Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp meg med å velge halsbånd

Yodel

Hvilket halsbånd?  

28 stemmer

1. 1.

• Tiger
      11
    • Sort/grå
      14
    • Uten navn (mønster)
      3
    • Egenkomponert (spesifiser)
      0

Recommended Posts

hytteturmysensept05124.jpg

Jeg skal ha halsbånd til denne tispen...

DSC_4468.jpg

Og denne hannhunden

(I første omgang iallefall)

Etter å ha sett masse flotte vibri halsbånd her på sonen bestemte jeg meg for å ta en titt, og har falt for følgende bånd:

vit_tiger300.jpg

Tiger (M hundens navn)

svart_silver300.jpg

Grå/Sort (m hundens navn)

Medaljong.jpg

Eller denne uten navn?

Eller kanskje noe egenkomponert? Hva da isåfall? (Ta en titt HER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte best det grå og sorte med navn jeg.. :o Er ikke så fan av dyrestriper, og synes det var kult med navn på.

Personlig liker jeg aller best de med hjerter eller blomster, men jeg skjønner at det ikke er noe for alle.

De er utrolig fine de halsbåndene. Tror jammen jeg må ta en bedre titt på dem.

EDIT..: Kanskje det med striper hadde passet fint til en Basenji? Jeg tor faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om de fleste som skriver noe her liker Tiger båndet best, mens avstemmningen er nesten lik mellom tiger og sort/grå...

Tiger er vel "morsomts", mens sort/grå kanskje er det "peneste"? Det står nok mellom de to, men av de er jeg like usikker..

Setter pris på flere meninger :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte sort/grå, årsaken er at jeg tror ikke det hvite på tigret kommer til å se noe pent ut etter en stund... Hvit holder seg liksom ikke hvit når det kommer til hunder. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger eller ja takk begge deler! Forresten, er det Echo? Han har blitt aldeles nydelig!

Ole Brum versjonen hadde nok vært best om jeg hadde hatt råd til å kjøpe to slike halsbånd til 3 hunder... (Skal ha til min røde tispe også, se annen tråd)

Og ja, det er Eho som har blitt stor:)

Flere bilder av han på min hjemmeside.

Takker for svar, og *tenker så det knaker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...