Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye tur?

Line_

Recommended Posts

Mona er 4 mnd nå. Aner ikke hvor mye jeg burde/ikke burde gå pga at hun er stor rase, men her om dagen gikk jeg en halvtime med henne, hadde henne løs i skogen. Virket ikke som om hun ble utslitt for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå en time med Diego..

Vanligvis så går jeg bare bort på turområdet med han og slipper han løs.

Så kan jeg være der 1-2 timer. Også skal han løpe mer når jeg kommer hjem med han..

Han er da 5 mnd.. Og en Chow chow.. (Må være forsiktig med ledda hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase: Border Collie

Alder: 4 mnd (i dag faktisk!)

Kan gå bra langt uten at han blir sliten ja.. Som oftest så blir det en times tid hver dag (altså "langturen" hvor han får løpe løs)

Ellers blir det jo mang en runde rundt boligfeltet, men det regner jeg ikke som tur da, hehe.. Er jo kun bare "dorunder" og at han får luftet seg litt hvis jeg f.eks. skal bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vanligvis å gå en liten tur på 20-30 min om morgenen så på ettermiddagen går vi enten like langt igjen eller er ute en halvtimes-times tid å leker og hunden er løs. Dette er det vanlige da, men det kan varieres etter vær og vind, og om det skjer noe spesiellt osv.(feks. hundetreff,ferier+) Kan blir mer eller mindre. Det er snakk om en dobermann på snart 20 mnd. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig varierende egentlig. Prøver å ikke overdrive, siden hun er så ung, men hun blir jo aldri sliten... Går ikke tur hver dag, men nesten. Noen ganger kan vi gå i flere timer, i byen og sånn, men da går vi jo veldig rolig og stopper mye. Men sånn vanligvis er det vel rundt en halv time. Jeg har da en papillon på 5 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er en labrador på 21 måneder. Går turer på en til to timer - det varierer litt. Noen ganger trener jeg lydighet en times tid, andre ganger rusler vi bare tur i tjue minutter. Særlig når det er varmt (noe det ikke er her nå!) er Tinka slapp uansett. Nå derimot, nå skal vi starte vårt eget lille få-opp-Tinka-sin-kondis-program, noe som innebærer sykkelturer på minst en time hver dag. Maken til Tinka sin kondis skal du lete lenge etter, og nå som vi skal på sommerleir bør vi få den opp litt i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalier

6 år (nesten)

Jeg gar vel ca. bare 1/2 time-1 time, tenker jeg. Men det hender det blir halvannen time også. + trening.

Da hun var liten var hun ikke lekt så mye med, og hun ble ikke så masete som voksen. Da vi tok ho hjem gikk ikke turene så langt heller, så hun er ikke så vant til det. Ho blir sliten etter en halvtime :)

+ At da jeg gikk tur med ho i går (45-50min.) Så ho en katt og man kan si at hun stakk ifra meg :oops: Heldigvis med båndet på. Da jeg gant ho, hadde ho hekta seg fast i en busk og hun var så sliten at hun frådet :-o Skulle tro hun hadde Rabies :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ At da jeg gikk tur med ho i går (45-50min.) Så ho en katt og man kan si at hun stakk ifra meg :oops: Heldigvis med båndet på. Da jeg gant ho, hadde ho hekta seg fast i en busk og hun var så sliten at hun frådet :-o Skulle tro hun hadde Rabies :)

hoho :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase:St.Bernhard

Alder:1år og 1uke

Man bør ikke gå så mye når de er ung. Jeg vet om en hund som måtte avlivest når den ble voksen fordi den hadde gått formye og fått for mye morsjon når den var ung.

Hunden min derimot: Før brukte jeg og gå opp til Simon (600m una) og slipe hundene løse ute så de fikk springe og leke seg i en times tid. Nå så går vi 200m om morgenen så hun får gjort ifra seg før vi serverer frokosten til henne(hun spiser ute), så lar vi henne stå noen timer bak huse, før vi tar henne inn. Senere på dagen forskjelig melom 1600-2000 Går vi ut og trener melom 30-60min da går vi at og fram nede på veien, trener på og gå pent, ikke bitt i bånde og target ting. Vi tar også en tur på 20min per dag i tileg slipper jeg henne løs ca.10min utenfor hunse før vi leger oss. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...