Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukken's skriblerier

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Hva nå da?

Jeg nevnte vel her om dagen at det var trening igjen i går? Og jeg tok ikke feil... halvseks kjørte muttern bilen ned til hundegården åpna alle luker og stablet først tjukka (les Dilla rottweiler) og Sassy (terrierdyret) inn før hun hentet meg, jeg travet bort og gjorde mitt beste for å klare å få den tjukke rompa mi inn i bilen på egenhånd...... Resultatet var en smule pinlig - jeg krasjlanda på kanten og sklei som en våt klut ned på bakken - og over meg står muttern og sier med verdens gladeste stemme "næmmen så dyktig, prøve klatre bilen selv lille tykkedyret, bil er gøy - taaaaaakaaaar" Nå forstår jo ikke jeg alt hun sier da så jeg forsøkte så godt jeg kunne å finne ut hva som var så innmari positivt med å ligge i en haug på bakken - men samma det - jeg ble scoopa opp og putta inn i bilen jeg - og der lå jo det jeg var på jakt etter - jeppers - frolicbitene - for det er jo ikke sånn at jeg liker å kjøre bil - men jeg er sinnsykt glad i godteri.......

Vel nede på banen var det masse masse masse andre rare hunder, mange flere enn det pleier å være - og jeg var helt i ekstase - jeg har jo for lengst koblet at det er positivt med mye folk på trening - det betyr jo mer mat sant - alle har jo noe i lommene må vite ....... sukk ..... deilig......... Frolic, pølse, fôr - whatever - spiller ingen rolle sålenge det er mat........

Muttern lo mye i går da - hiksta noe om at det måtte være noe med vannet i Askim........... ja - og så hørte jeg noen bruddstykker om store valper overalt - for alt nesten som var der i går var visst valper og de var omtrent like forvokste som muttern hevder at jeg er........ og det var tydeligvis veldig veldig morsomt.

Fikk ikke trena så mye da - var så innmari mange lommer der og så hadde muttern med tyggedyret og tjukka også - så de fikk litt trening de også........ Men det ble absurde mengder godis - som kom opp igjen på tur hjem - og det ene og alene fordi muttern kjørte en annen vei hjem som er lenger og mer svingete...

Hørte forresten at muttern sa hun måtte finne på noe lurt og snakka om bilsyketabletter - så det skal vi prøve til helgen faktisk. Da skal vi kjøre veien fra h.......... for vi har tenkt oss til Kløfta om været er fint - hilse på mamsen og søster Ems......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Døh kompis.. er'u pingle el?? Blir'u sjuk i bil?? :P

Fra en tjukkas til en annen..

Vel.. først må jeg bare si at; JEG ER IKKE TJUKK! ..bare pittelitt.. eehm.. kraftig...? ..litt "butch" liksom B)

Noen ganger har jeg på følelsen av at "tjukken" er litt negativt lada..? Egentlig bryr jeg meg ikke, for damene syns jeg er en skikkelig hønk og jeg digger damer liksom.. noen ganger vet jeg knapt hvilket bein jeg skal stå på! .. sånn rent bortsett fra når jeg skal tisse vaffal..

MEN.. det jeg skulle si.. og ta dette fra en som har laangt mer livserfaring enn deg -ihvertfall en uke eller to-.. bilkjøring ække fali!! Lean back and enjoy the ride.. chill liksom.. lad batteriene!

Bil = mat og morro sant? .. og det er nettopp dét det handler om! Man har da næringsvett.......

Og dette evige gnålet om ører.. folk er helt tulleruske! "Næmmen så fine/store/morsomme ører du har" sier dem og flirer.. ærlig talt.. de skulle sett seg selv i speilet de, så skulle de jammen fått noe å le av!

Min misjon i livet er å drive fóringsmaskinen (les: damen med maten) til vannvidd! ..og jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme.. gud bedre så morro!

Her om dagen fant jeg en pose med mye rart i.. (Og damen som ikke trodde jeg rakk opp til benken.. HAHAHA.. joke's on her :P )

Finner du en sånn en gang, så er det bare å goffle innpå og rive resten opp i 1000 biter.. dra det gjerne utover, så du er sikker på at damen ser alle de fine tingene du har funnet. Når damen kom inn døra (med ENDA flere sånne poser) så kalte hun meg en levende kompostbinge og rydda bort alt sammen!! :o Makan!?!?

