Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke kurs har du gått med hunden(E) dine?


Guest Christine

Recommended Posts

Nesten flaut å si det, men har gått 6 kurs.

Forteller "kort" om kursene jeg:

Valpekurset:

Ble litt for "snilt", og mye lokking. Merket fort at dette ikke var noe spesielt for rex, og han kunne alt vi lærte der fra før av også. Men gikk for sosialiseringen sin skyld. Litt for mange deltagere om jeg ikke husker feil også

Et lett og blandetkurs(klubben):

Her var vi få deltagere (6stk), og med en feiltakelse så var det veldig lavt nivå på dette kurset. Passet jo meg og Rex da. og var kun en hund på høyere nivå. Og vi fikk mye ut av det, og for meg så gikk dette kurset mye ut for å roe ned rex, få han til å tåle ros uten å bli for gira. Og vi lå langt etter de andre en god stund, men tok de igjen. Vi fikk mye veiledning, og kurskveldene ble fort mye lengre, med masse prat og kos. To dyktige trenere.

Vi avsluttet kurset med en tur i skogen, med å prøve litt spor, og grille og ha det kos.

Bronsjemerkekurs(klubben):

Vi kan vel kalle det det :P(samme trenere som sist) Her fulgte alle utenom den ene fra det andre kurset over, og en ny kom. Og syns det fortsatt var greit med få deltagere. Vi fikk så mye hjelp vi trengte, og kurskveldene ble lange her også :P Vi satt tilogmed en kveld med t-lys, spiste pepperkaker, og drakk kaffe/saft. utrolig samla gjeng ble vi. Og vi hadde så mye å lære, så ingen valgte å gå opp til bronsjemerke etter endt kurs.

Bronsjemerkekurs igjen(klubben):

Nå ble vi 12 stk på kurset (som jeg syns var for mye, litt for dårlig opplegg, og lite veiledning til hver enklt.

Grunnkurs (nordenstam):

Dette kurset fikk jeg mye ut av, jeg følte meg så sikker der, og fellesdekken ble til en drøm. Dette beviste meg at det umulige var mulig, og alle som var der hadde problemer med noe, og hadde prøvd alt. Etter en dag der, så var alle overbevist om at "her finnes det håp i alle hundene".

Videregående (nordenstam):

Nå gikk vi en del videre, begynte med fremmadsending, og apport. Og et supert kurs, kunne vart lengre :P

Fikk minst like mye ut av dette kurset. Og jeg blir så glad når jeg kommer opp dit på kursplassen, føler meg så selvsikker, og rex blir så sikker på meg. Og alt går som en drøm. Han stakk ikke av eller noe. (uten å erte meg litt den siste dagen, men da kom han faktisk tilbake til meg selvom det var fotballkamp 20m unna).

Og jeg reiser gjerne tilbake :P

Må si en ting til slutt: og på de to siste kursene så lærte jeg så mye om ros og bellønning. Aldri brukt meg selv så mye, og vist så mye til hunden. Her var det nok av glade hunder :P og morsomme eiere å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på veldig få kurs egentlig..Med Jonas gikk jeg på kurs hos Oslo Hundeskole. Helt greit egentlig..mye jeg var uenig i da og enda mer jeg er uenig i nå:P Men dette var Oslo Hundeskole anno 90 tallet og ryktene sier at de har litt mer snøring nå. (korriger hunden din når den gjesper for da provoserer den feks :o )

Med Sheila gikk jeg ingen kurs. Hun fikk meg til å føle meg som en verdensmester :P Hun hadde ingen problemer og gjorde akkurat som jeg ba henne om gitt at hun skjønte hva det var (og det var vel ikke alltid for ofte)

Med T tok jeg privattimer hos all verdens "eksperter" for å få bukt med aggresjonsproblemene hans. Vi fikk jo også til en anstendig passering etterhvert, men så tok alderen han brått igjenn og han sleit med imunnsvikt (?) og demens så da ble det slutt på gleden.

Jeg var påmeldt på en hel drøss med Pan fra dagen han ble født, men måtte avlyse alle :P Bortsett fra valpekurset... men der lærte jeg vel egentlig ikke noe :P Ikke Pan heller... han kunne alt vi gikk igjennom der fra før. Jeg var på et par teorikurs da... bruks med Finn - Hugo Øien og noen foredrag.

Med Loke har jeg bare gått caniskurs. Startet hardt og brutalt med et konkuranselydighetskurs 3 uker etter han ble plukket opp fra en parkeringsplass i Sandefjord. Gutten var et geni må vite, har aldri sett maken til arbeidslyst! (Landet fort når den arbeidslysten viste seg å begrense seg til plasser hvor det ikke fantes andre hunder ) Lærte utrolig masse om konkurranse rettet klikkertrening og vi har sneket oss unna mange fallgruver pga det kurset. Fortsatte med å melde meg på klikkertrenerutdannelsen og den tar jeg enda..

