Gå til innhold
Hundesonen.no

22 000kr for blandingshund...

Lizzie

Recommended Posts

Skrevet

En stilig "rase" synes jeg da :) Selvom den er blandet så er det mange raser også som er blandet som til slutt blir en godkjent rase. Slik som dachsen.

Strihåret dachs inneholder

Dvergpincher,

Korthåret dachs

Dande Dinmote

Og en til

Litt OT men, det får gå :D hehe

En til... Whippet ! ( Ble i sin tid blandet opp med Terrier )

Skrevet

Står i annonsen at at pelsen er allergivennelig, men sannheten er at i førstegenerasjon labradoodle blanding så er det som regel bare 10-20 % av kullet som er allergrifrie.. Og da får man jo et problem om en med allergi kjøper en valp i god tro om at dette går bra.

Jeg tror egentlig ikke denne "kennelen" vet hva de driver med.. Synes også det er rart at på hjemmesiden så er ingen av deres egne hunder Labradorer, men at det er en del Labradorer på fastboende gjester.

Er ikke lenge siden jeg så annonse fra dem om Nordic hound.. Gud vet hva det er, men jeg vil tro at de liker å bruke fancy navn for å tjene penger.

Skrevet

Jeg må si at jeg da var meget heldig at jeg fikk Aiko gratis da! Han er jo av den fantastiske "rasen" bocolago!

Men seriæst. Jeg synes 22 000 kr er alt for mye for de valpene der!

Skrevet

aussiedoodle

mer doodler...

Skjønner ikke vitsen... Blande puddel med en eller annen random rase også kalle det golden doodle, aussie doodle, labra doodle, osv... Disse rasene er bra nok som egne raser, hvorfor surre med å blande dem?

Skrevet

De tok nylig inn en Golden Retriever som hadde bitt ved flere anledninger fordi de skulle bruke den i avl ...

Nordic hound var den meget kjente blandingen av polarhund og fuglehund - tror det var noe slikt det stod i annonsen.

Skrevet

Hva har egentlig røyting med allergi å gjøre? For å få en allergisk reaksjon, så må allergene stoffene være tilstede i hunden om den røyter eller ei.

Uansett er det tragisk at folk skal være så utrolig egoistiske å starte fra scratch når det allerede finnes bra alvsmaterial fra før av. Om de noen gang skal få rasen godkjent, så hjelper det lite når finnes så mange egoister.

En hund bør aldri koste mer enn 8-13000kr samme hvor ukjent og populær den er. Oppdrettere som redd for useriøse folk bør heller kvalitetssikre evt. kjøpere bedre enn å sette en urimelig høy pris. Dette finnes også nok av useriøse som er stinn av gryn, ett godt eksempel verdens dårligste hundeeier Paris Hilton.

Skrevet

Hva har egentlig røyting med allergi å gjøre? For å få en allergisk reaksjon, så må allergene stoffene være tilstede i hunden om den røyter eller ei.

En hund som røyter vil spre om seg med allergener i mye større grad enn en hund som "ikke" røyter. Når en hund feller hår vil allergener frigis i større grad fra hunden, enn når hunden ikke feller hår. Dessuten har det mye å gjøre med pelstypen. Dette er mine tanker om saken: http://www.isaktheo.com/allergivennlig.php

Står i annonsen at at pelsen er allergivennelig, men sannheten er at i førstegenerasjon labradoodle blanding så er det som regel bare 10-20 % av kullet som er allergrifrie.. Og da får man jo et problem om en med allergi kjøper en valp i god tro om at dette går bra.

Det finnes raser som generelt er mer allergivennlige enn andre, men ingen er allergifrie.

Syns det er merkelig at folk tror at en hund blir allergivennlig bare man blander den med puddel. Hunden kan jo bli akkurat like allergifremkallsende som rasen puddelen blandes med. Som allergiker hadde jeg aldri turt å satse på labradoodle.

Skrevet

Jeg traff en labradoodle, på Mosseporten senter, i forrige uke. Det er den første, jeg har hilst på. Den skulle trenes, til service hund. 22 000 ?! Nei, det ville jeg ikke betalt, for den! nei, nei, nei :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...