Gå til innhold
Hundesonen.no

Er din hund bortskjemt?

Guest Vicky

Er din hund bortskjemt?  

29 stemmer

1. 1.

• Ja!! Veldig
      14
    • Nei... den får bare akkurat det den trenger...
      2
    • Litt
      13

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

ja, tror det er riktig :D Det betyr at den får (litt for mye) kos og oppmerksomhet. :D

Skrevet

Ehe.. var akkurat på Mega og kjøpte tre forskjellige typer snacks og godbiter til Eso :roll: Så det sier seg vel kanskje selv? :oops:

Skrevet

så absolutt ikke i det hele tatt, lite tid til å skjemme dem bort her i huset det er så mangen av dem, men de får lov til å ligge i sofanen hvis de vill.

skal vell litt til for å skjemme bort 4 hunder da. :wink:

Skrevet

Hun får ligge i sofa/seng som det passer henne

hun har ørten forskjellige tyggebein og godbiter

hun er eneste hund i huset så hun får all oppmerksomhet

har laget middag til bare henne før (kjøttboller)

har alt for masse forskjellig hunde utstyr..

Så ja :oops:

Skrevet

Jeg må indrømme at jeg skjemmer bort hunden mine.. de får mye oppmerksomhet og kos. Får ligge i senga mi osv osv..

Men ikke sånn kjempe ekstremt så hun blir sånn ååååååååååååååååååå hvis det er noe hun ikke alltid får lov til.. Hvis du skjønner?? Er ikke noe flink til å forklare..

Tror mange missbruker ordet bortskjemt...

de som er bortskjemt har da i såfall et godt liv.. Noen er det.. sånn er det bare.. De lider jo ikke!

Skrevet

Ok, jeg legger meg på ryggen og gir opp. Mona har blitt bortskjemt de siste dagene. For jeg bor hos kjæresten nå som familien er borte en uke, og jeg har med meg Mona. Eh. Hun skulle egentlig sove i buret i stua, men da tiden var inne begynte hun å SKRIKE! Klokka var over tolv, og det bor mange andre i samnme bygget, og enden på visa var at hun sov i sengen. Det har hun gjort tre netter nå. Hehe. Det er jævlig trangt.

• 2 weeks later...
Skrevet

Spørs vel hva man legger i ordet bortskjemt... :D Ikke på noen negativ måte tror jeg.. Men jeg har venner og bekjente som er misunnelige/ sjalu på hundene hehe :roll: hvis det sier noe :D

Skrevet

Her i huset er det Romeo som bestemmer hvem som får sitte i sofa'n :D Som regel er det pappa som må sette seg et anna sted :D

Han er veldig bortskjemt! Itte bare av øss i familien, men av alle andre og :D Når vi har besøk går'n mellom alle folka å går kanskje kun 1 min uten kos :P

Når Romeo er borte mens vi er på ferie(hos venner og kjente) får'n så mye kos at'n nesten itte vil dra hemmat :P

Etter en gang han bodde hos søskenbarna mine fikk je høre at Romeo var uten noen tel å klø'n maks 5 min mens var der! :D "Mor kan du klø'n Romeo?" var en velkjent replikk den tida han var der :P

Ja. Han er VELDIG bortskjemt! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...