Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du når du ser en skummel film?

tuppetroll

Recommended Posts

Jeg har filmproduksjon som fag på skolen og vi skal lage en film med mye nærbilder til en gruppeoppgave. Vi har bestemt oss for å filme to jenter som sitter i en sofa og ser noe skummelt på tven. I den forbindelse trenger jeg tips til hvaslags fakter du har når du ser noe skummelt på tv. All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette på de værste skrekkfilmene jeg har når jeg børster hund, jeg.. Kanskje en annen form for "avreagering" - man kan jo alltid bli veeeldig opptatt av en floke når det værste skjer på TV'n...

Ellers er jo en do-tur også alltid en mulighet.... :)

Men det mest reelle er vel som tidligere forklart - trekke opp bena i sofaen, krølle seg sammen og gjerne bli opptatt med noe annet (eller gjemme seg)..

Kan riktignok ikke skjønne hvorfor man gjør noen av delene - ingenting som hadde hjulpet hvis Jason hadde hakket ned døren din, liksom...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder alltid rundt en pute, og når det blir skummelt, eller jeg tror jeg vil skvette, gjemmer meg bak puten og titter forsiktig over puta.. Eller så kan jeg holde hendene foran ansiktet og titte mellom fingrene.. hehe.. Må jo liksom få med meg hele filmen, men det er som en beskyttelse å ha den puta der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder hendene forann øynene så gløtter jeg litt for jeg må jo se også :)

samme her :D er egentlig ikke noe vits i det, bortjsett fra at det går raskt å "gjemme seg" når det er noe skummelt som skjer :D

Når jeg var mindre krøp jeg alltid under bordet når det var noe som var skummelt.. :D;)

Men å hyle høyt å pælme puter over hele rommet er vel det det går mest i her :P Eller å skvette så forferdelig at jeg nesten treffet taket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en annen vei og spørr om det skumle snart er over :)

Ser nesten aldri skumle filmer, jeg har så lett å få mareritt etterpå :D

haha! Jeg også! :D Iallefall når jeg var liten, så fikk jeg mareritt av hver eneste lille "skumle" film.

Men hvis en film blir skummel så tar jeg beina opp i sofaen, vet ikke hvorfor. Og helst ha en pute eller en venn å holde i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-bena oppå sofaen.

-lukker igjen øynene,gløtter av og til(lukker kun igjen øynene når jeg tror det skjer skumle ting.

-fingra i ørene(så jeg ikke blir skremt av lyden)

-Koser meg med noe i munnen

-no drikke til

-fjernkontrollen i hånden (tillefelle jeg blir redd og må sette på pause med en gang!)

Det var faktan om meg når jeg ser skumle filmer ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri skrekkfilmer alene, vi er en gjeng på 7 stykker, som ofte samles for å se film hjemme til noen, ofte er det skrekkfilmer som bli leid, og jeg elsker jo skrekkfilmer... Men likevel kan jeg ikke la være å hyle, ta beina opp i sofaen, holde foran ørene og ha pute foran øynene og spørre om hva som skjer samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å flytte alle tinga vekk fra meg og passe på å ikke ha noe i hendene eller på fanget.. Hvis det er en skvette film kommer jeg til å skubbe det vekk eller kaste det vekk hvis jeg har det på fanget. Jeg pleier også å holde veldig godt for ørene. Noen ganger får jeg helt vondt i finga.

Da jeg så på LOST engang, og hadde Truls(katten vår) på fanget, så skvatt jeg så fært at jeg fikk "kasta" han vekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først har jeg trukket for gardinene så jeg skal slippe å se speilbildet mitt i vinduene når filmen er over..

Jeg trekker alltid bena opp i sofaen og baller meg inn i et pledd, klar med fjernkontroller til både tv og anlegg.. bare sånn i tilfelle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker beina godt opp, holder gjerne en pute, og gjemmer meg bak fingrene når det blir for skummelt. Også skvetter jeg lett, og da gjerne med et lite hyl eller klynk.

Var på kino i dag og såg Fritt Vilt, og da satt jeg og sløret til med hendene, og noen ganger gjemte jeg meg helt og lukket øynene i tillegg. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krøller beina under meg. Sitter aldri på enden av sofaen. Hmm. Har gjerne noe i fanget, som en pute elns. Kan "gjemme" meg bak henda og så bare se gjennom fingra, for da føles det mye tryggere. Når jeg skvetter så trekker jeg knærne opp mot haka veldig fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kino i dag og såg Fritt Vilt, og da satt jeg og sløret til med hendene, og noen ganger gjemte jeg meg helt og lukket øynene i tillegg. :-P

Hehe.. Jeg var også på kino å så Fritt vilt her.. så den forige helg jeg da. Jeg satt med beina over beina til jostein, så jeg slapp å ha de på gulvet, trakk meg ned i setet, og henda foran øynene. Men jeg ser alltid hele filmen, må bare holde hendene foran og så i mellom sprekkene, sånn i tilfelle jeg må "lukke igjen".

Jeg holdt på å sparke noen i bakhodet når vi så Fritt Vilt, huffda :rolleyes:

Ellers er jeg utrolig lettskremt av meg. Når det skifta "scene" fra inni hotellet og ut i den lyse snøen, så ble det såpass stor forrandring at jeg hylte til. Trodde det var noe skummelt jeg..

Så beina opp i sofaen og hendene foran ansiktet er mine greie når jeg ser skrekkfilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...