Gå til innhold
Hundesonen.no

Kokos er hjemme

MartineH

Recommended Posts

Skrevet

Så nydelig Kokos er :D Håper alt ordner seg, og du får henne med deg problemfritt hjem :)

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Takk takk :)

Etter reiseendringer i siste liten, erklæringer fra vetrinærer og fra Mattilsynet, drar jeg i morgen nedover til Danmark for å hente den lille snuppelura. I teorien så skal ikke importen være noe problem, men vi får nå se hva som skjer når vi står på kaia i Larvik på søndag.

Skrevet

God tur! :) Syns tiden har gått innmari fort! Det går helt sikkert fint vettu! Nydelig liten dame da!

Fort?? Haha, syns det har gått sinsykt treeeeigt jeg :D

Skrevet

Fort?? Haha, syns det har gått sinsykt treeeeigt jeg :)

haha! Ja tenkte på det akkurat da jeg skrev det at for deg har vel ikke gått like fort!:D Og nå snart så går vel tiden for fort! ikke greit det der altså! :D

Skrevet

Ja, nå er det ikke lenge før. Jeg drar om 3 timer og kommer hjem igjen søndag kveld. Vi får krysse fingrene for at alt skal gå bra i tollen, tross litt import-problemer :) Blir deilig å få henne hjem.

Skrevet

Ja, nå er det ikke lenge før. Jeg drar om 3 timer og kommer hjem igjen søndag kveld. Vi får krysse fingrene for at alt skal gå bra i tollen, tross litt import-problemer :) Blir deilig å få henne hjem.

Lykke til. Synd at alt skal være så unødvendig styr. Burde jo bare være koslig ventetid. Etter alle historiene jeg hører slår jeg det mer og mer fra meg at neste hund blir imortert. Drømmer jo selv om jakt golden eller jakt labrador.

Men jeg får heller kanskje satse på at hvis jeg bestemmer meg for jakt golden om ett par år så finner jeg "plutselig" en flott oppdretter her i norge med en nyderlig drektig golden tispe ved navnet kokos :D

Skrevet

Nå er Kokos endelig kommet hjem. Tollen i Larvik gikk kjempebra og Kokos ble norsk :) Om helgen står i bloggen min, men det er en smule langt :D

IMG_4779.jpg

Skrevet

Gratulerer :) Håper jeg får hilst på henne på hamar :D

Det er bare å hilse i vei, kjempehyggelig det :P

Martiiine... Hva skal du på onsdag (a)

Skal innom konkurransekurset på tivolitomta, bare å komme. Før og etter det regner jeg med at jeg er hjemme.

Skrevet

ÅÅh, gleder meg til å følge med dere fremover nå. Holder meg oppdatert hver eneste dag på sidene deres, noe jeg har gjort i ett år allerede:p hihi. Så, jeg gleeeder meg til å følge Kokos utvikling for å bli en allstendig borger :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...