Vel.. så måtte jeg vel bare gjenta prosessen da, men det satte damen en effektiv stopper for gitt!

MEN.. jeg finner sikkert flere slike.. bare vent :P

Damen med maten er ei skikkelig skrulle.. hun lå og sov, og når hun gjør det lager hun et forferdelig leven. Mamman min bryr seg ikke, men hun må være nærmest døv tror jeg.. det durer så det blaffrer i gardinene. Anyway.. jeg satt nå å kikka på hu og pluselig ble det helt stille og hun åpna øynene! Jeg ble helt ekstatisk og så ble hun glad for at jeg ble så glad og kosemoseoverdose og alt det der..

Så ble sådd tvil fra en annen fóringsmaskin om jeg ble glad for at hun hun våknet så moroa kunne begynne, eller for at det endelig ble stille så JEG kunne sove.. jeg sovna som en stein, så du kan jo bare gjette :P

Forresten må du ikke finne på å gi etter for dette maset med klør og dill og dall.. Ærlig talt, vi har da hår på kassa? Tøffe gutter driver ikke med sånt. Punktum finale.

Nå vanker det mere mat her.. så jeg avslutter med de beste ønsker om kos, morro og MENGDER av mat for fremtiden :P

Mvh

Al-Fonzo

..tøffeste gutten i gata.. vaffal når alle andre er på ferie :P

Det påstås at jeg ikke er spesielt fotogen.. Hallo!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann lillegutt!

Tenkte bare at jeg, som en voksen dame, skal gi deg et lite råd når det gjelder dette navnet ditt! Jeg har nemlig også blitt kalt tjukk noen ganger... :wub: Og det passer seg jo ikke for fine frøkner! Men mamman min (les: dama med maten!) hun har funnet en litt bedre måte å si det på, som du kanskje kan lære din dame! Hun sier til meg at "du er ikke tjukk, du har bare litt mye hud!"! Nå veit jeg ikke helt om det er så mye bedre da, men det høres litt finere ut!

Men hun er litt slem også da, for når vi var inni en sånn stor hall med masse hunder (tror det het vikingskipet eller no sånt no...) så kjøpte hun noe skikkelig teit no! Sånn at hun kan mobbe meg enda mer med all huden min! Sender med et bilde av hva det var, og som du kan se så fant jeg det ikke en smule festlig! <_<

Så på videre!

Hilsen en meget frustrert liten dame, Rita!

http://i85.photobucket.com/albums/k61/MRR_86/NKKHamar038.jpg

*For stort bilde, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Oh yesss - blir supersyk i bil........ ugh så ****** det er å kjøre bil.............

Men døøøøø Alfonzo - de øra dine de er skikkelig kule - og dine står i det minste dem da.... om enn litt i hvert sitt verdenshjørne - mine står bare i motvind de om dagen - og jeg skal liksom ikke ha sånn blomkålører jeg da.......... sukk.........

Ad navnet mitt - du søte damen med megaører (de er søren meg større enn mine og Alfonzo sine altså) - jeg heter Tjukken - jeg synes det er fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint jeg - jeg blir så glad både innimeg og uttapå meg når muttern roper Tykketykk - nesten like glad som når hun roper matamatamata......... åsså har de stadig sånne debatter her om navnet mitt da - de har forsøkt med Sofus, Kåre og diverse andre navn - også Alf - Alt syntes vi var fint - men så er det sånn at bestefatter'n het det da - og da ble det litt dumt - og sånn innimellom debatten så heter jeg Tjukken - og nå er jeg fire måneder så da blir det Tjukken.......

Jeg vet i grunnen ikke hva sånn Tjukken er for noe jeg, men jeg hører dere sier det er negativt - men da skal dere høre muttern når hun sier Tjukken da - for da er det ikke negativt ........ ikke litt engang - da betyr det nemlig kom fort som f..... å få frolic.... sukk...

Må såva jeg............. må lade opp til lørda'n - da skal jeg på dæit i Oslo.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf er konge.. det var visstnok tenkt til meg, for siden jeg mest sansynlig kommer til å bli et beist (jeg er diiiger) så ville damen ha et go'sli' navn til meg for å matche mitt go'e, snille og rolige vesen! Ehem... B)

..men istedenfor roper dama Alfiiiiiiiiiiii!! Altså.. ække det litt femi...??

