Gå til innhold
Hundesonen.no

Purina ProPlan


Gjest

Recommended Posts

Ser at i diskusjonene under her, så står det at Hills, Ekanuba og Royal Canin er de fòrene de fleste veterinærer anbefaler. Men hva med ProPlan er det et fòr dere som har prøvd det vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om du kun får kjøpt ProPlan på dyrebutikkene og ikke hos dyrlegene (uten å si det 100% sikkert altså)

tror ikke ProPlan har egen vetrinær del i sortimanget sitt.

Læreren min på skolen bruker ProPlan til sine hunder og er veldig fornøyd.

Jeg har hørt spesiellt gode ord fra flere om den som har fisk i seg, den er vist utrolig bra for hunder med hud og pels problemer.

Hundene er jo så forskjellige så det er ikke alle som tåler det, men jeg har faktisk ikke hørs så mye negativt om ProPlan, og jeg har hørt MYE om fôr. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund går på ProPlan med laks og jeg er kjempefornøyd med foret.

Han har blank, fin pels, lite avføring og liker maten.

Når jeg byttet fór i våres hadde han vært avrøytet og fæl lenge, etter to uker på Proplan var han en helt annen hund pelsmessig. (var fornøyd med det forrige fóret, helt til jeg så hvor blank og fin pels han kan ha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om du kun får kjøpt ProPlan på dyrebutikkene og ikke hos dyrlegene (uten å si det 100% sikkert altså)

tror ikke ProPlan har egen vetrinær del i sortimanget sitt.

Læreren min på skolen bruker ProPlan til sine hunder og er veldig fornøyd.

Jeg har hørt spesiellt gode ord fra flere om den som har fisk i seg, den er vist utrolig bra for hunder med hud og pels problemer.

Hundene er jo så forskjellige så det er ikke alle som tåler det, men jeg har faktisk ikke hørs så mye negativt om ProPlan, og jeg har hørt MYE om fôr. :D

Jeg får kjøpt ProPlan hos min vet. :P Hm, kanskje jeg skal prøve den med fisk siden Bella har fått litt utslett i det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Pro Plan i 1,5 år og er fornøyd.

Har aldri sett at de selges hos vetrinæren og de har ikke vetrinærfor ( som de 3 andre merkene har ).

Det med laks synes jeg luktet litt mer. Merket ikke noe forskjell på min hund, men så hadde vi ikke noen problemer heller .........

Har også hørt noen rykter om at foret for store hunder kommer i flere varianter snart.

Jeg er som sagt fornøyd.

Har brukt det 2 jaktsesonger/1 vintersesong og det har fungert bra.

Mener å ha hørt/lest at for noen år siden flyttet de produksjonen og at en foret ble litt dårligere/luktet mer eller noe - så veldig mange kuttet det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...