Gå til innhold
Hundesonen.no

veterinærer i Oslo


Toller

Recommended Posts

Heei!

Jeg har, som de fleste vet, fått meg en Toller valp. Hun begynner å bli 3 mdn nå, så det er på tide å vaksinere. Hvilke klinikker er å anbefale eller omvendt. Ny i byen så vet lite om hva som fins her.

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som jobber på Nordberg, og det er den billigste og beste i hele Oslo. Jeg har brukt Ekeberg fordi det var den nærmeste der jeg bodde før, og der mamma bor nå, men jeg skal helt klart bytte til Nordberg.

Jeg tok en ringerunde til noen forskjellige dyreklinikker her om dagen for å høre om pris på sterilisering. Ringte da til noen litt utenfor byen også, for jeg tenkte det sikkert var billigere. Men konklusjonen ble da; Nordberg er billigst!! 4500 kr skulle de ha, og Ekeberg skulle ha 6300... :D 2000 kr forskjell er ganske mye altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale groruddalen dyreklinikk, det ligger ved Stovner, jeg har brukt den i 13 år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg bor nå i Ås, men tar den turen til Oslo skal jeg bruke veterinær. De er så flinke og rolige med dyrene, og har så bred kunnskap og følger alltid dere opp. Når jeg sterliserte katten min, så ringe dem dagen etter og hørte hvordan det gikk, og når jeg var der med Mike etter han ble tatt av den pitten, så ringte de 3 ganger etter jeg hadde vært der for å høre hvordan det gikk.

Jeg anbefaler de på det sterkeste, de er veldig gunstige i pris også, det sto en undersøkelse i aftenposten ang pris på vaksiner på generelle veterinærer i Oslo, og Groruddalen var den som var billigst.

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde antagelig ikke brukt Groruddalen dyreklinikk om de var de eneste dyrlegene i Oslo - min erfaring er at de har ett mål for øyet, og det er å tjene penger - mye penger... (aksjeselskap, om jeg ikke husker feil?) Vi er ikke de eneste som har havnet der pga en relativt elementær lidelse (et kuttsår i sin tid) og endt opp med full utredning for diverse "udda" sykdommer, slik at de fikk bruke hele batteriet sitt av tekniske hjelpemidler, ultralydapparater og tester.

Har de sluttet å ta betalt for å registrere nye kunder i databasen sin, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker stort sett Groruddalen Dyreklinikk, og er godt fornøyd med det, nettopp fordi det finnes gode muligheter til å følge opp med ulike undersøkelser - men nå er jeg ganske aktiv selv da, med å spørre hvorfor, og hva vitsen er med hva.

Når det gjelder tenner, så har Doktor Dyregod i Bærum vært et strålende sted, med tannspesialist der.

Og så har jeg en tredje veterinær vi bruker, i Nittedal, som er dyktig på muskler og skjelett.

Så jeg "shopper" litt rundt, alt ettersom.

Det som er ålreit, er å finne et fast sted der det også er mulig å få tak i folk - inklusive en dyrlege - relativt greit, noe som kan være et problem enkelte steder. Med greie åpningstider som jeg faktisk rekker uten å ta meg fri, og som gir gode råd. At det er dyrt... vel, det er det alle steder nå. Har noen tips om et sted som er billigere og har gode folk, mulighet til å ta prøver der og da, som er hjelpsomme OG særs dyktige, så hører jeg gjerne om det :D

Men at det lønner seg å være en "bevisst bruker" som leser seg opp litt, stiller spørsmålstegn ved hva som skal gjøres, og

En bekjent har derimot flere ganger kontaktet Veterinærhøyskolen, og valgte også å bytte til et annet sted - fordi det var dårlige råd å få der, slik vedkommende opplevde det. Mye "gjennomgangstrafikk", tror jeg, av dyrleger, og jeg får ikke helt fot for det. Noe annet er naturligvis spesialistene, men dit kommer man jo gjerne i andre runde.

