Gå til innhold
Hundesonen.no

LP- trening, Nidarosbanen, Onsdag


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jeg og Marie skal mest sannsynelig oppover for å trene på Nidaros banen på Onsdag. Rundt klokken 13.00.

Noen som vil henge seg på oss? :o

Tenkte vi kunne ta litt tannvisning, fellesdekk osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Okei :)

Siden det hovedsakelig var jeg og Marie som skulle trene, og verken hun eller Stine kan før klokken 6, så skal vi utsette det da? :D

Passer det for deg, Ingvild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utsettelse er fintfint :) Det som er med å ha treninger såpass tidlig, er at da kan det være kurs der opp osv :D Vet det er folk der som trener på kveldstreningene allerede fra i 4-5 tiden, men før det vet jeg det av og til er kurs eller spor treff der oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Går fint å utsette det, så lenge jeg kommer meg oppover. Burde jo være lettere å komme seg oppover da enn midt på dagen, forsåvidt. Går bussen forbi Nidarosbanen? Og rynker de på nesa om jeg som ikke-medlem kommer dit og trener en gang?

Du kan jo sitte på med meg?

Vel, jeg er heller ikke meldem, men vurderer og melde meg inn da vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sitte på med meg?

Vel, jeg er heller ikke meldem, men vurderer og melde meg inn da vettu :)

Kunne jeg det? Kanskje det, om det passer sånn for dere (hvilken vei kjører dere oppover?). Men det kunne allikevel være kjekt å vite om bussen går forbi der... Jaja, vi kan se etter bussholdeplasser ved banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kunne jeg det? Kanskje det, om det passer sånn for dere (hvilken vei kjører dere oppover?). Men det kunne allikevel være kjekt å vite om bussen går forbi der... Jaja, vi kan se etter bussholdeplasser ved banen.

Øhm.. Ja.. :) Vi trenger veibeskrivelse ;)

Er det fortsatt den med en elv rett ved? og en campingplass? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen elv og ingen campingplass..

Men skytebane derimot, og den er skiltet :D først tar dere jo av mot jonnsvannet fra reooe eller angeltrøa ettersom. Så kommer dere til et kryss, der det er en bru, og der er det skiltet mot skytebanen. så bare kjører dere, forbi skyterbanen, så er dere litt på vakt, fordi avkjørselen kommer veldig brått på, så svinger dere ned, parkerer og that`s it :)

Og ingen rynker på nesen frodi dere ikke er medlemmer, fordi det vet de jo ikke ;) det de ikke vet har de ikke vondt av :P

vil tru bussen går forbi banen, uten å si det helt sikkert..om du fortsetter videre på den veien banen ligger ved, kommer dui hvertfall til bruråk bla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ingen elv og ingen campingplass..

Men skytebane derimot, og den er skiltet :D først tar dere jo av mot jonnsvannet fra reooe eller angeltrøa ettersom. Så kommer dere til et kryss, der det er en bru, og der er det skiltet mot skytebanen. så bare kjører dere, forbi skyterbanen, så er dere litt på vakt, fordi avkjørselen kommer veldig brått på, så svinger dere ned, parkerer og that`s it ;)

Og ingen rynker på nesen frodi dere ikke er medlemmer, fordi det vet de jo ikke :P det de ikke vet har de ikke vondt av :P

vil tru bussen går forbi banen, uten å si det helt sikkert..om du fortsetter videre på den veien banen ligger ved, kommer dui hvertfall til bruråk bla..

ÅH! Er det den store inngjerda? :rolleyes:

Sist gang jeg ble med veninna mi på Agility trening, så var det ved en elv, men Ag og LP banen ligger sikkert ikke på samme plass?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så bra for meg at dere utsetter det. Skal høre om noen gidder å kjøre meg. Hvis ikke, vet dere om det går noen buss derifra fra byen og evt hvilken buss?

Marie: Litt OT dette, men jeg har prøvd å meldt meg inn i Nidaros brukshundklubb. Har sendt inn den der søknaden som ligger på nett og betalt. What happends next, vet du det? Har ikke hørt noe mer fra de, var kanskje en smule dumt å betale sånn med en gang. Men gjort er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja den store inngjerda ja :D

men de har da bare en bane? Sikker på at det var nidaros som hadde den AG banen da?

Iallefall for 2 år siden ;) Bård og dama til Bård var trenere, så var nok NBHK ja.

Stine: Æsj. Jeg burde ha fått mes større bil :P

Irriterende med plass til bare to hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta bussen jeg altså, om den går forbi. 11-bussen i så fall. For den går forbi Ikea, så da kan jeg bare rusle ned dit.

Hva om jeg tar den som går 1710 fra byen (og er på Solbakken skole 24 minutter etterpå). Jeg syns det var litt uklart å skjønne om den stopper ved brua (heter den Solbakken bru eller Osbrua forresten? Er det Osbrua som er den ved den lille demningen?) eller ikke. Det står at det kjøres matebuss til Brandhaugen, da kan jeg i såfall ta den for Brandhaugen er vel bortafor Nidarosbanen. I alle fall kan jeg gå av sånn at jeg kommer nærmest mulig Nidarosbanen. Og rusle mot banen (da har jeg jo ca en halvtime på meg). Og om noen ser meg kan dere plukke meg opp. :)

Så kan Stine sitte på med Christine (at du tar sjua ut til KBS f.eks., så plukker de deg opp der), så slipper du å ta bussen så tidlig (om du skulle ha tatt den som går 1710 fra byen måtte du ha dratt hjemmefra veldig fort etter at du er ferdig på jobben).

Dessuten kom jeg på at jeg har jo faktisk ikke spurt om mamma eller pappa vil kjøre meg eller hente meg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så dere vet det:

Onsdagstreningene på banen blir flyttet til Asko fra og med onsdag om to uker :) Det vil med andre ord ikke lenger være onsdagstreninger på banen.

Hva/hvor er Asko. Det går jo ann å trene der på onsdager da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egentlig på om det er to steder i tr.heim som heter asko jeg..? men er ikke sikker altså. Synns bare det er så rart at de flytter vintertreningene dit, og ikke til et sted med parkeringshus osv..

Stine: Fikk du nidarhunden i posten nå forrige uke? Visst ikke har de nok ikke registrert påmeldingen enda. For det som "skjer" når du har meldt deg inn, og det er registrert er at de begynner å sende deg nidarhunden i posten. den kommer ut tre-fire ganger i året trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asko ligger på tiller,like før sandmoen. :) om man kjører forbi city cyd og bare følger den veien mot sandmoen,så dukker asko opp på høyresiden rett ved veien,sånn plutselig ;)

aah, da så ;) Vet du om man kan ta buss 46 bort dit og om evt bussholdeplassen er langt unna?

Lurer egentlig på om det er to steder i tr.heim som heter asko jeg..? men er ikke sikker altså. Synns bare det er så rart at de flytter vintertreningene dit, og ikke til et sted med parkeringshus osv..

Stine: Fikk du nidarhunden i posten nå forrige uke? Visst ikke har de nok ikke registrert påmeldingen enda. For det som "skjer" når du har meldt deg inn, og det er registrert er at de begynner å sende deg nidarhunden i posten. den kommer ut tre-fire ganger i året trur jeg.

Hvis det er to plasser i Tr.heim som heter Asko, hvilken Asko er det treningene blir på?

Jepp, fikk Nidarhunden i posten så da er jeg sikkert blitt registrert som medlem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...