Gå til innhold
Hundesonen.no

22 000kr for blandingshund...

Lizzie

Recommended Posts

Skrevet

En stilig "rase" synes jeg da :) Selvom den er blandet så er det mange raser også som er blandet som til slutt blir en godkjent rase. Slik som dachsen.

Strihåret dachs inneholder

Dvergpincher,

Korthåret dachs

Dande Dinmote

Og en til

Litt OT men, det får gå :D hehe

En til... Whippet ! ( Ble i sin tid blandet opp med Terrier )

Skrevet

Står i annonsen at at pelsen er allergivennelig, men sannheten er at i førstegenerasjon labradoodle blanding så er det som regel bare 10-20 % av kullet som er allergrifrie.. Og da får man jo et problem om en med allergi kjøper en valp i god tro om at dette går bra.

Jeg tror egentlig ikke denne "kennelen" vet hva de driver med.. Synes også det er rart at på hjemmesiden så er ingen av deres egne hunder Labradorer, men at det er en del Labradorer på fastboende gjester.

Er ikke lenge siden jeg så annonse fra dem om Nordic hound.. Gud vet hva det er, men jeg vil tro at de liker å bruke fancy navn for å tjene penger.

Skrevet

Jeg må si at jeg da var meget heldig at jeg fikk Aiko gratis da! Han er jo av den fantastiske "rasen" bocolago!

Men seriæst. Jeg synes 22 000 kr er alt for mye for de valpene der!

Skrevet

aussiedoodle

mer doodler...

Skjønner ikke vitsen... Blande puddel med en eller annen random rase også kalle det golden doodle, aussie doodle, labra doodle, osv... Disse rasene er bra nok som egne raser, hvorfor surre med å blande dem?

Skrevet

De tok nylig inn en Golden Retriever som hadde bitt ved flere anledninger fordi de skulle bruke den i avl ...

Nordic hound var den meget kjente blandingen av polarhund og fuglehund - tror det var noe slikt det stod i annonsen.

Skrevet

Hva har egentlig røyting med allergi å gjøre? For å få en allergisk reaksjon, så må allergene stoffene være tilstede i hunden om den røyter eller ei.

Uansett er det tragisk at folk skal være så utrolig egoistiske å starte fra scratch når det allerede finnes bra alvsmaterial fra før av. Om de noen gang skal få rasen godkjent, så hjelper det lite når finnes så mange egoister.

En hund bør aldri koste mer enn 8-13000kr samme hvor ukjent og populær den er. Oppdrettere som redd for useriøse folk bør heller kvalitetssikre evt. kjøpere bedre enn å sette en urimelig høy pris. Dette finnes også nok av useriøse som er stinn av gryn, ett godt eksempel verdens dårligste hundeeier Paris Hilton.

Skrevet

Hva har egentlig røyting med allergi å gjøre? For å få en allergisk reaksjon, så må allergene stoffene være tilstede i hunden om den røyter eller ei.

En hund som røyter vil spre om seg med allergener i mye større grad enn en hund som "ikke" røyter. Når en hund feller hår vil allergener frigis i større grad fra hunden, enn når hunden ikke feller hår. Dessuten har det mye å gjøre med pelstypen. Dette er mine tanker om saken: http://www.isaktheo.com/allergivennlig.php

Står i annonsen at at pelsen er allergivennelig, men sannheten er at i førstegenerasjon labradoodle blanding så er det som regel bare 10-20 % av kullet som er allergrifrie.. Og da får man jo et problem om en med allergi kjøper en valp i god tro om at dette går bra.

Det finnes raser som generelt er mer allergivennlige enn andre, men ingen er allergifrie.

Syns det er merkelig at folk tror at en hund blir allergivennlig bare man blander den med puddel. Hunden kan jo bli akkurat like allergifremkallsende som rasen puddelen blandes med. Som allergiker hadde jeg aldri turt å satse på labradoodle.

Skrevet

Jeg traff en labradoodle, på Mosseporten senter, i forrige uke. Det er den første, jeg har hilst på. Den skulle trenes, til service hund. 22 000 ?! Nei, det ville jeg ikke betalt, for den! nei, nei, nei :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...