Gå til innhold
Hundesonen.no

Baby drept av pitbull


Heidi

Recommended Posts

Men hvorfor skjer det mye oftere med pitbull?

Om det nå var en som hadde blirtt drept av en Golden, ville det vel vært en altfor stor sak å ikke blåse opp, det gjelder jo tross alt et drap, ikke sant?

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro, noen sier at pitbull er den beste familiehunden man kan få, men når jeg hører om sånt begynner jeg faktisk å tvile...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ville tvilt på feks Golden om det skulle kastes frem hver gang de biter de også.. Men det er jo de "farlige" rasene som skal henges ut. De "snille" er jo så snille selv om de biter, uansett! Irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det var en Golden da brude de jo kunne gjøre saken større da det er sjeldent man hører om den rasen i media.

Jeg indrømmer selv at jeg er skeptisk til de raser jeg ofte hører i media. Der må være en grunn til de ofte er i avisen. Da en jente blev drept av en Briard da kom det også i avisen. Så tror ikke kun at de sætter det i avisen hvis det er en såkaldt "kamphund"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..

Det er trist.. jeg tror ikke spess at pittbull angriper mer enn andre raser.

Men den er jo sterkere enn mange raser.. Man føler seg kanskje litt utrygg hvis man skal få den bort fra offeret... ??

det er lettere å dra bort en golden enn en pittbull.. Den har jo flere muskler..

Men tror at alle hunder kan angipe sånn.

Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle hunder kan angripe, men enkelte raser har lettere for å gjøre det enn andre.

Noen raser er jo mer eller mindre avlet frem for bruk til kamp og vakthunder. Da kan man aldri stole helt 100 % på de mener jeg.

Men selvfølgelig kan alle hunder angripe hvis de blir terget eller plaget.

Personlig ville jeg aldri hatt en pittbull med et barn i hus. Det er ikke for ingen ting at de er ulovlige. Dette er i allefall min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så grusomt........

Jeg mener at pit-bullen ikke er forbudt uten grunn. De er avlet for å være kamphunder. Hvorfor skal man absolutt ha de hundene som er avlet for å være slosskjemper når det finnes så mange andre fine raser å velge mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle hunder kan angripe, men enkelte raser har lettere for å gjøre det enn andre.  

Noen raser er jo mer eller mindre avlet frem for bruk til kamp og vakthunder. Da kan man aldri stole helt 100 % på de mener jeg.  

Men selvfølgelig kan alle hunder angripe hvis de blir terget eller plaget.  

Personlig ville jeg aldri hatt en pittbull med et barn i hus. Det er ikke for ingen ting at de er ulovlige. Dette er i allefall min mening

Du sa akkurat hva jeg mener!!! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke alle hunder er avlet som pit-bullen.

Nei, ikke alle hunder er avlet som bulldoggen, amstaffen, staffen, mastiffer, bull terrier osv osv.. men de er utrolig fine familiehunder..

Så å dømme pit bullen pga at den angrep ett barn... (Sier ikke at det er rett, og det var utrolig trist) men å dømme helle rasen ut ifra det..

Det kan ha vært noe gale i hundens hode, den kan å kommet i en situasjon den ikke taklet osv osv.. (Alle hunder hadde angrepet da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akkurat overrasket.

Hadde de overnevnte rasene som du sier er "lik" pitbull/ eller er kamphunder så hadde de nok garantert ha blitt forbudt de også, hvis det hadde vist seg at de var farlige på samme måte som pitt. De rasene har fått utvannet sitt aggressive gemytt og kamp fortid, mens pittbullen har det fremdeles og avles videre på det for hundekamp i mang kretser. Det finnes alltid greie og fine hunder, men når noen avler kun på de mest aggressiver hundene så blir det generell ikke bra. Aggressivitet kan være i alle raser og hunder biter, men når en rase får tillfeller etter tilfeller med uheldige situasjoner og når man ser hva den fremdeles brukes til, så er ikke pittbull en trygg rase. Men slike debatter har gått før, og folk blir ikke eninge om denne saken. Men jeg har ingeting imot at raser blir forbudt, hvis det er en grunn for det. (det er jo faktisk bare noe FÅ raser som er forbudt, så noe må det jo være med dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har pitbull eller amstaff sier at hundene har sinnsyk lang lunte. At du nærmest kan ri på den uten at den gjør noe tegn til aggresjon, fordi den har så god tålmodighet med unger. Så da lurer jeg på hva i h*** den ungen har gjort med hunden??

Ja, pitbull er avlet frem til kamp. Bull terrier er avlet frem til oksekamp. Rottweiler er avlet opp til å vokte storfe, dobermannen er avlet frem for å skremme hetta av folk og vokte en viss skatteinnkrever, shæferen er avlet frem som fårehund. Sitter disse egenskapene så godt i disse rasene at de plutselig kan "gjøre det de er avlet opp til" uten opplæring? Eller må de læres opp til denne atferden. Altså, det ligger i genene, det er sikkert. Men at de bare bryter ut på den måten uten at det et tillært, det tror jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo egentlig innstinktet. noen hunder har det i seg. Feks. Jakthunder. Man trenger ikke å ha gått på jakt i det hele tatt, så ser du tendenser til at det er en jakthund (feks. stående fuglehunder). også med border collie. De kan gjete etter biler og folk, ute at de har gått gjeterkurs. Noe er jo mer utvannet. Feks. en rase har blitt brukt til feks. oksekamp for 2-300 år siden, og har i de lange år blitt avlet opp uten kamper. Da skal det nok mye til for at de tenner på en okse nå. Pittbull har jo drevet med hundekamper hele veien, så det er mye lettere å støte på en aggresiv hund nå (i gener), enn hvis den ble brukt til det for 200 år siden, og siden da har det vært stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg dere har litt for mangen fordommer mot Pit bullen..

Alle hunder kan angripe..

Vi er ikke anti sånne hunder... Men de sier at de ikke ville hatt en sånn rase i huset sitt med et barn..

Det kan være pågrunn av hvordan hunden er bygd da.. Det er mye muskler.. Og det er lettere å dra bort en golden enn en pittbull!

De må få lov til å mene hva de vil om rasen.. Er ikke hunde hatere fordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...