Gå til innhold
Hundesonen.no

Baby drept av pitbull


Heidi

Recommended Posts

Vi er ikke anti sånne hunder... Men de sier at de ikke ville hatt en sånn rase i huset sitt med et barn..

Det kan være pågrunn av hvordan hunden er bygd da.. Det er mye muskler.. Og det er lettere å dra bort en golden enn en pittbull!

De må få lov til å mene hva de vil om rasen.. Er ikke hunde hatere fordet..

Nei, kanskje ikke.. Men sånn som amstaffen som enda er "lovlig" i norge.

De er jo verdens herligste hunder..

Så fikk bare inntryk av det.. Noen er sikkert det og.. Men ikke du.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har pitbull eller amstaff sier at hundene har sinnsyk lang lunte. At du nærmest kan ri på den uten at den gjør noe tegn til aggresjon, fordi den har så god tålmodighet med unger. Så da lurer jeg på hva i h*** den ungen har gjort med hunden??

Ja, pitbull er avlet frem til kamp. Bull terrier er avlet frem til oksekamp. Rottweiler er avlet opp til å vokte storfe, dobermannen er avlet frem for å skremme hetta av folk og vokte en viss skatteinnkrever, shæferen er avlet frem som fårehund. Sitter disse egenskapene så godt i disse rasene at de plutselig kan "gjøre det de er avlet opp til" uten opplæring? Eller må de læres opp til denne atferden. Altså, det ligger i genene, det er sikkert. Men at de bare bryter ut på den måten uten at det et tillært, det tror jeg ikke!

Nå nevnte jeg jo ikke noe om Rottweiler, doberman og schæfer heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo tenke dere hva som ville skjedd hvis f.eks. en Golden hadde drept en f.eks. 8 åring i Norge :-o

Nettopp! Det ville blitt et stort oppslag i media, men det har ikke skjedd med den rasen, det har det derimot med pitbull, opptil flere ganger.

Jeg har egentlig ikke noe imot pitbullen, men blir litt skeptisk når det er oppslag etter oppslag om den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

jeg mener at pit bullen eller utstillings varianten Amstaff ikke burde avles videre på. Men jeg mener det er urettferdig å legge all skylda på dem. Men jeg mener at det beste er å ikke avle videre på en tidligere kamphund når det finnes så mange andre raser å velge mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/west_yo...ire/4674685.stm

"Early reports suggested the dog involved was an American pit bull terrier, but it is now unclear which breed attacked the boy."

http://www.sky.com/skynews/article/0,,3010...3385162,00.html

Og her står det Amerikansk bull terrier..? #-o

Er jo tragisk når sånt skjer, uansett hvilken rase som angriper.. Men man skal ikke rope Ulv ulv, før man er sikker.... [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..

Vicky: Det er jo akkurat som om enn skulle fjerne Aussien og si at det er jo så mangen andre raser å velge mellom.

Foreks til Kathrine passer jo amstaffen perfekt. Alså hvorfor få en annen rasr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg syns at Amstaffen er en nydelig hund, men må man absolutt avle videre på noe som ble brukt som kamphund? SKjønner at de har en flott personlighet, og de er flotte hunder, men hvorfor absolutt avle videre på noe som ble brukt som kamphund? hvorfor ikke en annen rase? Hvis man innstiller seg for det hadde man funnet en rase man liker. helt klart.

Enig..  

Vicky: Det er jo akkurat som om enn skulle fjerne Aussien og si at det er jo så mangen andre raser å velge mellom.  

Foreks til Kathrine passer jo amstaffen perfekt. Alså hvorfor få en annen rasr da?

Nei, for aussien har aldri blitt brukt som kamphund. Hadde den blitt brukt som det burde den ikke blitt avlet videre på. Er helt sikker på at amstaffen passer perfekt for noen, men jeg er også sikker på at det finnes fler raser for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... vet ikke om jeg ville hatt en annen rase enn ulvehund altså! Ikke engang hjortehund, selv om det er mange som ikke ser forskjell på disse to engang.

Og angående det med at det er lettere å dra bort en golden: er det noen her som har prøvd det? Tror dere virkelig det er lett å dra vekk en klin gæren golden? Den har jo en viss størrelse den også, selv om den ikke har samme bygningen eller kjeven til en pitbull, eller amstaff.