En annen bekjent opplevde hvordan Oslo Dyreklinikk gjerne ville ha en pasient selv - og var villige til å la den vente i flere dager på operasjon, heller enn å sende den videre til et sted med akuttvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternatiVet har godt rykte, og selv er jeg fornøyd med Hvalstad Smådyrklinikk. De ligger ikke i Oslo, men på Hvalstad stasjon, så bare å hoppe på et tog.

Ordin Møller på Hvalstad var en veterinær etter mitt hjerte :D ... Tror vi har samme smak, vi Aya... Ellers var vi strålende fornøyde med Bettina og Ingeborg på Slemmestad, men det er kanskje litt utfor allfarvei for en Osloboer?

For oss ble Groruddalen helt feil da "oppfølgingen" deres opplevdes som særs påtrengende og unødvendig... De var de første (men ikke de siste) veterinærene vi opplevde av "den nye skolen" som ikke skal la noe være uprøvd, som sjekker for "alle eventualiteter" og som (ihvertfall forsøkte) å gi oss dårlig samvittighet for å sette ned foten når vi avslo ytterligere "behandling" (av en lidelse som det til slutt viste seg at hunden ikke hadde likevel - men det fikk vi først bekreftet etter en lang og dyr tur til Albano djursjukhus i Stockholm...).

MVH/Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordin Møller på Hvalstad var en veterinær etter mitt hjerte :D ... Tror vi har samme smak, vi Aya... Ellers var vi strålende fornøyde med Bettina og Ingeborg på Slemmestad, men det er kanskje litt utfor allfarvei for en Osloboer?

For oss ble Groruddalen helt feil da "oppfølgingen" deres opplevdes som særs påtrengende og unødvendig... De var de første (men ikke de siste) veterinærene vi opplevde av "den nye skolen" som ikke skal la noe være uprøvd, som sjekker for "alle eventualiteter" og som (ihvertfall forsøkte) å gi oss dårlig samvittighet for å sette ned foten når vi avslo ytterligere "behandling" (av en lidelse som det til slutt viste seg at hunden ikke hadde likevel - men det fikk vi først bekreftet etter en lang og dyr tur til Albano djursjukhus i Stockholm...).

MVH/Lotta

Ja, vi var mye der.. Ordin har bl.a behandlet mine kaniner for høysnue (knis) da jeg var liten jente.. Hehe.. Nei, men jeg var altså på Hvalstad med forrige kronisk syke hund, og jeg var superfornøyd med klare beskjeder og realistiske dyrleger. Dessuten er de ikke altfor ille i pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale groruddalen dyreklinikk, det ligger ved Stovner, jeg har brukt den i 13 år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg bor nå i Ås, men tar den turen til Oslo skal jeg bruke veterinær. De er så flinke og rolige med dyrene, og har så bred kunnskap og følger alltid dere opp. Når jeg sterliserte katten min, så ringe dem dagen etter og hørte hvordan det gikk, og når jeg var der med Mike etter han ble tatt av den pitten, så ringte de 3 ganger etter jeg hadde vært der for å høre hvordan det gikk.

Jeg anbefaler de på det sterkeste, de er veldig gunstige i pris også, det sto en undersøkelse i aftenposten ang pris på vaksiner på generelle veterinærer i Oslo, og Groruddalen var den som var billigst.

Silje

Nå har de flyttet til nye lokaler i stovnersenteret, veldig enkelt å finne, så det i går selv om jeg ikke bruker klinikken.

Jeg bruker helst klinikker som er godkjent (husker ikke hva det var som godkjente de igjen :D ), også bor jeg ikke i oslo så jeg bruker lørenskog dyreklinikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 14 årene brukt Nittedal Dyreklinikk og er kjempe fornøyd med dem.

Ellers har jeg vært innom både Groruddalen og Vetrinærhøyskolen ( typisk at hundene alltid blir skadet i helgene eller sene kveldstimer ) og vært greit fornøyd der også, selv om det har svidd i lommeboka.

