Gå til innhold
Hundesonen.no

Å ha ett kull for andre


alucinor

Recommended Posts

Dett er det vel ikke noe fasit svar på, men jeg synes en viss prosentdel av OVERSKUDDET (når alle utgifter er trukket fra) er passende. 50% av overskuddet kanskje?

Edit: Du bør nok alikevel avtale en "minimumspris" om kullet og/eller overskuddet blir lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om noen som har gjort det og da har avtalen vært alle utgifter dekket på forskudd og 1 valp eller prisen for 1 valp for jobben.

Personlig syns jeg 1 valp for jobben er litt lite, men det kan vel kanskje avtales en pris sett utfra antall valper. f.eks. 5 eller færre valper= 1 valp.

6 eller fler= 2 valper. 10 eller fler= 3 valper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hei

Jeg synes at kr 1000,- pr. valp er helt akseptabelt. Det eller prisen for en valp.

"Takanja" skriver at det burde differensieres - det synes ikke jeg - har man f.eks. en fôrvertshund og selv VIL ha kullet hjemme - ja, så vil man det fordi det er koselig ikke for å tjene penger.

Det er en selvfølge at den som er oppdretter/eier av kullet betaler alle utgifter til for, vaksiner osv. - så betalingen for å ha valpene er ren fortjeneste - og ja, det er mye jobb med ett kull - men vil man ikke ta jobben så kan man jo bare si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg synes at kr 1000,- pr. valp er helt akseptabelt. Det eller prisen for en valp.

"Takanja" skriver at det burde differensieres - det synes ikke jeg - har man f.eks. en fôrvertshund og selv VIL ha kullet hjemme - ja, så vil man det fordi det er koselig ikke for å tjene penger.

Det er en selvfølge at den som er oppdretter/eier av kullet betaler alle utgifter til for, vaksiner osv. - så betalingen for å ha valpene er ren fortjeneste - og ja, det er mye jobb med ett kull - men vil man ikke ta jobben så kan man jo bare si nei.

Hvis det er forvertshund er jeg helt enig med deg. Men jeg forsto det som om at det her ikke var snakk om det, kun ha et kull for noen som ikke hadde anledning til å ha det hjemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...