Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær?


Cec

Recommended Posts

Jeg har ingen seriøse tanker om å kjøpe klær til kattene mine, men jeg må innrømme at jeg blir rimelig lattermild med tanke på å kle på Simba en slik:

PF_BlingBlingSkull_stort.jpg

eller en slik...:

KB_sweat_bad_stort.jpg

eller kanskje en SLIK:

PF_travelwear_dyrisk.jpg

Noen som har forsøkt å kle på katten sin???

Har en følelse at pusene kommer til å være rimelig fornærmet en tid etterpå, men det hadde vært sååå festlig!

Kommer jo stadig festlige dyre-mail på jobben, og da hender det jo at man ser bilder av katter - rimelig misfornøyde sådan - med diverse utstyr... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Min favorittbutikk www.petshopgirls.no har endel bilder av katter i klær...:

kostyme21.jpg

kostyme17.jpg

kostyme18.jpg

kostyme13.jpg

Alle bildene (både katter og hunder) finner du HER:

Petshopgirls

Min definitive favoritt var Harry-Potter pusen... den ser jo rett og slett dustete ut :(

Selvfølgelig ingen hyggelig affære for dyret, men de er da ikke langsinte!

En god latter forlenger livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jøss, det var da veldig til påstander da.

Mener du at jeg er GAL når jeg gjerne skulle sett min katt med genser, for å ta bilde av den og le litt, for så å kle av den igjen og se den løpe glad og naken videre?!

Jeg mener ikke det.

Og gal er jeg definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var da veldig til påstander da.

Mener du at jeg er GAL når jeg gjerne skulle sett min katt med genser, for å ta bilde av den og le litt, for så å kle av den igjen og se den løpe glad og naken videre?!

Jeg mener ikke det.

Og gal er jeg definitivt ikke.

SERiØST?!KLÆR PÅ KATTA? :wub: Skjønner bare ikke hvordan enkelte her tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tror dere katter liker å bli kledd opp?

For min del har jeg de samme meningene som når det gjelder hund. hunder kan bruke dekken/klær når det trengs.

Forskjellen er at katter går løse ute og kan henge seg opp i ting og skade seg!

Hvorfor kle opp katta hvis den ikke MÅ ha varme fra klær???

Fordi det er morsomt? Finn heller ei dokke å kle ut å le av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 4 months later...

Jeg syns at mennesker som kler på dyra sine ikke har respekt for dyr, rett og slett. Dyr skal da ikke ha klær.

Det er ok med regnfrakker til hunder som er langhåret, sånn at pelsen ikke blir en stor flokedott.

Jeg syns påkledning av hunder er sykt, og enda sykere å kle på katten sin. Det er ok når du er liten og ikke skjønner noenting, men jeg syns forsåvidt at foreldre også kan si til barna sine at "her går grensa", dyret liker det ikke. At man heller kan kose med dyret, ikke tvinge det til å ha på teite klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kledd ut gamlekatten min i babyklær som lita. hehe. Men da var jeg lita og syns det var morsomt.

Har gjort det et par ganger i ettertid, og her et bilde av den ene gangen *le*.

Må legge til at hun hadde det på seg KUN for bildets skyld!

n750515373_810873_612.jpg

Å ha katteklær for å kle på katten er jo sykt! Det er noe annet å 'kle på for bildets skyld'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli rimelig drittlei kommentarene om at jeg er så "syk" som syntes tanken på min katt i genser høres morsom ut. Jeg elsker mine katter, og behandler dem som det viktigste i livet mitt! Jeg har aldri kledd på dem, og kommer selvfølgelig aldri til å waste 400 kr i hundeklær for at katten skal ha det på seg... Ettersom jeg tydeligvis ikke får slettet post'en, så ønsker jeg nå å sette punktum. Nå er det faktisk nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Folk blir så lett fornærmet. Om en har et plagg til katten for å så le i 10 sekunder er ikke noe å bry seg så veldig opp med! Da vi steriliserte Joplin så måtte hun ha på seg en sånn "sokk" for å dekke magen. Er jeg "gal" for å ha tvunget i henne det og la henne ha den på i 3-4 dager? Synes noen går for langt ved å kalle folk navn. Smaken er som baken.

