Gå til innhold
Hundesonen.no

Collieguttene

Eplefe

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg skulle poste bilder av de tre rampeguttene mine ^^

dsc00hunder005on2.jpg

Chico og Kayzer på stuegulvet. Rett før jeg børstet dem, tror jeg fikk to poser full i pels :icon_redface:

http://i79.photobucket.com/albums/j148/epl...fs/Atlas001.jpg

Atlas som ser litt.. Depressiv ut.

DSC00-Hunder011.jpg

Chico før han fant ut at luen min var gøy å leke med

DSC00-Hunder010.jpg

Chico etterpå. ^^

ChicoogKayzer.jpg

På hytten i sommer. Ikke en eneste flått fant vi på dem, etter to uker ^^

Flere bilder kommer senere ^^

*endret grunnet for stort bilde. Mod Yakine*

Skrevet

Kommer etterhvert. ^^

Tenkte jeg skulle ta en del av yngstegutten i dag i hvert fall, de to andre kommer det flere bilder av til helgen, tenker jeg ^^

Tror vi skal på fjelltur, så det blir nok en del gøye bilder, ja :icon_redface:

Skrevet

Her kommer det noen bilder av yngstemann.

Her har du yngstegutten min ^^

DSC00-Hst004.jpg

DSC00-Hst006.jpg

DSC00-Hst007.jpg

DSC00-Hst008.jpg

DSC00-Hst009.jpg

Han ser så farlig ut ;)

Han slikker faktisk bare på fingrene mine, og siden jeg ikke gir noen motstand drar han dem inn i munnen ;)

Han biter ikke xD

EDIT: Kommer flere bilder av Atlas i dag, pluss på Fredag kommer det bilder av alle tre ++

• 2 weeks later...
Guest Just me!!
Skrevet

Nydelige! :) Kjenner en collie som bor oppi gata er, flotte hunder. Eneste minus er at den er redd for å gå på gulv :P

Skrevet

Mine er lite redd for det meste. Det med gulv skjønte jeg ikke helt. Men mine går fint på allslags underflater jeg har hatt dem på så lenge jeg har husket å trimme labbehårene deres. XD

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...