Men enten hun kaller meg Alf, Alfiiiii, Guffiiiii, Guffen, feiten, Bubba eller hva som helst, så ramler det mat ut av hu.. så jeg kjenner det ikke er så farlig.. :rolleyes:

Hvis damen sukker og akker seg over øra dine, så lat som de ikke virker isteden.. DET er morro det!

Kos deg på date.. jeg prøver å sjarmere en liten Finsk lapphund frøken, men hu spiller litt hard to get.. men jeg veit hu liker meg.. jeg er jo hønken over alle hønker :wub:

Besteste hilsener fra Alf(i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Tjukken!

Får vel kalle deg Tjukken da! :P Når hun sier det på en sånn fin måte så er det jo ikke så ille akkurat! Tror mamman min syns det er skikkelig søtt for hun sitter stadig å flirer når hun leser i dagboka di!

Jeg blir bare kalt det jeg, og tror det har litt med det at jeg er så innmari glad i mat å gjøre! :wub: Dette med ører skal du ikke tenke så masse på! Du kan faktisk være litt glad for at du ikke har så store ører som meg! Hu mamman min blir litt oppgitt noen ganger når hun setter opp meg og søstern min (en liten frøken som har ører som henger ned hele tiden! :P ) for å knipse med en sånn sak som blinker masse! Tror det heter kamera! For jeg er jo stor jente og skal sette meg fint foran, men da står de store øra i veien, så bare halve søstern syns... Det er ikke så lett å gjøre no med det altså! Når man absoultt skal ha store ører, så kunne jeg jo i det minste ha fått dem så store som Dumbo da... Jeg vil også opp å fly! Så ikke tenk så masse på det du! Du har så fine ører atte! Skikkelig barsk! Hihi!

Klem fra wannabe Dumbo, Rita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voff på deg tjukken!

Hva de folka driver å kjører i svinger for da?! Må da kunne gå an å forstå..selv for dem..at det går hardt utover små mager?? Går forsåvidt utover litt større mager også, og slik frolic kommer visst like fort opp som ned.. :wub: Hun jeg drasser rundt med på tur, kjører svinger hun også. Vel, ikke hun, for hun har visst ikke lov å kjøre før neste uke..men han andren. Han som hun kaller pappa, og som kaller meg Askelaske. Buret mitt svinser og svanser baki der...ubehageli sarru? oh yeah..men nå har de visst festet det..

Og du må ikke få det for deg at steder med hunder er det minste trivelig! Etterhvert skjønner du, så blir det ikke like koselig lenger. Vil nødig skremme deg..men noen må jo fortelle deg det..at en "vakker" dag så må du faktisk gjøre en god del for de frolicene. mye mer enn det du gjør nå. Jeg mener ..hva er det for`no a`? Gjøre noe? Nææsh..! Men det er sikkert gøy enda altså...med masse frolic og lommer. Så lenge det er frolic kan man forsåvidt gjøre noe for det også..men ikke la dem tru at dem er no, som får deg til å gjøre alt det. Men det må de ikke finne ut..det er jo vi som eier dem..jeg mener..hvorfor putte bånd på oss, om dem ikke trenger oss får å finne veien? Så de er nokså avhengie av oss, tross alt :P

Stay tuned buddy, click er faktisk ganske kult. Ørene kommer seg nok opp snart de å skal du se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du må ikke få det for deg at steder med hunder er det minste trivelig! Etterhvert skjønner du, så blir det ikke like koselig lenger. Vil nødig skremme deg..men noen må jo fortelle deg det..at en "vakker" dag så må du faktisk gjøre en god del for de frolicene. mye mer enn det du gjør nå. Jeg mener ..hva er det for`no a`? Gjøre noe? Nææsh..! Men det er sikkert gøy enda altså...med masse frolic og lommer. Så lenge det er frolic kan man forsåvidt gjøre noe for det også..men ikke la dem tru at dem er no, som får deg til å gjøre alt det. Men det må de ikke finne ut..det er jo vi som eier dem..jeg mener..hvorfor putte bånd på oss, om dem ikke trenger oss får å finne veien? Så de er nokså avhengie av oss, tross alt :wub:

Stay tuned buddy, click er faktisk ganske kult. Ørene kommer seg nok opp snart de å skal du se...

Et lite tips ang det med prestering på disse hundestedene, fra en erfaren luring.

Det er bare å oppføre seg som tulling HVER gang man er på sånne steder, da er frolicen billig. Bli skikkelig stresset og håpløs med en gang du kommer ut av bilen, og hold det der så lenge du kan... Da er små glimt opp på damen nok til å få ros(?) og frolic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips ang det med prestering på disse hundestedene, fra en erfaren luring.