Det er jo som sagt opp til hver eier, og ikke minst dyrene. Bestemoren min har mange dyr, og kjenner til noen av bikkjenen og en av kattene som faktisk går med hjemmelagd genser om vinteren. De liker det og bryr seg ikke...

et uskyldig lite bilde skader ikke katten mentalt, og jeg mener på det sterkeste at den ikke kommer til å hate meg om jeg setter på en av kattene mine i mine gamle dokkeklær i maks 10-20 sekunder. Skerp dere folkens! Jeg er 18 år, og synes noen av dere litt eldre er litt vel på kanten her. Det er ikke dyrplageri da det ikke påfører noe mental eller fysisk skade!

Og for moro skyld har jeg lagd ved dette bildet her...

fightcrime.jpg

http://bp1.blogger.com/_3Bphp4VaDnc/R0QBiQ6mVnI/AAAAAAAAAFk/bnGVK2j9H6s/s1600-h/fightcrime.jpg]Hva jeg "Kanskje" kjøper til jul

Ikke at jeg kommer til å gjøre det, da katten min hadde sett rimelig stygg ut, men det er lett humor. Jeg har i hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!

Hvis katten ikke synes det er ubehagelig så er det vel greit? Tror du katten merker selv at den ser teit ut? NEI.

Jeg prøvde å ta på Fia dekkenet til Frøken, men det kom raskt av igjen siden hun ikke likte det i det hele tatt. Men hvis katten ikke har ubehag av noe slag er det faktisk verken sykt eller farlig. Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe moro å se på heller jeg. En ting er hunder med dekken fordi de trenger det. Men katter trenger det ikke, så jeg ser ingen grunn til å kle på katta.

Sier jeg som kledde på pusen dukkeklær og la den oppi dukkevogna som lite, men ja, jeg var liten :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, denne diskusjonen burde egentlig bare vært slettet, fint hvis folk slutter å legge inn kommentarer her.

Beklager hvis du ikke likte at jeg svarte, men tar jeg ikke feil var det vel du som startet den?

Forstår ikke helt hvorfor den skulle vært slettet? For folk sier meningene sine? Det er et DISKUSJONSforum...... man får lov til å si meningene sine. Og er man redd for at folk kan reagere, så får man heller bare la vær å legge tråder inn. Mener ikke du ikke skal gjøre det altså, men folk må få si meningene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis du ikke likte at jeg svarte, men tar jeg ikke feil var det vel du som startet den?

Forstår ikke helt hvorfor den skulle vært slettet? For folk sier meningene sine? Det er et DISKUSJONSforum...... man får lov til å si meningene sine. Og er man redd for at folk kan reagere, så får man heller bare la vær å legge tråder inn. Mener ikke du ikke skal gjøre det altså, men folk må få si meningene sine :)

bra skrevet, kunne ikke få sakt det bedre selv.. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Beklager hvis du ikke likte at jeg svarte, men tar jeg ikke feil var det vel du som startet den?

Forstår ikke helt hvorfor den skulle vært slettet? For folk sier meningene sine? Det er et DISKUSJONSforum...... man får lov til å si meningene sine. Og er man redd for at folk kan reagere, så får man heller bare la vær å legge tråder inn. Mener ikke du ikke skal gjøre det altså, men folk må få si meningene sine :o

"Kjære" Wigdis. Takk for "konstruktiv" tilbakemelding. Jeg er på ingen måte "redd" for at folk kan reagere.

Men - folk har en tendens til å tolke ting forskjellig, og jeg synes det ble unødvendig mye personlige kommentarer rettet til meg, på bakgrunn av et helt useriøst tema. Noen skjønte tydeligvis ikke denne formen for spøk.

Ettersom JEG startet diskusjonen, så må også jeg få lov til å si ifra når jeg synes at folk har gått i overkant langt i sine karakteristikker av meg som dårlig egnet til å ha katt osv. Der tar de grundig feil. Når du til slutt topper det hele med å legge inn det siste innlegget, så blir jeg faktisk provosert. Jeg mener at folk har overreagert i sine tilbakemeldinger her, og jeg er ikke interessert i flere tilbakemeldinger om hvor idiotisk folk syntes at innlegget mitt var. Hvis du ikke kan respektere det, så synes jeg faktisk at du kunne skrevet det til meg i en pm, og ikke fortsette med å fremtvinge forskjellige typer forsvarstaler fra min side. Hadde jeg visst at folk ville forveksle mitt forsøkt på humor for et seriøst forslag til å PLAGE katten mest mulig, så ville jeg selvfølgelig aldri lagt inn det innlegget. Jeg kan fremdeles ikke se hvorfor folk skulle reagere som de har gjort, og skjønner heller ikke hvorfor sånne som deg fremdeles må komme med velmenende råd. Det trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...