Katrine: Har du deltatt på mange hundekamper med kampbikkja di i det siste eller? Har den drept noen barn også? *ironi* :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ei venninde av moren min har ei datter på 3 år som blei skambitt av en irsk setter.. Ansiktet hennes er helt ødelagt for resten av livet.. Men det blei faktsik ikke nevnt noen plass, ikke i lokalavisa engang!!

IW.. =D>

Ja, er jo "kamphundsesong" nå så har blitt litt travelt i det siste.. Passer jo en dverg pincher nå, så lurer på om hun skal få spise den til middag idag.. :cry:

Og ellers så spiste ho hånda til mormor igår, er ikke lett når de låser kjevene vettdu.. menmen, thats life.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW.. =D>  

Ja, er jo "kamphundsesong" nå så har blitt litt travelt i det siste.. Passer jo en dverg pincher nå, så lurer på om hun skal få spise den til middag idag.. :P  

Og ellers så spiste ho hånda til mormor igår, er ikke lett når de låser kjevene vettdu.. menmen, thats life.. :wink:

LOL :cry: hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men i dette tilfelle var det faktisk ikke en pit bull som drepte.

Og sikkert mangen andre tilfeller at de går ut ifra at det er en pit bull også skriver de det i avisene.

Alså fordommer mot rasen..

Kunne fint hatt en pit bull i huset.. Alså fra valp av.

Tror nok de fleste hadde hatt problemer med å dra vekk en golden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

det er klart at en hvilken som helst hund kan bli farlig.... men hoved poenget er at en pit bull tenner mye fortere. Trenern min har trent Pit bulls tidligere, og de er langt ifra ufarlige når de først tenner. De er spesielt avlet til det, halo i luken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten en helt nydelig amstaff i dag :cry: Hun og LiLi lekte litt sammen, og hun var kjempesnill. Forresten så jeg mange amstaffer idag, kryr visst av dem i oslo. Tror faktisk kanskje halvparten av alle hundene vi har møtt idag var amstaffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Amstaffer er veldig fine :cry: jeg liker dem veldig godt, men det er avls tanken jeg ikke liker... Har en venninne med 2 Amstaff, og hun er enig med meg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amstaffer er veldig fine :cry: jeg liker dem veldig godt, men det er avls tanken jeg ikke liker... Har en venninne med 2 Amstaff, og hun er enig med meg der...

Jepp! Men synes ikke amstaffer er så ille da, pitbuller er mye verre! Men de er faktisk litt hissige altså! I alle fall på andre hunder. Var en amstaff på turen i dag, som kom løpende rett mot LiLi, og det var bare så vidt eieren greide å holde henne. Var flere også som løp rett på. Men er jo mange hunder som er sånn da, ikka bare amstaffer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det ville blitt et stort oppslag i media, men det har ikke skjedd med den rasen, det har det derimot med pitbull, opptil flere ganger.

Jeg har egentlig ikke noe imot pitbullen, men blir litt skeptisk når det er oppslag etter oppslag om den...

Håper det ikke blir så stort oppslag av det [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke denne kamp-egenskapen ligger så latent i rasen, jeg tror det er avlet bort. Det er jo derfor vi har to rasenavn; amstaff og pitbull som før var en og samme rase bare avlet i to forskjellige retninger. Amstaff som selskapshund, og pitbullen i kamp. Jeg er ikke mer redd en amstaff enn jeg er redd en daff golden. Bare min tanke rundt det hele. :?

nei, men amstaff er avlet spesiellt til det  :cry:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ei venninde av moren min har ei datter på 3 år som blei skambitt av en irsk setter.. Ansiktet hennes er helt ødelagt for resten av livet.. Men det blei faktsik ikke nevnt noen plass, ikke i lokalavisa engang!!

IW.. =D>  

Ja, er jo "kamphundsesong" nå så har blitt litt travelt i det siste.. Passer jo en dverg pincher nå, så lurer på om hun skal få spise den til middag idag.. :P  

Og ellers så spiste ho hånda til mormor igår, er ikke lett når de låser kjevene vettdu.. menmen, thats life.. :wink:

:P:cry::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...