I sommer var jeg på Bjerke Dyrehospital da jeg kjenner hun ene som jobbet der og synes de var flinke og hyggelig, men siden hun jeg kjenner slutter så bytter jeg tilbake til Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 14 årene brukt Nittedal Dyreklinikk og er kjempe fornøyd med dem.

Da jeg hadde ringe runden min rundt for å høre om sterilisering ente jeg opp med å skravle kanskje 45 min med en assistent på Nittedal dyreklinikk. Hun hadde toller selv og ville SÅ gjerne møte Solo. Hehe... Hun virket hvertfall veldig hyggelig, men jeg kan jo ikke akkurat gå god for klinikken av den grunn... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært på smådyrsvakta på vet. høgskolen. Krangla med to veterinærer om tennene til Foxy. De påstod hardnakket at fortennene til Foxy var melketenner, selv om jeg sa at hun var ferdig med tannfellingene for lenge siden. Hallo, det er jo en liten hund, klart hun har små tenner...

Forresten, noen som har tips til hvilken vet jeg kan gå til som ikke på død og liv må barbere hunden for å ta en blodprøve? Det er tid for å sjekke antistoffer ifht rabiesvaksina nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde ringe runden min rundt for å høre om sterilisering ente jeg opp med å skravle kanskje 45 min med en assistent på Nittedal dyreklinikk. Hun hadde toller selv og ville SÅ gjerne møte Solo. Hehe... Hun virket hvertfall veldig hyggelig, men jeg kan jo ikke akkurat gå god for klinikken av den grunn... ;-)

De er kjempe koselig og veldig flinke.

De undersøker, men tar ikke masse unødvendige prøver. Men likevel er de nøye og gjør en god jobb.

Jeg er en liten hønemor og de er flinke med eierene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som jobber på Nordberg, og det er den billigste og beste i hele Oslo. Jeg har brukt Ekeberg fordi det var den nærmeste der jeg bodde før, og der mamma bor nå, men jeg skal helt klart bytte til Nordberg.

Jeg tok en ringerunde til noen forskjellige dyreklinikker her om dagen for å høre om pris på sterilisering. Ringte da til noen litt utenfor byen også, for jeg tenkte det sikkert var billigere. Men konklusjonen ble da; Nordberg er billigst! 4500 kr skulle de ha, og Ekeberg skulle ha 6300... :( 2000 kr forskjell er ganske mye altså..

Hmm... Er mest opptatt av hvordan veterinæren behandler dyrene. Phoebe er bare valp og jeg vil ikke at hun skal få veterinær-skrekk allerede. Pris spiller også ganske stor rolle ja!

Hvor er egentlig Nordberg? Og Nittedal? (klinikkene)

:D Den kjente Oslo-innbygger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte først vet. høgskolen, men følte at det ble så lite personlig. Alltid nye vetrinærer, og ofte med en studentflokk på slep. Byttet etterhvert til Groruddalen, men sluttet etter at de nærmest ble sure da jeg ikke ville ta de 3 etterkontrollene de mente var nødvendig etter en enkel skade. Bruker nå Aktiv dyreklinikk (nyåpnet) i Nittedal, og er STORFORNØYD! Har fått et veldig godt forhold til dem, og vi er allerede "på fornavn". Jeg kan ringe døgnet rundt, og vetrinæren kom på hjemmebesøk for å vakisnere/ helseteste /mentalteste mine valper. Hun tok seg også tid til en liten kaffekopp, og jeg kan ringe henne døgnet rundt om det skulle være noe.

Jeg har også oversendt en masse dokumenter om mine rase og dens sykdommer (særlig om ubalanse i Thyroksin og Fanconi) som hun virkelig har satt seg grundig inn i. (Dette er det dessverre ikke mange vetrinærer som kan noe særlig om).

Rimlig, og prøver ikke å få deg inn til unødige kontroller...