I sommer var vi tillegg en uke på sølen med canis sin klickercamp. Utrolig ærerikt det og. Jeg lærte masse om rundering og begynnte å se resultater av all arbeidet jeg har lagt ned i doggie-zen treningen hans. :P

Edit: glemte nesten, var på Maria Hägstrøm kurs for litt siden. Der fikk jeg mest tips om hva jeg skulle gjøre når jeg fikk ny valp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor få! Har et par Lundqvistkurs. Morsomt det, men langt å reise og utrolig kaldt i hallen! :P Meldte meg på Canis- kurs i høst, men det ble avlyst. <_< Etterlyste privattimer, men fikk aldri svar på mailen, så da går vi her og suller og driver med vårt, da... Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt det kantarellkurset, for de er ikke lette å finne! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått endel kurs. Vi har gått både agility og lydighetskurs.

Jeg kopierte dette fra hjemmesiden min der jeg har skrevet om kursene vi har gått.

Valpekurs

Elwira Valpekurset jeg gikk var det Drammen hundesenter som hadde. Det var Gro Saugerud som var instruktør. Kurset var kjempe bra. Jeg lærte masse og vi koste oss skikkelig. Det ble langt mye vekt på sosialisering, kontakttrening, gå pent i bånd, innkalling og andre øvelser som har med hverdagslydighet å gjøre.

Karakter: 6

Introduksjonskurs i agility

Jeg gikk på introduksjonskurs sommern 2005. Kurset varte over en helg. På fredag var det teori. På lørdag og søndag var det praktisk trening på en agility bane. Det vi gjorde var å få hunden vant til hinderene. Elwira klarte alle hinderne! Det var veldig gøy. Vi lærte veldig mye i løpet av den helgen. Vi hadde tre innstrukøre som het Ellen Sørensen, Tone Kit Hansen og Inger Esther. De var veldig flinke. Det var Drammen brukshund klubb som holdt kurset.

Karakter: 5+

Grunnkurs i agility

Jeg gikk på grunnkrs i agility høsten 2005. Kurset varte i en helg og fire kvelder. Dette kurset var veldig gøy. Vi fikk hele tiden nye utfordringer, både jeg og Elwira. Vi lærte veldig mye i løpet av dette kurset. Innstuktørene våre var Tone Kit Hansen og Wenche. Vi trente på fremadsending, høyre og venstre føring, krysning, felt og hindersikkerhet. På slutten av vær gang løp vi en sluttbane. Elwira klarte den nesten vær gang. Dette kurset var veldig gøy. Også dette kurset ble holdt av Drammen brukshund klubb

Karater: 5+

Vidregående agility

Dette kurset varte i fire dager, en dag i uka. Vi satt opp tre kombinasjoner. På to av dem hadde vi innstruktører, på den tredje skulle vi trene selv. Kombinasjonene var vanskelige, vi måtte bruke mye førerteknikk. Dette var vanskelig. Elwira var veldig flink, og lærte fort. Dette kurset var veldig bra. Det ble også hold av Drammen brukshund klubb.

Karakter: 5+

Bronsjemerkekurs

Vi gikk på bronsjemerke kurs våren 2006. det var bra og vi lærte mye. Elwira hadde løpetid under noe av kurset og var derfor slapp og ukonsentrert. Dette kurset var ikke det helt rette kurset for Elwira nå, så vi skal gå litt tilbake i treninga. Vi gikk ikke opp til bronsjemerket. Det var fordi Elwira ikke kunne alle øvelsene uten godbit, og det ville ødelegge mye av det vi hadde fått til. Vi skal prøve oss på et nytt brosjemerke kurs senere. jeg tror kurset gikk litt for fort for Elwiras tempo. Kurset ble holdt av Drammen brukshund klubb.

Karakter: 4

Grunnkurs

Vi gikk grunnkurset hos Nordby’s hundesenter sommeren/høsten 2006. Kurset skulle gå over fem uker, to ganger i uka. Først startet det med en teorikveld. Det var Vegar Nordby som holdt teorikvelden og det var kjempe bra! Han var utrolig flink til å forklare og gjøre kvelden morsom. Instruktøren på grunnkurset jeg skulle gå var Ingeborg Wold. Hun var kjempe flink, og ga oss alle gode tilbakemeldinger og holdt motivasjonen oppe hos eierne. Grunnen til at jeg gikk helt tilbake til grunnkurs var at jeg trengte hjelp til å få opp motivasjonen på Elwira. Dette har gått veldig bra. Jeg fikk beskjed om å la Elwira hoppe opp på meg og få godbiten oppe hos meg når øvelsen var ferdig. Dette har hjulpet veldig. Nå er hun veldig gira når vi trener, og venter bare på å få lov til å hoppe opp på meg. Dette har helt klart vært det beste kurset jeg har gått på! Elwira har nesten blitt en annen hund etter det, og jeg har lært kjempe mye. Etter vær kurskveld fikk alle tilbakemeldinger hver for seg, og Ingeborg hjalp alle hundene og eierne på forskjellige måter.

