Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 28. og 29. oktober


Caroline

Recommended Posts

Noen som har resultater å dele?

Saeta hadde en god dag idag :P

Startet med LP-debuten vår, der vi heldigvis fikk starte først, så vi akkurat rakk eksteriøret.

I LP gikk det greit, til første gang å være. Eneste 0 var i stå under marsj, som ikke er helt ferdig innlært, så det var jo OK. Jeg ga en dobbeltkommando og stoppet litt opp, men da sto hun ihvertfall, så fikk hun ikke en dårlig opplevelse der. Ellers lå poengene fra 7,5 (lineføring og fri v/fot, pluss hopp over hinder), 8 (dekk fra holdt og helhetsinntrykk), 8,5 (innkalling) og 10 på både tannvisning og fellesdekk, som er det vi har trent aller minst på. Det han hadde å utsette på det meste var at hun trengte raskere og mer presise innsitter, noe jeg igrunn var klar over. Men vesla er jo bare 18 mnd., så vi kommer sterkere tilbake til våren :P

Deretter var det rett inn igjen (LP var ute), skifte, børste og omtrent rett i ringen. Glad vi gikk LP først, for da girer hun seg litt ned, og hale og bevegelser blir bedre.

Eksteriør, 35 påmeldte, Dommer var Denis Kuzelj.

Kritikk:

Excellent type, very nice in body, correst in the head, but stop needs a better position. Correct ears, eyes and bite. Excellent neck, topline and movement.

Resultat: 1 AUK 1 AUKK HP 4 VK.

Ellers var det en amerikaner som tok hannhundcertet (Ha-Dar Winning Edge) <_< mens 2 VK med CK nle den engelskimporterte Lythwood Scrumpy Jack. Av tispene var det to halvamerikanere, begge etter certhannen, som tok 1 og 2 VK med Cert og CK. 3 VK fikk jeg ikke med meg hvem var, men den fikk også CK. Vanskelig å skjønne dommerens smak når han setter en amerikansk import som 1 VK og en engeslkimport som 2 VK, for disse er av totalt forskjellig type, men sånn er det nå.. Han var også utrolig stressa, noe flere fikk merke. Vel, en OK dag i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Han godeste Kuzelj var bra stressa, ja! Fikk heller ikke følelsen av at han kunne rasen min...

Vi fikk 1jk 1jkk hp 1vk

Kritikken: Exellent type. Short body. Exellent head type. Big dark eyes. Good distance. Correct bite, neck and topline. Exellent coat texture. The pastins(?) is soft. Exellent in movement.

Jeg fikk inntrykk av at han ikke kunne rasen min fordi han ikke så på det rasetypiske. Ta f.eks kommentaren om øynene; det spiller ingen rolle hvor store og mørke de er, det som er viktig er at de ligger på linje med nesen. Og short body? Hun er etthundreprosent kvadratisk, slik en griffon skal være...

Noen som skjønner hva han kan ha ment med good distance?

Ellers så er jeg fornøyd jeg :P Og det er nye muligheter i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han godeste Kuzelj var bra stressa, ja! Fikk heller ikke følelsen av at han kunne rasen min...

Vi fikk 1jk 1jkk hp 1vk

Kritikken: Exellent type. Short body. Exellent head type. Big dark eyes. Good distance. Correct bite, neck and topline. Exellent coat texture. The pastins(?) is soft. Exellent in movement.

Jeg fikk inntrykk av at han ikke kunne rasen min fordi han ikke så på det rasetypiske. Ta f.eks kommentaren om øynene; det spiller ingen rolle hvor store og mørke de er, det som er viktig er at de ligger på linje med nesen. Og short body? Hun er etthundreprosent kvadratisk, slik en griffon skal være...

Noen som skjønner hva han kan ha ment med good distance?

Ellers så er jeg fornøyd jeg :P Og det er nye muligheter i morgen!

"Pastins" er sikkert pasterns, mellomhender. Altså myk/svak/løs i mellomhendene, det er jo normalt på en junior. Good distance, han mente ikke mellom øynene da, siden det står rett etter? Han var i følge Aud Jorun nyutdannet, så han trenger sikkert litt trening også. pluss at han er allrounddommer, og de har det med å ikke kunne de mest rasetypiske detaljene, noe han tydelig viste i sheltieringen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pastins" er sikkert pasterns, mellomhender. Altså myk/svak/løs i mellomhendene, det er jo normalt på en junior.

Var sikkert det som skulle ha stått der, ja. Men når han snakket om at hun var løs, så trodde jeg at han mente i albuen, for det er bare der hun er løs nå. Mellomhånda er god, den.

Good distance, han mente ikke mellom øynene da, siden det står rett etter?

Ja, det kan hende det var det han mente. Og det er jo greit nok, for øya ligger akkurat der de skal, de...

Han var i følge Aud Jorun nyutdannet, så han trenger sikkert litt trening også. pluss at han er allrounddommer, og de har det med å ikke kunne de mest rasetypiske detaljene, noe han tydelig viste i sheltieringen ihvertfall.

Han trenger ikke bare litt trening :P Han kommer seg vel når han får litt mer erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har resultater å dele?