Kan anbefales :D

Nittedal ligger forresten ca 20 min Nord for Oslo (mot Gjøvik)

Om jeg ikke tar feil er Nordberg et sted mellom Ullevål Stadion og Sognsvann (ved korsvoll?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil er Nordberg et sted mellom Ullevål Stadion og Sognsvann (ved korsvoll?)

Ja sånn cirka, nærmere bestemt ligger Nordberg mellom Korsvoll og Tåsen.

Nordberg Dyreklinikk ligger rett ved Havnabakken hvis du vet hvor det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som jobber på Nordberg, og det er den billigste og beste i hele Oslo. Jeg har brukt Ekeberg fordi det var den nærmeste der jeg bodde før, og der mamma bor nå, men jeg skal helt klart bytte til Nordberg.

Jeg tok en ringerunde til noen forskjellige dyreklinikker her om dagen for å høre om pris på sterilisering. Ringte da til noen litt utenfor byen også, for jeg tenkte det sikkert var billigere. Men konklusjonen ble da; Nordberg er billigst! 4500 kr skulle de ha, og Ekeberg skulle ha 6300... :( 2000 kr forskjell er ganske mye altså..

Vi betalte 4000 kr for kastrering av Mico ... Og på han ble det dyrere enn vanlig fordi den ene steinen lå vanskelig til oppi buken... :D

Vi bruker bjerke , alltid brukt bjerke og kommer alltid til å gjøre det.. i såfall så lenge hun ene veterinæren der oppe jobber ...

De er en av de billingste i oslo.. og hun sier rett ut hvordan det ligger ann når hunden din er syk..og gjør det hun kan for å hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker litt ulike dyreklinikker alt etter hva jeg skal og om det haster. Har brukt Oslo dyreklinikk mange ganger og har stort sett vært fonøyd der. Det som er så greit der er at de har dropp in og det passer meg bra. Det jobber mange dyrleger der så det er selvfølgelig noen jeg har likt bedre enn andre. De utfører også det meste og det kan jo være greit å få alt gjort på ett sted. Har også brukt veterinærhøyskolen da den ene hunden min skadet beinet. Han måtte bli der over natten og synes i ytgangspunktet ikke at det var noe særlig. Fikk da vite at en av studentene hadde tatt seg av han hele natten og det hadde kanskje ikke så mange andre steder hatt kapasitet til. Det virket som det ikke var så vanlig at eieren var med inn da jeg var der til bandasjeskift men jeg sa bare at jeg skulle være med inn. Det var litt uvant med flere bord på rad og mange studenter.

Nordstrand dyreklinikk har jeg brukt endel fordi oppdretteren til den ene hunden min er assistent der. Der får jeg trukket tennene på hundene mine med bedøvelse istedenfor narkose og kommer derfor til å bruke de til det.

Det er en dyreklinikk jeg aldri kommer til å sette mine bein på igjen her i Oslo og spesielt ikke om det er den samme dyrlegen der ennå. Han gjorde mitt første veterinærbesøk med hund til en grusom opplevelse. Ønsker ikke å skrive navnet her med oppgir det til alle som ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petvett på Ekeberg var veldig bra da hun som startet den drev den, etter at de skiftet navn til Petvett virker det som om de tenker mest på pengene. De ville operere og ordne og styre fælt med øynene til Tussie da hun var liten, de på vet høgskolen sa at å operere det hun hadde var veldig gammeldags og veterinærer som gjør det gjør det kun for å få penger. Jeg har hørt mye bra om Nordstrand dyreklinikk hvor det er to søstre som driver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel bevandret i dyrlegeverden føler jeg, men det er mest fordi vi har en allergihund.

Vi bor nå utenfor oslo, men mens vi bodde i gryta prøvde vi både vetrinærhøyskolen, grorudalen og volvat. Personlig er jeg mest fornøyd med Volvat, men det kostet også. Vetrinærhøyskolen kan du få billig hos meg, og Grorudalen så sitt snitt på å tjene penger på Pia. Vi brukte mye tid på feil diagnose og behandling der før vi byttet til Volvat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...