Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulovlig amstaff


Marthe

Recommended Posts

Jeg er veldig i mot raseforbud i seg selv, og jeg tror ikke jeg ville gått til politiet med saken. Men det er jo både respektløst og urettferdig, spesielt ovenfor hunden, å skaffe seg den rasen, når den faktisk er forbudt. Hunden blir jo lett skjermet og gjemt bort og går dermed glipp av masse viktig preging og sosialisering, i eierens frykt for at noen skal ta hunden fra ham. Egoistisk.

Greit nok hvis dette er en helt fantastisk hund og blablabla...men hva om det ikke er det? Og selv om den fysisk sett har det kjempebra og tralala, så er det lett for at en dårlig sosialisert/miljøtrent hund ikke har det så veldig bra med seg selv psykisk. Er det så fryktelig gale å få hunden fjernet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville nok ikke meldt i fra nei, så lenge eieren virker OK. Og hunden virker velfungerene og sosial..

Men er dette en person som ikke burde hatt en hund i det hele tatt, og i hvertfall ikke en amstaff, ville jeg nok meldt fra.. mye fordi og unngå det som da evt ville skjedd senere.Mye fordi at hvis en amstaff gjør noe galt her i norges land, blir det så blåst opp i media og folks frykt for disse kamphundene.. blir bare verre.

Jeg kjennner mange amstaffe/eiere som har lovlig reg hunder enda... og synd det skal gå ut over dem som har hunden høvelig trygg fordi noen skaffer seg en amstaff nå som den er ulovlig. Så det hele spiller mer på eieren vil jeg si. Selv syntes jeg det er helt idiotisk folk enda skaffer seg denne rasen tross forbudet ;) det skaper bare enda mer dårlig omdømme og enda mer dårlig rykte på denne rasen.. også er det sikkert en del som skaffer seg den på samme måte folk skaffet seg pitbull den gang den ble ulovlig, fordi det er kult og eie noe man ikke burde.. og det gjør mange tenåringsgutter osv høye i hatten..

må jo nevne jeg ikke er noe tilhenger av raseforbudet heller da... har jo selv måtte gi opp drømmen om en amstaff nettopp pga det også, men valgte selv og se langt etter de planene da jeg forstod det ville komme et raseforbud i nærmeste framtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...