Saeta hadde en god dag idag :P

Startet med LP-debuten vår, der vi heldigvis fikk starte først, så vi akkurat rakk eksteriøret.

I LP gikk det greit, til første gang å være. Eneste 0 var i stå under marsj, som ikke er helt ferdig innlært, så det var jo OK. Jeg ga en dobbeltkommando og stoppet litt opp, men da sto hun ihvertfall, så fikk hun ikke en dårlig opplevelse der. Ellers lå poengene fra 7,5 (lineføring og fri v/fot, pluss hopp over hinder), 8 (dekk fra holdt og helhetsinntrykk), 8,5 (innkalling) og 10 på både tannvisning og fellesdekk, som er det vi har trent aller minst på. Det han hadde å utsette på det meste var at hun trengte raskere og mer presise innsitter, noe jeg igrunn var klar over. Men vesla er jo bare 18 mnd., så vi kommer sterkere tilbake til våren :P

Gratulerer med Lp debut! Så bra da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen fikk en grusom start da vi forsov oss og våknet kl 10! Heiv alt vi hadde i bilen og skynte oss til Letohallen, men kjørte oss bort på Eidsvoll og Råholdt en plass.. Vi fikk børstet henne fort og gæli før det bar inn i ringen. Der debuterte Tussie i Åpen Unghundklasse! Vi ble til slutt BIM!!! Vi fikk vårt fårste CERT! Super duper storfornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har resultater å dele?

Saeta hadde en god dag idag :P

Startet med LP-debuten vår, der vi heldigvis fikk starte først, så vi akkurat rakk eksteriøret.

I LP gikk det greit, til første gang å være. Eneste 0 var i stå under marsj, som ikke er helt ferdig innlært, så det var jo OK. Jeg ga en dobbeltkommando og stoppet litt opp, men da sto hun ihvertfall, så fikk hun ikke en dårlig opplevelse der. Ellers lå poengene fra 7,5 (lineføring og fri v/fot, pluss hopp over hinder), 8 (dekk fra holdt og helhetsinntrykk), 8,5 (innkalling) og 10 på både tannvisning og fellesdekk, som er det vi har trent aller minst på. Det han hadde å utsette på det meste var at hun trengte raskere og mer presise innsitter, noe jeg igrunn var klar over. Men vesla er jo bare 18 mnd., så vi kommer sterkere tilbake til våren :P

Vi så på dere! Så utrolig nydelig hun er! :P Gratulerer med kjempebra resultater! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen sa hei? :P Kanskje like greit, da blir man ikke nervøs heller, hehe...

Takk for det, synes ikke det er verst at hun er så motivert, for det har jeg slitt med på moren hennes. Men vi må nok komme oss på konkurransekurs tror jeg, så får vi litt rutine i sakene.. Vi har faktisk ikke gått ett eneste kurs annet enn handlerkurs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen sa hei? :P Kanskje like greit, da blir man ikke nervøs heller, hehe...

Takk for det, synes ikke det er verst at hun er så motivert, for det har jeg slitt med på moren hennes. Men vi må nok komme oss på konkurransekurs tror jeg, så får vi litt rutine i sakene.. Vi har faktisk ikke gått ett eneste kurs annet enn handlerkurs :P

:P Tør ikke det jeg...! oi! syns dere var kjempeflinke! imponerende at dere har gjort alt alene da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempefint å se en sheltie i LP-ringen igjen!

Her er mine resultater:

Kenny fikk delt 15. plass med 161,5 poeng og opprykk! Hans andre hittil. Vi sto forresten ved siden av deg under tannvisning og fellesdekk. :P

Tayron fikk delt 6. plass med 173,5 poeng og atter en gang opprykk. Nå må jeg ta motet til meg og starte i kl. 2...

Sheltien min ble stilt av ei venninne og ble 1AK, 5VK med fin kritikk. Er veldig fornøyd med det for han ble vist kun på bordet og ikke på gulvet, noe han hater. Hørte mange var litt frustrert over hastverket til dommeren, men når ringsekretæren må hente han ved frokostbordet kl. 09.10 så sier vel det litt...

Hvordan gikk det totalt i LP?

Grattis så mye til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mye sonenfolk ved LP-ringen da!

Gratulerer med 2x opprykk, vi satser på å ta det neste gang :P Hadde hun hatt 7 på stå under marsj så hadde vi hatt det... Men den øvelsen er ikke helt ferdig ennå, så vi får ta tiden og treningen til hjelp :P

Rekker uansett ikke å starte mer i år, så vi har god tid til trening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi

Vel, Luck(Kineseren jeg stilte, valp) Har aldri vært stilt før og over all forventning:D Han ble BIM med flott kritikk, og BIR ble kullsøsteren(Eller halvsøstra, husker ikke hvem som var med hvem, født samme dag) Kjempe fornøyde! Og Manson(IW) Ble BIR BIG og BIS 5!!

Idag ble Ronya BTK 2 med CK og slo en tispe som nesten aldri blir slått! Kira bare rødt, men god kritikk.... Også hadde jeg med Extra som sosialisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...