Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange måltider?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Oscar får 4 ganger om dagen han. :D

Men Zico som er 11 mnd har aldri vært noe matvrak for å si det sånn. Heller motsatt så jeg har faktisk slitt med å få i han 2 ganger om dagen, nå får han 1 gang om dagen og det fungerer faktisk bedre. :D:wink:

Det har han fått siden han var ca 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at når valpen er 3 mnd så skal den få 4 måltid til dagen, og 5 mnd 3 måltider også når den blir 6 mnd gir du den 2 måltider. Som er normalt å fortsette med hele hundens liv.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at når valpen er 3 mnd så skal den få 4 måltid til dagen, og 5 mnd 3 måltider  også når den blir 6 mnd gir du den 2 måltider. Som er normalt å fortsette med hele hundens liv.. :D

Jeg prøvde med fire måltid i begynnelse på Eso. Men det fungerte overhode ikke. Måltidene kom for ofte for ham, så han ville ikke spise. Da økte jeg heller mengden litt pr måltid, så får han tre måltid om dagen (ett i 10-11 tiden, ett i 16-17 tiden og ett i 21-22 tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre for valpen å få mange ganger om dagen.. Så lenge hunden spiser så bare kjør på! :wink:

Tequila har mat stående framme hele dagen, så hun spiser når hun er sulten, men d er jo ikke alle hunder det fungere på da..

Jeg anbefaler 3 måltider fram til hunden er et år.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at når valpen er 3 mnd så skal den få 4 måltid til dagen, og 5 mnd 3 måltider  også når den blir 6 mnd gir du den 2 måltider. Som er normalt å fortsette med hele hundens liv.. :D

Så du har tenkt å gå over til to måltider når han er 6 mnd?

Fikk beskjed av oppdretter at innen tannfellingen var over skulle vi ha gått ned til to måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte ganske tidlig med å gi kun 2måltider, tror hun ikke kan har vært mer en 4mnd. men det var fordi hun syntes ikke det var interesant med maten når Oscar ikke spiste med henne, store raser skal ha flere måltider om dagen for å forhindre magedreining, mindre raser er ikke like utsatt og kan gått gå ned til færre måltider fortere, hun kan sikkert gå ned til 2 om ett par ukers tid :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har tenkt å gå over til to måltider når han er 6 mnd?

Fikk beskjed av oppdretter at innen tannfellingen var over skulle vi ha gått ned til to måltider

Har så vidt gått ner til 2 nå..

Men er jo som sagt forskjelligt fra rase til rase. (Eller heller størrelsen på rasen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...