Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi flytter- Hva tenke på?


MarieR

Recommended Posts

Jeg og Ask flytter mest sannsynlig nærmere skolen om ikke alt for lenge. Stedet vi flytter til eies av hundelæreren på skolen, og det er sikkert 30 andre hunder der. Paradis på jord, og i tillegg til dette er turterrenget supert! :) Gleder meg noe sinnsykt.

Men..Hva må jeg tenke på når det gjelder Ask? Han har aldri bodd sammen med så mange hunder før, så innflyttningen for hans del blir selfølgelig gradvis. Disse hundene på gården står mye i hundegård, det sier seg selv med så mange trekkhunder. Dvs, at Ask også blir å stå sammen med en del av disse i hundegård etterhvert.

Jeg tenker ikke å ha Ask på gården absolutt hele tiden, vil han bli forferdelig forvirret om jeg driver å flytter han frem å tilbske? Han har takklet slike ting bra før, men nå er jo flyttingen mer permanent enn i feks sommerferiene.

Så..Hva tenke på når man flytter med hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flyttet noen ganger med hunden(e) og egentlig ikke tatt hensyn. Nå har vi aldri flyttet til et sted med masse hunder, men bytte bolig noen ganger. Ikke vært noe problem.

Så lenge du tar deg av hunden og ikke stresser så takler nok hunden dette bra. Hunder er tilpassings dyktige dyr og å flytte går nok bra. Min hund er fornøyd så lenge hun får bli med meg, så tror ikke det spiller noen rolle for henne hvor vi bor, bare vi er sammen :)

Kan sikkert variere fra hund til hund, men har du en grei normal hund går nok dette kjempe bra.

Om han har noen faste ting ( teppe, leker ) kan det være greit å ta med disse slik at han forbinder det nye stedet med sine trygge ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...