Det er bare å oppføre seg som tulling HVER gang man er på sånne steder, da er frolicen billig. Bli skikkelig stresset og håpløs med en gang du kommer ut av bilen, og hold det der så lenge du kan... Da er små glimt opp på damen nok til å få ros(?) og frolic.

Den der kjører jeg og*flir*

Hilsen Loke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina sier:

Altså, jeg syns det er helt uhørt at det oppfordres til å ikke oppføre seg dannet på hundetreff. Ærlig talt, det er viktig å være behersket!

Man kan få frolic på andre - mer veloppdragne - måter og, så les og lær:

Still deg pent opp foran vedkommende froliclomme, se forsiktig opp mens du blunker forførisk og sving litt med halen. Når froliclomma ser på deg, legg så vidt det er på ørene og se veldig blid og søt ut!

Om du trenger å være litt fysisk for å få oppmerksomhet, så kan du

a) dytte til vedkommende froliclomme med labben - helst med alle klørne ute, DET vekker de aller fleste!

B) hopp opp på froliclomma og si forsiktig "jeg liker deg jeg!" med hele kroppen, gjerne mens du lener hodet mot brystkassen til froliclomma

Og du, Tjukken! Du har å oppføre deg, hvis ikke så kommer JEG og oppdrar deg litt! Og jeg faller ikke for søte ører eller smisketryner, jeg kan alle triksa i boka sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dina sier:

Altså, jeg syns det er helt uhørt at det oppfordres til å ikke oppføre seg dannet på hundetreff. Ærlig talt, det er viktig å være behersket!

Man kan få frolic på andre - mer veloppdragne - måter og, så les og lær:

Still deg pent opp foran vedkommende froliclomme, se forsiktig opp mens du blunker forførisk og sving litt med halen. Når froliclomma ser på deg, legg så vidt det er på ørene og se veldig blid og søt ut!

Om du trenger å være litt fysisk for å få oppmerksomhet, så kan du

a) dytte til vedkommende froliclomme med labben - helst med alle klørne ute, DET vekker de aller fleste!

B) hopp opp på froliclomma og si forsiktig "jeg liker deg jeg!" med hele kroppen, gjerne mens du lener hodet mot brystkassen til froliclomma

:barfy: Dina?? Jasså ja, så den var så gjennomtenkt...! *føler meg fryktelig utnyttet* :D Hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hujedamei......

Er så sliten at jeg nesten ikke orker å skrive engang........... - men må vel det............ men vil helst bare sove selv om mutter'n bedyrer at jeg værsågod får være aktiv nå sånn at jeg sover til natta. Fatter ikke hva hun babler om....... :barfy:

I dag har vi vært på noe modern kalte "sonentreff" - hva nå det enn betyr, men antagelig så har det skrekkelig mye med mamsen, tante Tone og søster Ems å gjøre....... for de var der også......

Det hele starta - jeg hadde nær sagt - selvfølgelig med biltur........... - og seriøst - jeg liker ikke å kjøre bil, det er aldeles grusomt...... selv om det til og fra trening begynner å bli greit nok. I dag kjørte vi en annen vei og det går jo ikke så da måtte jeg (tross iherdig lufting før avreise) gjøre bommelom i buret for å få en pause ikke langt hjemmefra - etter det fikk jeg ett deilig teppe å ligge på og jeg kasta bare opp en gang på veien, men var relativt nedsikla når jeg kom frem..

Men det er MORO å komme frem da.... - der var mamma Diners, søster Ems, tante Tone og hyggelige Marit (som for anledningen hadde hvit genser - juhu hvor lurt er det når man skal kosemose små svartinger liksom).......

Vi stod leeeeeeeeeeeeenge å venta før det kom flere, først kom en bitteliten skjeggete ting som de kalte Vesla - den var skrekkelig rar, og jeg var slett ikke sikker på hva det lille greiene var før jeg fikk sjekke nøye - jeg tror det var en hund, men den hadde fryktelig korte bein og var veldig veldig lang..... mamma'n til dyret var imidlertid like kul som de fleste andre jeg treffer - hun hadde skikkelig digge pølser i sekken sin... sukk - ble reint forelska jeg.......... Så kom en sånn stor en makan til meg, søster'n og mamma - han var bare såååååååå stilig da, men vi fikk ikke stikke nesa borti'n for han var litt voldsom tror jeg noen mente - men hallo altså folkens........... - vel, kule damen som hadde den med hadde også pølser i lomma, men de var ikke så gode som Maria sine for tenk.......

