Jump to content
Hundesonen.no

Navn

Marthe

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp her. Jeg er ganske blank på hva jeg skal kalle henne. Jeg trenger et navn som er lett å uttale. Vil ikke ha et navn som "alle" har :) Noen som har forslag?

(Trenger også et navn på A som skal stå på stamtavlen. Dette på være engelsk/amerikansk ) ;)

Draven (drayven) :) . Fra 'the crow' filmen, er etternavnet til hovedpersonen ;) .

Electra - Betyr "amber", som kan oversettes til rav.

Rhea - usikker betydning, men kan være beslektet med hreo (å flyte/stige) eller hreos (elv/strøm)

Selena

Uma - Navnet til en gudinne i hinduistisk mytologi.

Thalia - "å blomstre"

Devi - betyr gudinne ;)

Maia - "great"

Jeg hadde jo en liste langt som et vondt år når jeg skulle velge navn til lille frøken tervtott, hvor den er blitt av i ettertid vet jeg rett og slett ikke, men de andre navnene som konkurrerte i toppen var bla. Whoopi og Jippi. En venninnes hund heter Cash - og det synes jeg er et kult navn. Generelt er jeg fan av navn som sier noe om hunden og dens personlighet. Derfor synes jeg du burde se valpen litt før du bestemmer deg for hva den skal hete - på den måten passer navnet litt bedre til henne :)

Jeg hadde jo en liste langt som et vondt år når jeg skulle velge navn til lille frøken tervtott, hvor den er blitt av i ettertid vet jeg rett og slett ikke, men de andre navnene som konkurrerte i toppen var bla. Whoopi og Jippi. En venninnes hund heter Cash - og det synes jeg er et kult navn. Generelt er jeg fan av navn som sier noe om hunden og dens personlighet. Derfor synes jeg du burde se valpen litt før du bestemmer deg for hva den skal hete - på den måten passer navnet litt bedre til henne :)

Takk :) Ja, jeg må vente til jeg får valpen. Må bare ha mange navn å velge mellom først. Så nå skriver jeg ned alle forslagene.

Vel...

Pus?

...og for stamtavle navn - Abigail

Tusen takk, skal vurdere det :P Selvom katten heter det :rolleyes:

Synes du skal styre unna de typiske Ringenes Herre navnene. De alt for vanlige nå, og så eksisterer det nesten garantert en Nangijala-malle med det navnet. Emte har mye navn derifra.

Hva er kennelnavnet til valpen?

Mener det var ei dansk malletispe som het Snake en gang i tiden. Synes det er litt kult egentlig.

Taxi er litt festlig (men den bør være litt ulydig, så man kan løpe rundt i skogen og rope Taxi da...).

Ellers passer jo Active til en malle da. :)

Guest Gråtass

Da jeg skulle ha malle hadde jeg bestemt meg for navnet "chili", den skulle jo være liten rød og heit.. nå ble hunden stor, gul og gal og "gresskar" var ikke et alternativt navn da.. :D Ellers så er jeg enig med belgerpia; abigail er et passende navn. Active Attraction er også fanzy.

Synes du skal styre unna de typiske Ringenes Herre navnene. De alt for vanlige nå, og så eksisterer det nesten garantert en Nangijala-malle med det navnet. Emte har mye navn derifra.

Hva er kennelnavnet til valpen?

Mener det var ei dansk malletispe som het Snake en gang i tiden. Synes det er litt kult egentlig.

Taxi er litt festlig (men den bør være litt ulydig, så man kan løpe rundt i skogen og rope Taxi da...).

Ellers passer jo Active til en malle da. :P

Takk for forslag :P

Sender deg kennelnavnt på PM :D Slik at vi holder oss til emnet her :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...