Gå til innhold
Hundesonen.no

mitt akvarium

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et 180 L akvarium fylt med litt av hvert;-)

Jeg har to algeetere, og den ene har begynt å bli ganske så stor. Synd han trives best bak alle plantene, for han er skikkelig flott å se på.

Jeg har også snegler, èn scalare (den andre døde for en uke siden), bunnfisk og masse småfisk jeg ikke gidder å ramse opp navna på :o

P1010543.jpg

P1010545.jpg

P1010551.jpg

scalaren jeg har nå

P1010554.jpg

den nydelige algeeteren

P1010557.jpg

:P

P1010049.jpg

snegl igjen

P1010040.jpg

gamle scalaren (den hadde så nydelige farger!)

Skrevet

Oi! Så fine og klare bilder. Og den Ancistrusen din er virkelig lekker ja. :)

Synd med Koiscalaren din som døde, men da kan du "trøste" deg med at de ikke trenger å gå flere i lag så sant du ikke har et lekspar, men en 180 liter er egentlig i minste laget for scalarer...

Karet ditt er pent innredet med fordige og flotte planter. Vet du hva slags plante du har i bakgrunnen sånn ca. midt i karet? Den var tett og flott!

Eplesneglen din ser gigant ut. Mine er er bittesmå enda. :D

Flott kar og nydelige bilder!

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...