Gå til innhold
Hundesonen.no

Nakketak, emne 2

Wheaten terrier

Recommended Posts

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hmm... Pleier som regel ikke ta Diego i nakken.

Men de gangene han gjør noe han IKKE får lov til å gjør jeg det.

Har en så pass sta hund at å overse det nytter ikke.

Pluss han gir F*en i om han ikke får kos osv. (Overse) :D

Skrevet

Oi.. Ble ikke helt det du spurte om da.

Hvis du har lest noen bøker om Positiv forsterking og negativ straff så vet du hvorfor de som ikke tar den i nakken ikke gjør det. :D

Guest Vicky
Skrevet

Jeg syns det er helt i orden med nakketak eller et klyp i øret :D Noen hunder er for sta og egne at å overse hjelper garantert ikke

Skrevet
Jeg syns det er helt i orden med nakketak eller et klyp i øret :D Noen hunder er for sta og egne at å overse hjelper garantert ikke

Sikter du til Chows?? :D :D

Aussie er vel og en sta rase??

Men en ting, hvordan i huleste funke å klype hunden i øret..

Har da prøvd dette på Diego for å se hvordan det funker.

Fikk ikke en reaksjon.. Han satt å så dumt på meg, og tenkte antagelig : Hvorfor tar du på øret mitt???

Skrevet

Enig! =D>

Guest Vicky
Skrevet

Hihi... ja Aussien er veldig sta og sterk i psyken... den gir seg sjeldent før den får det som den vill... :D

Guest Vicky
Skrevet

det er noen hunder som er tøffere i psyken enn andre... kanskje spruteflaske med vann hadde hjulpet som straff? Med sitron i

Skrevet
det er noen hunder som er tøffere i psyken enn andre... kanskje spruteflaske med vann hadde hjulpet som straff? Med sitron i

Og si Nei funker helt fint på han..

Var bare det at å klype hunden i øret skulle være så forferdelig..

Også skulle jeg prøve noe annet enn å ta han i nakken..

Men funka ikke.. Han løfta nesten ikke på hodet engang..

Bare så dumt på meg..

Guest Vicky
Skrevet

Ja, han er nok en veldig tøff hund med en tøff psyke... det er ikke alle metoder som virker på alle desverre :D

Skrevet
Ja, han er nok en veldig tøff hund med en tøff psyke... det er ikke alle metoder som virker på alle desverre :D

Off, tøff psyke.. Gruer meg til han kommer i trass alderen.. :D

Guest Vicky
Skrevet

Hihi... hver gang du snakker om Diego høres det nesten ut som han ER i den verste trassalderen... hihi... Diego er helt sikkert en godgutt selv om han er tøffere enn de fleste :D

Skrevet

Han er en go gutt.. :D

Lydigere enn søsteren min sin hund.. (Som er en Bc blanding)

Og er så snill.. Spesielt med unger..

Men han er sta.. :D Og tøff psyke..

Legger seg ikke på rygg for noen.. (Utenom meg da.. :D)

Traff på en Schæfer hanne som ble fly forbanna på Diego for at Diego ikke ville underkaste seg.. Så endte jo opp med at Schæferen bare motte gå, for Diego hadde ingen planer om å underkaste seg for den..

Og han satt på plass en Rottweiler hanne på 1 år når jeg var i byn med han.. (Rottweilern sko ri på han) Og de tillot ikke Diego, så han ble sint.. :D

Guest Vicky
Skrevet

hahahahahahaha! Diego er virkelig noe for seg selv... syns det er tøft med hunder som er litt sta med egne meninger :D Det viser full inteligens :D

Skrevet
hahahahahahaha! Diego er virkelig noe for seg selv... syns det er tøft med hunder som er litt sta med egne meninger :D Det viser full inteligens :D

Hehe.. :D Så da er Diego og Vicky ganske smarte?

Guest Vicky
Skrevet

Ja, jeg syns de er ganske lure :D de lar seg ikke herrse med :D De har egne meninger og baktanker bak det meste. Syns det er mye morsommere å trene en hund med egne meninger(selv om det går tregere enn med en mindre sta hund). Jeg syns det er morro å se hundene ta egne valg, selv om det er imot vår vilje :D de er noen luringer :D

Skrevet
Han er en go gutt.. :D

Lydigere enn søsteren min sin hund.. (Som er en Bc blanding)

Og er så snill.. Spesielt med unger..

Men han er sta.. :D Og tøff psyke..

Legger seg ikke på rygg for noen.. (Utenom meg da.. :D)

Traff på en Schæfer hanne som ble fly forbanna på Diego for at Diego ikke ville underkaste seg.. Så endte jo opp med at Schæferen bare motte gå, for Diego hadde ingen planer om å underkaste seg for den..

Og han satt på plass en Rottweiler hanne på 1 år når jeg var i byn med han.. (Rottweilern sko ri på han) Og de tillot ikke Diego, så han ble sint.. :D

:D

Skrevet

For min del synes jeg det er greit, siden det ikke er så mye som funker på henne, vann er ganske effektivt, men kan jo ikke ha med meg vannflaske hele tiden... Men seff ikke hver gang hun småbiter eller noe, bare når hun blir for ille :D

Guest Vicky
Skrevet

jeg syns det er best å ta hunden hardt en gang for å få den til å slutte helt :D

Skrevet

Enig med vicky.. Vi reister jo ikke huden i nakkeskinnet... Tar litt harere tak på Mico enn Tini.. Men mishandler den ikke fordet..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...