Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du når du ser en skummel film?


tuppetroll

Recommended Posts

Jeg har filmproduksjon som fag på skolen og vi skal lage en film med mye nærbilder til en gruppeoppgave. Vi har bestemt oss for å filme to jenter som sitter i en sofa og ser noe skummelt på tven. I den forbindelse trenger jeg tips til hvaslags fakter du har når du ser noe skummelt på tv. All hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette på de værste skrekkfilmene jeg har når jeg børster hund, jeg.. Kanskje en annen form for "avreagering" - man kan jo alltid bli veeeldig opptatt av en floke når det værste skjer på TV'n...

Ellers er jo en do-tur også alltid en mulighet.... :)

Men det mest reelle er vel som tidligere forklart - trekke opp bena i sofaen, krølle seg sammen og gjerne bli opptatt med noe annet (eller gjemme seg)..

Kan riktignok ikke skjønne hvorfor man gjør noen av delene - ingenting som hadde hjulpet hvis Jason hadde hakket ned døren din, liksom...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder alltid rundt en pute, og når det blir skummelt, eller jeg tror jeg vil skvette, gjemmer meg bak puten og titter forsiktig over puta.. Eller så kan jeg holde hendene foran ansiktet og titte mellom fingrene.. hehe.. Må jo liksom få med meg hele filmen, men det er som en beskyttelse å ha den puta der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder hendene forann øynene så gløtter jeg litt for jeg må jo se også :)

samme her :D er egentlig ikke noe vits i det, bortjsett fra at det går raskt å "gjemme seg" når det er noe skummelt som skjer :D

Når jeg var mindre krøp jeg alltid under bordet når det var noe som var skummelt.. :D;)

Men å hyle høyt å pælme puter over hele rommet er vel det det går mest i her :P Eller å skvette så forferdelig at jeg nesten treffet taket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en annen vei og spørr om det skumle snart er over :)

Ser nesten aldri skumle filmer, jeg har så lett å få mareritt etterpå :D

haha! Jeg også! :D Iallefall når jeg var liten, så fikk jeg mareritt av hver eneste lille "skumle" film.

Men hvis en film blir skummel så tar jeg beina opp i sofaen, vet ikke hvorfor. Og helst ha en pute eller en venn å holde i :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-bena oppå sofaen.

-lukker igjen øynene,gløtter av og til(lukker kun igjen øynene når jeg tror det skjer skumle ting.

-fingra i ørene(så jeg ikke blir skremt av lyden)

-Koser meg med noe i munnen

-no drikke til

-fjernkontrollen i hånden (tillefelle jeg blir redd og må sette på pause med en gang!)

Det var faktan om meg når jeg ser skumle filmer ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri skrekkfilmer alene, vi er en gjeng på 7 stykker, som ofte samles for å se film hjemme til noen, ofte er det skrekkfilmer som bli leid, og jeg elsker jo skrekkfilmer... Men likevel kan jeg ikke la være å hyle, ta beina opp i sofaen, holde foran ørene og ha pute foran øynene og spørre om hva som skjer samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å flytte alle tinga vekk fra meg og passe på å ikke ha noe i hendene eller på fanget.. Hvis det er en skvette film kommer jeg til å skubbe det vekk eller kaste det vekk hvis jeg har det på fanget. Jeg pleier også å holde veldig godt for ørene. Noen ganger får jeg helt vondt i finga.

Da jeg så på LOST engang, og hadde Truls(katten vår) på fanget, så skvatt jeg så fært at jeg fikk "kasta" han vekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først har jeg trukket for gardinene så jeg skal slippe å se speilbildet mitt i vinduene når filmen er over..

Jeg trekker alltid bena opp i sofaen og baller meg inn i et pledd, klar med fjernkontroller til både tv og anlegg.. bare sånn i tilfelle.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker beina godt opp, holder gjerne en pute, og gjemmer meg bak fingrene når det blir for skummelt. Også skvetter jeg lett, og da gjerne med et lite hyl eller klynk.

Var på kino i dag og såg Fritt Vilt, og da satt jeg og sløret til med hendene, og noen ganger gjemte jeg meg helt og lukket øynene i tillegg. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krøller beina under meg. Sitter aldri på enden av sofaen. Hmm. Har gjerne noe i fanget, som en pute elns. Kan "gjemme" meg bak henda og så bare se gjennom fingra, for da føles det mye tryggere. Når jeg skvetter så trekker jeg knærne opp mot haka veldig fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kino i dag og såg Fritt Vilt, og da satt jeg og sløret til med hendene, og noen ganger gjemte jeg meg helt og lukket øynene i tillegg. :-P

Hehe.. Jeg var også på kino å så Fritt vilt her.. så den forige helg jeg da. Jeg satt med beina over beina til jostein, så jeg slapp å ha de på gulvet, trakk meg ned i setet, og henda foran øynene. Men jeg ser alltid hele filmen, må bare holde hendene foran og så i mellom sprekkene, sånn i tilfelle jeg må "lukke igjen".

Jeg holdt på å sparke noen i bakhodet når vi så Fritt Vilt, huffda :rolleyes:

Ellers er jeg utrolig lettskremt av meg. Når det skifta "scene" fra inni hotellet og ut i den lyse snøen, så ble det såpass stor forrandring at jeg hylte til. Trodde det var noe skummelt jeg..

Så beina opp i sofaen og hendene foran ansiktet er mine greie når jeg ser skrekkfilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...