Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær i Ålesund.


:)Kine

Recommended Posts

Joda, Frøland er flink, men veldig dyr! Vi bruker Birkeland og Gåsemyr. De holder til ved Color Line stadion. De er også veldig flinke!

ja, han ble dyrere når han skifta lokaler, men jeg får litt rabatter der siden jeg jobba der de, men lurer på å prøve han på coulur line.

Er han kun smådyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet med Ålesund er at det bare finnes to klinikker.. Man har Frøland og co på den ene siden, også har man Birkeland og Gåsemyr på andre siden.. Ikke stort å velge i kan man si..

Første gangen jeg var hos Frøland med min 10 uker gamle valp, fikk jeg bakoversveis.. Dyret behandlet han som en gjenstand, og ville bare bli ferdig fortest mulig med oss.. I tillegg fikk jeg den moralpreika om at når den uoppdragne valpen min var blitt fire måneder BURDE hun være ferdig dressert, ellers så kom jeg til å slite.. Osv.. Om en hund bjeffer på kontoret hans (som min gjorde av usikkerhet), da er hunden mannevond, og burde tas i nakken.. Jeg prøvde å forklare at jeg aldri ville ta valpen i nakken fordi den signaliserer at den er usikker.. Nei sånt liker jeg ikke.. En vet skal ikke fortelle deg hvordan du skal oppdra dyret ditt, og hva som er riktig! Kan si jeg gikk derifra som et stort spørsmåltegn ja... (Forresten så er det en annen kvinnelig vet som jobber hos Frøland som jeg har hørt positivt om, men har ikke navnet).

Jaja, tenkte jeg.. Heldigvis finnes det en annen klinikk som kan testes ut.. Bulldogen min hadde fått "Cherry Eye", noe som egentlig er ganske vanlig for rasen.. Går det ikke over etter en stund, er det lurt å få sydd et par sting som holder tårekanalen på plass.. Jeg dro til Gåsemyr, og det første jeg får spørsmål om er hvor gammel staffen min er.. Da ble jeg litt sjokka.. Så forklarte jeg hva som var tilfellet, og han sa at å sy kunne han ikke, da måtte jeg dra til øyespesialist i Oslo.. Dette visste jeg selvsagt var bare tull.. oppdretteren min har gjort dette på mange av sine hunder i Bergen, på helt vanlige klinikker.. Så da jeg sa fra om det begynte han å leite i en feit bok, og joda.. han fant ut at det gikk visst likevel.. Og som om ikke det var nok så kjente han ikke til noen risiko ved narkose av bulldoger.. Makan...

Man skal liksom ikke måtte belære en vet om hva han skal gjøre.. Glad jeg bor i Bergen nå altså, her er det mye å velge i og mye bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selv anbefale Ole frøland på det varmeste. Han er min "gamle" vetrinær, og en flinkere og mer tilgjengelig vetrinær har jeg ikke møtt. Han var aldri lenger enn en tlfsamtale unna, og han gjorde alt for å hjelpe. Har ikkje noko negativt å seie om den mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selv anbefale Ole frøland på det varmeste. Han er min "gamle" vetrinær, og en flinkere og mer tilgjengelig vetrinær har jeg ikke møtt. Han var aldri lenger enn en tlfsamtale unna, og han gjorde alt for å hjelpe. Har ikkje noko negativt å seie om den mannen.

Er dette jeg også mener.

Han har alltid hjelpt meg i alle situasjoner, jeg har avliva 2 hunder hos han, den ene med HD og den andre med furunkolose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt begge veterinærene og har ikke noe vondt å si om noen av dem. Men jeg velger å bruke gåsemyr/Birkeland, siden de har et helt annet prisnivå enn hva frøland har. Akter ikke å betale nesten dobbelt så mye hos en vet når jeg kan gå til en som i mine øyne er like flink, til halve prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar:) Synes det var litt ratr med bare to klinikker på et såpass stort sted, så jeg tenkte det kanskje var noen jeg ikke hadde fått med meg:p Kjenner ingen med hund her oppe og hu jeg fikk tips av har ildere så det blir jo litt forskjell. Er veldig interessert i å finne en dyrlege som jeg kan ringe og spørre om ting, men ikke er for dyr. Jeg bor like ved Sunnmøre museum.

Er det mange fra Ålesund her? Skulle sosialisert den lille valpen min litt og det er jo ikke så lett når jeg ikke kjenner noen med hund her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Det er båndtvang i Ålesund. Dessverre. :lol:

Når det gjelder kvalitet på hvem som er god av Frøland og Birkeland/Gåsemyr?

Så er Frøland KONGEN på haugen. Kort og godt.

Birkeland / Gåsemyr klarte i fellelskap å ta livet av hunden min pga. KOMPETANSE mangel!!!!!!

Jeg har hatt dyr lenge og bodd en del plasser i Norge.

Det er kun én plass ellers i Norge som kan matche Frøland!

Frøland rules! :icon_fun:

Pris vet jeg ikke noe om .

Det tenker jeg ikke på når dyret er sykt.

Da går jeg etter kunnskap og interesse.

Nothing else.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...