Til slutt kom en rød ting med flagreører - den var søt...... og hadde dame med mat i lomma hun også...

Rart det der altså - alle har mat i lommene.......

Fikk herja mye med søs i dag da - stor stas, og jeg var skikkelig sliten når vi dro hjem ......... men det ble nok litt mye mat der altså for en del kom opp på vei hjem selv om jeg stort sett sov ..........

Så nå er jeg dritasliten - men det var deilig da.......... jeg håper vi kan gjøre sånn igjen......

Mutter'n mumlet noe om at jeg seriøst må lære meg å gå i bånd da - for jeg trekker visst i båndet ..... hva nå det betyr - og det vil visst ikke muttern ha noe av - men seriøst - jeg skal, må og bør gå først så da får hun enten få opp dampen eller finne på noe annet.......

Takk for all kos og mat i dag folkens.................. ser frem til neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster Ems hilser store lillebror og sier hun var minst like sliten som tykkesaken, altså.. Hun var så sliten at hun nesten ikke orka å leke med Dramadama engang - til mor Diners glede, hun har ikke sansen for Dramadama (noe så motbydelig blidt og ukontrollert <_< ), og det er ihvertfall ikke nødvendig å leke med henne! :barfy:

Men det er moro med alle damene med godbiter i lommene! Og å få herje litt med lillebror, selv om man blir klissvåt av det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom en sånn stor en makan til meg, søster'n og mamma - han var bare såååååååå stilig da, men vi fikk ikke stikke nesa borti'n for han var litt voldsom tror jeg noen mente - men hallo altså folkens........... - vel, kule damen som hadde den med hadde også pølser i lomma, men de var ikke så gode som Maria sine for tenk.......

Hallo igjen MiniMe...

At jeg er stilig har du helt helt rett i... B)

Det der med voldsom derimot..den skjønner jeg ikke. Hvor enn jeg går så hører jeg folk si ord som "voldsom" og "stresset" om meg! Ikke skjønner jeg helt hva det betyr, men det er visst negativt.. :barfy: Si meg: hva er i veien med å være glad og vise det? Er man heftig og begeistret, så bør man oppføre seg deretter.

Jeg fatter ikke at alle skal gå rundt å være så samlet og forknytt hele tiden? Er det rart det blir bikkjeslagsmål når så mange kjøtere går rundt å holder følelsene inne? *sukk* mulig det er mine franske gener som tar overhånd (min mor er en fransk madame tenk), men jeg har overhodet ikke tenkt å begynne å beherske meg på lenge enda..uansett hva muttern sier. <_<

Apropo muttern så ga hun meg senere inntrykk av at det var sekunder før du ble kidnappet med oss hjem. Du minnet visst fryktelig om meg syntes hun (hun digger meg hemningsløst selvfølgelig), så hun fortalte meg at hun nesten angret alvorlig et sekund for at hun heller valgte Lyra.. Jeg er veldig usikker på hva det Lyra greiene er for noe, men det er visst noe mamma venter på,. Hun prater fælt om det for tiden. Tror kanskje det er noe som smaker veldig godt for hun har sagt at hvis jeg visste hva det var så ville jeg gledet meg og.

Keep up the good work junior! Du går allerede akkurat så fint i bånd som en ekte barsk svarting bør! Etterhvert så blir du sterk nok til å dra med deg modern din dit du vil. B)

Masse boff og sprett fra Loke.

P.s.. de pølsebitene til muttern smakte bæsj.. fatter ikke at du orket noen overhodet. Jeg spiste litt når damen til den røde fagre frøkna ga meg, men det var mest for å være snill. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf er konge.. det var visstnok tenkt til meg, for siden jeg mest sansynlig kommer til å bli et beist (jeg er diiiger) så ville damen ha et go'sli' navn til meg for å matche mitt go'e, snille og rolige vesen! Ehem... B)

..men istedenfor roper dama Alfiiiiiiiiiiii! Altså.. ække det litt femi...??

Men enten hun kaller meg Alf, Alfiiiii, Guffiiiii, Guffen, feiten, Bubba eller hva som helst, så ramler det mat ut av hu.. så jeg kjenner det ikke er så farlig.. :rolleyes:

Hvis damen sukker og akker seg over øra dine, så lat som de ikke virker isteden.. DET er morro det!

