte kjøre bil..... allerede da er jeg jo jeg på det hakket at jeg trenger ikke oppleve noe spennende jeg da - å kjøre bil er ikke gøy....... annerledes bil i dag også faktisk ....og hmmm........ ganske grei når jeg bare fikk tenkt meg om. Ble bare bittelitt gulpesyk egentlig, men det gikk greiere enn vanlig, selv om jeg ikke akkurat jublet. Hva er forresten sånn "dødvekt"? Hørte mamsen snakket om det når hun lempet meg inn i bilen - "20 kilo dødvekt" stønnet hun og stappet meg inn i et hull bak i bilen...... Jeg innbiller meg at det kan ha noe med meg å gjøre kanskje? (jeg blir litt slack i kroppen når noen løfter meg hihi).

Vel, vi ankom dette valpeshowet etterhvert - etter å kjørt lenge lenge og lenger enn lengst på svingete glatte veier, og traff tante Tone og søster Emma, og en masse andre bebiser - noen hadde bur og hjul på seg også, det var rare hunder det........

Sånn etterhvert så fikk jeg på meg en ekkel lenke og vi gikk inn på en plass som var stor og som jeg hadde alene for meg selv - inni der stod en hyggelig dame som mamma kalte dommerdamen, hun klemte, tok og kjente og så på hele meg og skrøyt av meg hele tiden...... også mine private deler :) (ikke si det til noen, men jeg liker det litt altså), så måtte jeg løpe rundt og det gikk veldig bra - mamma sa jeg var veldig veldig veldig fliiiiiink ;) og dette sa dommerdamen om meg:

5,5 mnd, typefull, velskåret vakkert hode, velplasserte ennå ikke helt faste ører (jiiiis - skjønner ikke hva hun snakker om :) ) . Velformede nesten sorte øyne, korrekt bitt, vakker lang hals. Kort, sterk rygg. Prima forbryst, velutviklet kropp, velvinklet, velgående, prima pels og farge, temperamentsfull, våken, velvist.

Resultatet ble BIR - eller Best i Rasen - hvilket etter sigende er bra visstnok - søster Emma var eneste konkurrent da og hun ble noe kalt BIM.

Mamma og tante Tone var veldig veldig imponert over oss begge to i dag - og skrøyt masse av hvor coole vi var - men seriøst - jeg lurer på om de ventet noe annet jeg? :P Det er Tjukken man snakker om altså......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taaaakar Tykkesen! *klemmemassepåsånnatdetblirbraigjen* :hug:

Og jeg ble ikke overrasket over at du ble BIR og søsteren ble BIM for dere er så skjønne og nudelige begge to! :kiss: Grattis med bra resultat!

Flirer.. Det var ikke akkurat hard konkurranse i dag da :P

Men de fikk bra kritikker begge to, så vi er stolte allikevel :ahappy:

Kritikken til uh-Emma kan forøvrig leses her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...