Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn

Marthe

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg er ganske blank på hva jeg skal kalle henne. Jeg trenger et navn som er lett å uttale. Vil ikke ha et navn som "alle" har :) Noen som har forslag?

(Trenger også et navn på A som skal stå på stamtavlen. Dette på være engelsk/amerikansk ) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draven (drayven) :) . Fra 'the crow' filmen, er etternavnet til hovedpersonen ;) .

Electra - Betyr "amber", som kan oversettes til rav.

Rhea - usikker betydning, men kan være beslektet med hreo (å flyte/stige) eller hreos (elv/strøm)

Selena

Uma - Navnet til en gudinne i hinduistisk mytologi.

Thalia - "å blomstre"

Devi - betyr gudinne ;)

Maia - "great"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo en liste langt som et vondt år når jeg skulle velge navn til lille frøken tervtott, hvor den er blitt av i ettertid vet jeg rett og slett ikke, men de andre navnene som konkurrerte i toppen var bla. Whoopi og Jippi. En venninnes hund heter Cash - og det synes jeg er et kult navn. Generelt er jeg fan av navn som sier noe om hunden og dens personlighet. Derfor synes jeg du burde se valpen litt før du bestemmer deg for hva den skal hete - på den måten passer navnet litt bedre til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo en liste langt som et vondt år når jeg skulle velge navn til lille frøken tervtott, hvor den er blitt av i ettertid vet jeg rett og slett ikke, men de andre navnene som konkurrerte i toppen var bla. Whoopi og Jippi. En venninnes hund heter Cash - og det synes jeg er et kult navn. Generelt er jeg fan av navn som sier noe om hunden og dens personlighet. Derfor synes jeg du burde se valpen litt før du bestemmer deg for hva den skal hete - på den måten passer navnet litt bedre til henne :)

Takk :) Ja, jeg må vente til jeg får valpen. Må bare ha mange navn å velge mellom først. Så nå skriver jeg ned alle forslagene.

Vel...

Pus?

...og for stamtavle navn - Abigail

Tusen takk, skal vurdere det :P Selvom katten heter det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal styre unna de typiske Ringenes Herre navnene. De alt for vanlige nå, og så eksisterer det nesten garantert en Nangijala-malle med det navnet. Emte har mye navn derifra.

Hva er kennelnavnet til valpen?

Mener det var ei dansk malletispe som het Snake en gang i tiden. Synes det er litt kult egentlig.

Taxi er litt festlig (men den bør være litt ulydig, så man kan løpe rundt i skogen og rope Taxi da...).

Ellers passer jo Active til en malle da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Da jeg skulle ha malle hadde jeg bestemt meg for navnet "chili", den skulle jo være liten rød og heit.. nå ble hunden stor, gul og gal og "gresskar" var ikke et alternativt navn da.. :D Ellers så er jeg enig med belgerpia; abigail er et passende navn. Active Attraction er også fanzy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal styre unna de typiske Ringenes Herre navnene. De alt for vanlige nå, og så eksisterer det nesten garantert en Nangijala-malle med det navnet. Emte har mye navn derifra.

Hva er kennelnavnet til valpen?

Mener det var ei dansk malletispe som het Snake en gang i tiden. Synes det er litt kult egentlig.

Taxi er litt festlig (men den bør være litt ulydig, så man kan løpe rundt i skogen og rope Taxi da...).

Ellers passer jo Active til en malle da. :P

Takk for forslag :P

Sender deg kennelnavnt på PM :D Slik at vi holder oss til emnet her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...