Kos deg på date.. jeg prøver å sjarmere en liten Finsk lapphund frøken, men hu spiller litt hard to get.. men jeg veit hu liker meg.. jeg er jo hønken over alle hønker :barfy:

Besteste hilsener fra Alf(i)

ØYH! Dere var jo ved Skullerudstua igår dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØYH! Dere var jo ved Skullerudstua igår dere? :P

Eehm.. hæ?? ;)

Asså.. greia er den at jeg faktisk ikke visste at det var der dere skulle treffes, jeg visste ikke en gang at det var DET som var Skullerudstua.. jeg har da tross alt bare bodd i Oslo i 27 år... B)

MEN.. skjønte jo fort at det var dere, og da knakk plutselig mine sosiale antenner ved rota! Akutt blyghet!

Shit så dum man sitter å føler seg nå.... :P

Vi håper vi kan få sjansen til å rette opp det dårlige inntrykket altså.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eehm.. hæ?? ;)

Asså.. greia er den at jeg faktisk ikke visste at det var der dere skulle treffes, jeg visste ikke en gang at det var DET som var Skullerudstua.. jeg har da tross alt bare bodd i Oslo i 27 år... B)

MEN.. skjønte jo fort at det var dere, og da knakk plutselig mine sosiale antenner ved rota! Akutt blyghet!

Shit så dum man sitter å føler seg nå.... :P

Vi håper vi kan få sjansen til å rette opp det dårlige inntrykket altså.........

Tja.. Det spørs vel det B)

Men nå veit vi jo hvem du er, så neste gang du sniker deg sånn rundt, så tramper vi bare bort til deg og sier hei vi, enkelt og greit! hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det spørs vel det B)

Men nå veit vi jo hvem du er, så neste gang du sniker deg sånn rundt, så tramper vi bare bort til deg og sier hei vi, enkelt og greit! hehe ;)

Uff, var ikke meningen å snike rundt, men guttungen til venninda mi er veldig glad i vaffler.. :P

Men dere så jo ganske trivelige ut da.. hundene også!

Turbo-prinsen min ville nok sprukket den idyllen ganske kjapt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, var ikke meningen å snike rundt, men guttungen til venninda mi er veldig glad i vaffler.. :P

Men dere så jo ganske trivelige ut da.. hundene også!

Turbo-prinsen min ville nok sprukket den idyllen ganske kjapt :P

Eh...SÅ du den største Groenendaelen? :P Når vi snakker om turbo liksom..jeg har enda ikke møtt en som overgår han og av det jeg så av din lille prins så var den særdeles veloppdratt i forhold <_< ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...SÅ du den største Groenendaelen? :P Når vi snakker om turbo liksom..jeg har enda ikke møtt en som overgår han og av det jeg så av din lille prins så var den særdeles veloppdratt i forhold <_< :P

Veloppdragen og veloppdragen.. det er vel heller bare det at små barn med vaffler kan virke litt paralyserende ;)

Jeg så ikke veldig mye, for det var så mye trær mellom oss.. men jeg så bildet! Priceless :P

Så er dem litt turbo da.. If you're happy and you know it.. osv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tjukken !

seriøst - liker du ikke å kjøre bil ? :icon_comfused: da har jeg en ting du må lære deg: bilkjøring = noe morro eller spennende etterpå !

jeg ler hver gang mamma leser om deg til meg.. Du gjør mye morsomt !

fortsett med dagboken din, jeg ELSKER å lese i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Klikking, musematter og holdestativ til griseører

Jada, Aim bækk.......

I går var jeg sur - vi dro ikke på trening, faktisk så gjorde vi ingenting i går .......... greit å slippe bilturen, men hallo - jeg trenger omsorg og kjærleik........ <_<

