Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten idè til hjernetrim av hunder


Turnip

Recommended Posts

I går så kjøpte jeg en sånn tyggesko til Mike, men han syns den ikke var så kul... så han bare gjemte den under sofaen der hvor han gjemmer tingene sine.

Så tok jeg og skjærte opp små pølsebiter og stappet dem i skoen (man kan selvfølgelig bruke andre godbiter også) Og da var den skoen veldig av interesse, han jobbet og jobbet og fikk ut en pølsebit i ny og ne, i ca 40 min dreiv han med den skoen og når alle pølsebitene var borte, så var han ganske sliten pga må bruke huet endel på dette, så han lå rett ut i 3 timer.

Kommer til å bruke dette fremover i stedet for de dyre "hjernetrimmene" til 100-400 kr.

Bare en liten idè jeg ville formidle videre :D

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar på tomme doruller, og plasser godbiter under de. varier på hvem av de du legger under, og hvor mange do ruller du legger under.

Emil synes det er kjempe gøy, og sliter seg ut etter en stund.

vi pleier også å legge godbiter rundt om kring i leiligheten, så sier vi "finne" så går han rundt å leter og leter.

ellers så en kongen helt suveren da! og IQ lekene fra Nina"huskerikkeetternavnet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan putte godbiter i en halvliter flaske.. Da må hunden jobbe litt for å få ut godbitene da!

Man kan også legge godbiter i en dorull,og så klemme igjen sidene på dorullen..

En annen mulighet er å legge godbiter under et teppe, eller rundt omkring i huset/hagen..

Ellers synes jeg både kongen og en ball man kan putte godbiter i, som har et hull som man kan regulere str. på..

Jeg synes det er litt for dyrt å kjøpe hjernetrimsleker,og særlig hvis hunden skjønner det fort og blir fort lei.. Det var de 400 kronene liksom.. Det er jo mye man kan finne på for å få trimmet hjernen til hunden litt..

Lær den noen triks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en aktivitetsball, sånn dyr en, som jeg bruker HELE tiden. Uvurderlig. Felix ELSKER den. Å fylle opp en kong med leverpostei eller vom (bare å smøre utover, hoho) er og god trim. Ellers godbitsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker jo kjempe intrresangt.. bedre enn dorull.. De forsvant de også sammen med goderiet, skjønner ikke at papir er godt.. rare hunden :icon_redface: Ellers så liker han flasker godt, men de bråker sånn på parketten, men de overlever heller ikke s lenge.. <_< Flink til å øddlegge han, men det så lenge det er en plast flaske og ikke noe jeg er glad i er det jo forsåvit greitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker nok kun på små hunder. Men de små plasteggene inni kinderegg er god trim. Først er de vanskelig å få tak i (de spretter alle veier), så må hunden få klemt de åpne (litt lettere). Jeg kastet ut fire stykk på gulvet her. Har aldri ledd så mye av en hund noensinne :wub: Nå skal jeg samle opp flere og ha noen med godbit og noen uten. Endelig en unnskyldning til å kjøpe kinderegg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker nok kun på små hunder. Men de små plasteggene inni kinderegg er god trim.

Dette bör en vel kanskje väre litt forsiktig med? Disse kindereggene er jo kjempelette å få i halsen, og et h**** å få ut igjen om de skulle sette seg fast. Vil tro at selv de störste av de minste ( :icon_redface: ) hunderasene kan stå i faresonen for å sette de fast i halsen, eller er det for lenge siden jeg har spist kinderegg og husker totalt feil?

Mange gode tips til hjernetrim her, men er det noen som har litt andre tips til store, voldsomme buldosere som river en dorull i fillebiter på to sek? Disse tyggesko-greiene hörtes jo ikke dumme ut egentlig, nå gjenstår det å se om de finnes der jeg bor.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bör en vel kanskje väre litt forsiktig med? Disse kindereggene er jo kjempelette å få i halsen, og et h**** å få ut igjen om de skulle sette seg fast. Vil tro at selv de störste av de minste ( ;) ) hunderasene kan stå i faresonen for å sette de fast i halsen, eller er det for lenge siden jeg har spist kinderegg og husker totalt feil?

Du husker nok ikke feil nei, veldig lette å sette fast i halsen!

Og kan rett å slett kvele hunden, hvis "egget" setter seg fast og du ikke får den ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bör en vel kanskje väre litt forsiktig med? Disse kindereggene er jo kjempelette å få i halsen, og et h**** å få ut igjen om de skulle sette seg fast.

Ser poenget :unsure: Var derfor jeg skrev til små hunder ;) De eggene er ikke så små at de forsvinner ned i halsen på et blunk akkurat. Men klart man skal være forsiktig, spesielt om hunden har tendens til å svelge ting og tang. (Noemi heldigvis aldri har gjort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting i disse adventstider, er å lage adventskalender til hunden. Pakke inn små snaks og la de pakke opp selv. (God unnskyldning for de som ikke vil bli sett på som alt for dullete med hunden sin..) ;)

Aktivitetsballen er en slager her i huset også, og det å gjemme fôrkuler rundt omkring på vanskelige steder.

Små godbiter inni små bokser (tomme plaque-off bokser fx) er også en morsom ting syns Tulla. Først må hun åpne, og så må hun får ut godbitene. Fungerer med en tom smørboks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små godbiter inni små bokser (tomme plaque-off bokser fx) er også en morsom ting syns Tulla. Først må hun åpne, og så må hun får ut godbitene. Fungerer med en tom smørboks også.

Det var en smart ting. Min hund er en raser på kong/margbein. Bruker litt lengre tid på en flaske med snadder inni, men den bråker sånn. Men en boks skal jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man legger til et bilde her osm kan legge til et bidle av en tyggesko?

Du får kjøpt dem i dyrebutikkene, jeg har begynt å gjøre dette nesten hver dag og han blir like gira når han ser jeg tar frem skoen med godbiter oppi, og han er helt utslitt når han er ferdig med å tømme skoen for godbiter. Han må virkelig bruke hodet her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...