Gå til innhold
Hundesonen.no

Purina Beneful


magicka

Recommended Posts

Purina Beneful

Hvordan er dette foret? Liker hunden det?

De reklamerte for det i Hundesport isåfall :)

Har hverken prøvd eller hørt om fôret, men det er sikkert ok..

Personlig er jeg litt skeptisk til "frokostblanding"-fôr (Der man har mange forskjellige biter), grunnen er at hunden kan bli kresen og bare ta bitene den liker og på den måten gå glipp av viktig næring..

En annen ting er at biffkjøtt er det tyngste proteinet for hunden å bryte ned og da kan man få fordøyelsesproblemer.. foretrekker kylling og lam som hovedproteinkilder jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg aldri ha brukt!

For det første så er det alt for lite fett i forhold til protein.

For det andre så er hovedingrediensen oppmalte maiskorn, neste ingrediens er mel av kyllingBIprodukter (=ikke kjøtt, men rester og avfall), videre kommer maisglutenmel, grovmalt hvete...

Å fôre med noe slikt er å be om problemer, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja, hva forbrukerrapporter og tester sier - og hva som er praksis når det forsøkes på HUNDER er to forskjellige ting. I denne testen har man analysert innholdet og funnet ut at det inneholder det hunden trenger sant - men det faktum at en hund kanskje må ha 10 ganger så mye av fôret for at den skal funke og at man må bruke Rema pose når man skal plukke opp driten se DET tar ikke denne testen hensyn til - altså opptakeligheten hos våre firbeinte.

Ta Labb for eksempel - for at mine hunder ikke skal tape seg i kondisjon må jeg når jeg forer med dette gi 5,5 liter fôr om dagen (fordelt på 5 hunder) - bruker jeg Royal Canine er fôrmengden 2 liter på de samme fem hundene.

En sekk med Labb varer 1 uke - en sekk Royal Canine varer i to uker - på felleskjøpet her koster en sekk med Labb 310 kroner eller deromkring - en sekk RC koster 509. RC er mye dyrere enn Labb - men den varer lenger, hundene er i perfekt kondisjon uten å måtte ete absurde mengder og jeg trenger ikke traktor med møkkaskuff på for å plukke bæsj i hundegården - hvilket jeg må ha om jeg fôrer med Labb.

Om jeg VET dette (jada, dere som tror jeg er gal som forer på Labb - jeg har en logisk forklaring på hvordan jeg vet dette) - jupp, jeg vant den nette sum av 40 kilo Labb i slutten av August - jeg har ikke råd til å kaste mat - så det ble fôret opp - og jeg brukte ikke lang tid på det når jeg først fant ut hvor mye de faktisk måtte ha av dette fôret som i tillegg til å være ****** udrøyt lukter død og fordervelse til den grad at hundene lurte på om jeg var frisk når jeg serverte det - og det lukter virkelig ille - for mine hunder er reine åtselseterne sånn ellers - døde mus og andre ekle ting er snadder - de var ikke så imponert over Labb..

På 14 dager vil det å bruke Labb koste meg over sekshundre kroner i reine utgifter - samt MYE ekstrajobb fordi hundene driter absurde mengder og dermed må fordele dette i flere ruker utover dagen - og møkka - ja, den lukter SILO................. juhu liksom - det bør ikke lukte silo når en hund gjør fra seg - da er det noe fundamentalt galt med maten.... kubæsj skal lukte silo - hundebæsj, ja det skal lukte hundebæsj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passet en cocker spaniel-gutt 2 uker i sensommer, og han hadde eieren kjøpt inn purina beneful til, han likte det godt og sorterte ikke, fin mengde avføring også. Personlig bruker vi Eukanuba på våre hunder, for mengden fòr en må gi er jo en del mindre da, selv om det er dyrere i innkjøp, blir det ikke dyrere i det lange løp. Men om folk vil kjøpe butikkfòr el labb må de gjerne gjøre det for meg, legger meg ikke opp i hva andre gir hundene sine, det er smak og behag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sekk Beneful for å bruke som godbiter, jeg.

Fungerer flott som turgodbiter på en matgal hund i alle fall (selv om bitene er bittelitt i største laget). Kiloprisen er mindre enn for Frolic, og jeg tviler på om det er mindre sunt enn dét... Avføringen er i alle fall bedre enn etter ei real frolic-økt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...