Men i dag - i dag har vi trent - jepp jepp jepp - mamsen dro frem den lyddingsen sin igjen - altså klikkeren - og tross hennes iherdige forsøk på å skjule både den blå greia og frolicen så oppdage jeg det relativt fort da, tross det faktum at jeg var iherdig opptatt med Linepusen - den lille greia er en snodig ting - jeg synes nesten det ser ut som om den har blitt større liksom - ikke løp hun når hun så meg i dag heller, faktum er at hun begynte å løpe etter meg... .oooooo scaaaaaaaaaaaaaryyyyyyyyyy - og det var i det momentet jeg oppdage muttern med blå dings og bulende lommer *tihi* - Jeg kappløp til stolen (ja, for hun er ganske konsekvent der - når blådingsen kommer så er det stolen som gjelder) stilte meg i positur og var klar som ett egg - satt øya laaaaaaaaaaaaaangt inn i sjelen på mor og jaggu - det funka - klikk sa det og yummy........ Jeg ser ingen grunn til å bryte kontakten selv om jeg får frolic jeg da så jeg fortsatte å stirre henne dypt inn i det innerste av sjelen ........ så mumler hun - "næææææ det der er Ku-stirr Tjukken, og det er fryktelig ekkelt" - Jeg aner ikke hva "ku-stirr" er så jeg la på litt halevifting i høyt tempo, la øra bakover og klaske bakenden i gulvet og brått sa det klikk og så kom det en frolic til..........

Uuuuukeeeei...... greit å vite at jeg ikke behøver å stå liksom... (det er jo slitsomt må vite)..........

Pause sa muttern brått - den lille blå ble lagt bort - og salongbordet fikk passe på frolicen (salongbord bør ikke utfordres og jeg skal komme tilbake til hvorfor i en senere setting) - så henta hun en sort firkanta ting som hun kalte "musematte" - ja, jeg hørte hun snakka med "gubben"..... - ....... og seriøst - Musa er Musa sant? Og matte - det er sånn vi har på do som er fin å hente når muttern ikke ser - men hva er en musematte? Musa er rett nok liten, men ikke så liten at hun passer på den lille sorte dingsen altså......... sukk - vel, midt i forvirringen kom den lille gulgrårøde saken så da ble jeg litt opptatt på annet hold...... Men straks muttern var på plass i stolen igjen tenkte jeg at jeg fikk sjekke om det var mer frolic på gang - og da oppdager jeg at den sorte tingen - kalt musematte - lå på gulvet litt vekk fra stolen - jeg elget bort og satte begge frembena på den og vi seila litt bortover vi da (muttern mumla noe om å skaffe en sklisikker sådan) og mens vi seila gjennom stua sa det klikk og da heiv jeg meg rundt og elget til stolen og fikk nammis.

Men jeg var slett ikke ferdig med den lille sorte så jeg elga tilbake og seila litt til og fikk klikk og frolic igjen.... søren til mas altså - det ble jo langt å løpe etterhvert - så etter 2.gang så raste jeg bort, kjeksa tak i den lille sorte og tok den med tilbake og avleverte vakkert i fanget til mor - det kan da ikke være nødvendig å gå så ****** langt for å få en frolic liksom - like greit å ha den der maten er sant?

Joda, jeg fikk klikk og yummy da også - selv om jeg hørte noe mumling om "hva søren var jeg belønnet nå" ........... og noe om at hun kanskje var i ferd med å gå i samme baret som med gamle onkel Timo - som visstnok trodde markører skulle hentes når man trente fremadsending til rute...........

Det dama ikke forstår er jo at det er unødvendig å legge ting så langt vekk når hun har maten liksom...... men jeg tror jeg er i ferd med å få orden på henne.............. håper bare hun ikke gjennomskuer meg før det.

Vel ferdig med den blå - henten mamsen ett griseøre - det er bare sååååååååååååååå godt, men så vanvittig trøbbelaktig å spise... ja ja ja ja ja - jeg mangler hauger og lass med tenner om dagen - og det er ikke så greit liksom - men jeg har funnet løsningen da - godt tips til dere der ute som også sliter med at griseøret sklir avgårde på pergoen når dere forsøker å gnage skikkelig...... ta med griseøret til en eller annen tobeint skapning, legg det i hånda på vedkommede og hold på til de tar skikkelig tak - så begynner du å gnage - hmmmmm......... deilig - da kan man dra og gnage og nappe av halvspiste deler uten at man må sloss med nebb og klør.......... sukk..... mor er skikkelig flink å holde hun, hun snur det til og med sånn at det blir enkelt.......... jeg passer på å ligge litt for meg selv med det innimellom da, for jeg vil jo ikke at hun skal tro jeg utnytter henne heller - da blir det sikkert slutt på moroa.........

Til lørdagen skal jeg på besøk til tante Tone, mamma'n min og Emma....... jeg gleder meg jeg - selv om vi må kjøre bil for å komme dit...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...