Gå til innhold
Hundesonen.no

Brodder


Djervekvinnen

Brodder  

40 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      16
    • Nei
      24


Recommended Posts

Jeg bruker av og til brodder når det er is ute og jeg har planer om å gå på isen over en lengre periode, uavhengig av om jeg har med meg hund eller ikke. Jeg har hatet is siden jeg gikk i fjerde (da datt jeg og måtte sy). tinka går greit nok i bånd, så jeg tviler på at jeg kommer til å dette fordi jeg har med meg hende, men jeg er relativt klossete til tider. Detter noen ganger i løpet av en vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bruker brodder hvis jeg skal ut. Å gå uten funker dårlig her. Hera har ikke alltid like ro i ræva og skal hoppe og sprette. SÅ da er det greit at ihvertfall en har fotfeste. Så brodder er et must. Bruker de nå. Og kommer til å fortsette med dem så lenge isen er på veien. :P Søsteren min mobber meg og sier at det bare er gamle kjerringer som bruker brodder, og at det ser så teit ut. Akkurat som at det er så myye stiligere med gips og krykker? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ikke rart du tryner om de ligger i lomma vel? Hihi :P

haha, skrev jeg virkelig det? :P:P Det skulle stå:

"De ligger ofte i lomma på kjeledressen, men tryner selv om jeg har de på føttene <_< "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min mobber meg og sier at det bare er gamle kjerringer som bruker brodder, og at det ser så teit ut. Akkurat som at det er så myye stiligere med gips og krykker? :rolleyes:

Selvsagt ser det teit ut, og det høres enda verre. Men jeg bryr meg virkelig ikke om jeg ser eller høres teit ut. Hadde jeg gjort det, hadde jeg aldri vist meg utendørs med kjeledressen min i alle fall, men det er jo tross alt omtrent det mest komfortable plagget jeg eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at det bare var gamle kjærringer som brukte brodder :P Men i fjor etter at Luke ble kastrert og skulle holde seg rolig i flere dager måtte jeg ty til brodder. Det var speilglatt ute og det var ikke bare bare å lufte en unghund som hadde holdt seg rolig i flere dager. Tror jeg kommer til å lete fram broddene i år også selv om han er mye roligere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge jeg skal gå langs veien eller gangfeltet og det er antydning til å være glatt ute(trenger ikke å være is) så tar jeg broddene på. Broddene mine består av jerntråder surret rundt noe gummi under hele sålen på skoen. Veldig effektiv brodd som ikke er glatt uansett føre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke brodder nå.

Men for 5 år siden da jeg fortsatt hadde malamuten min, da var broddene på plass hele vinteren.

Han gikk stort sett veldig fint i bånd, men når vi møtte andre hunder så kunne han begynne å trekke veldig. Da hadde jeg ikke sjans uten brodder. Men det er ikke like mye styrke i de to små pels dottene jeg har nå :P

Neste gang jeg skal ha hund, så blir det en i str. stor igjen, og da kan det hende broddene er på plass igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jeg bruker brodder når det er glatt ute. :P

Jeg er ikke redd for å brekke lårhalsen akkurat, men det stakkars halebenet mitt har fått seg en trøkk for mye på glatta.. Jeg bor på et særdeles kupert tettsted, og når det er glatt tar jeg ingen sjangser, spesielt siden jeg bruker mye tid på å henge etter en kattehater i bånd.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brodder, men har planlagt å kjøpe for å bruke når det er speilholke og skikkelig ille ute. Dit jeg flytter om 14 dager så er det en 100-200 meter ganske bratt bakke, og jeg ser for meg hvordan jeg skal komme meg ned der om vinteren, med en stk Eso som har det dritmorro med å dra meg nedover :P Vanligvis så går han fint i bånd, man han har da sine perioder.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodder er for kyllinger :lol:

Har aldri hatt, har aldri hatt behov for det heller.. Hverken med 2 huskyer, 1 husky og 1 gal belger, 1 gal og 1 veloppdragen belger.. Kommer neppe til å kjøpe meg brodder før jeg begynner å bli redd for lårhalsen min heller.. hehe

Jeg pleier å gå som om det ikke er glatt jeg, det funker det! Det er når en begynner å snike seg rundt på isen og være redd for å dette, det pleier å galt - det er min svært lite vitenskapelige konklusjon.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...