Karakter: 6!

Går videregåendekurs hos Nordby's hundesenter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kursene vi har gått:

Grunnkurs m/ Hundesenteret:

Dårlig veiledning. Instruktøren favoriserte de med litt "macho"-raser. Mye rykking i bånd og brøling. Ikke noe for oss. Det eneste vi lærte var god kontakt. Midt på vinteren så det var iskaldt.

Kantarellsøkskurs m/ Hund i fokus:

Morsomt kurs. Sosialt. God veiledning. Var der kun en gang pga. sykdom.

Vesla ble fort sliten i hodet sitt, så det ble en del pauser. Fikk med et ark hvor det sto en fin forklaring på hvordan vi kunne trene videre.

Nybegynnerkurs m/ Gi Labb(helgekurs):

Brukte klikker noe jeg likte veldig godt. Vi fikk trene på det vi ville og i vårt eget tempo noe som var supert. Flink instruktør som tok seg tid til å hjelpe hver og en. Ble veldig positiv til videre trening.

Skal på klikekrkurs med de oktober, gleder meg veldig.

Unghund-/Nybegynnerkurs m/ OODK:

Kunne mye fra før. Vi fikk trene hver for oss og instruktøren gikk rundt og hjalp oss. Fokuserte mye på innkalling og kontakt noe som var supert. Hyggelig instruktør. Kommer til å trene med de når de kommer tilbake til Brekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs ja..

Med huskyen gikk jeg:

Valpekurs - the klicker way (gjennom retrieverklubben). Veldig informativt, mye teori men også litt trening av hund. Jeg kunne vel egentlig det meste fra før, men det var en god del nytt å lære. Kjekt å ha med!

Freestylekurs med Nina Haaland. Det var veldig morsomt, både hund (til tider) og eier hadde det morsomt. Litt amputert pga hormonell husky med løpetid, men ellers bra :P

Så har jeg vært observatør på Agility handling med Emelie Johnson-Vegh og Eva Bertilsson. Må jo ta det med iom at jeg gikk det for at jeg og huskyen skulle samarbeide bedre på banen når vi kom så langt... :o

Agility handlingskurs, også med Emelie og Eva, der var jeg riktignok med sammen med huskyen. De er skikkelig flinke til å holde kurs og jeg liker de veldig godt, så jeg var fornøyd med kurset, huskyen var derimot litt lei av agility etterpå... :rolleyes:

Ja, også var vi på Hovedkurs NN med NRH, hadde en gammel bruks-schæfer-mann som ikke syntes noe om at jeg kom med husky, og slettes ikke at jeg klikkertrente! Men vi kom da til enighet og jeg lærte veldig mye av ham selv om treningsfilosofiene ikke kom helt overrens, morsom uke;)

Med aussien har jeg ikke gjort så mye enda... vi har gått:

Brukskurs med Morten Egtvedt. En fantastisk helg! Tror han er den beste instruktøren jeg noen gang har hatt. Er bare superfornøyd med det kurset altså. Gikk igjennom spor, rundering, melding med hals/fastbitt, lydighet i skogen, pinneplukking og feltsøk... og alt var så forståelig!

Lydighetskurs med Fanny Gott. Dette var også ei fin helg. Jeg fikk motivasjonen for lydighet til bake og lille klumpen overrasket meg på en god del punkter. Godt å få en del nye innputt i lp-klikker:)

Handlingskurs i privat regi. Veldig informativt for meg som bare har stilt hund to ganger, en gang da jeg var 12 og en gang for en mnd siden... Kjekt å ha!

Og for meg selv så har jeg tatt grunnkurs i NRH... der var det bare mine kunnskaper som ble testet;)

er artig å være med på kurs, synd det er så dyrt og at det er så få her oppe i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Yaris har jeg gått :

valpekurs

Grunnkurs

Bronsemerke(gått det to ganger,fordi jeg ville prøve å forbedre det litt)

Hverdagslydighetkurs

Treningskurs

Konkurransekurs i lp(vi går på)

Med Emma:

Valpekurs

Unghundkurs

Bronsjemerke

Konkurransekurs(vi går p å)

Alle kursene er tatt på Oslo Hundeskole avd Drammen/Nordbys Hundesenter(avdleder fikk eget hundesenter(nordbys så fortsatte der)

Har vært innmari førnøyd med alle. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba:

Valpekurs(Oslo hundeskole)

Husker jeg var så fornøyd med teori kvelden og gledet meg kjempe masse til å begynne på valpekurs, husker også hvor stolt jeg var over Simba der :P

Grunnkurs med(Oslo hundeskole)

Jeg husker rett og slett ikke særlig mye fra dette kurset.

Bronsemerke(Oslo hundeskole)

Dette kurset var utrolig bra. Simba var i "trassalderen" og gjetet en del på blader, fikk hjelp av instruktør med det og det ble mye bedre. her skulle vi siste dagen gå opp til en prøve, bronsmerkeprøven. På den dagen var jeg utrolig nervøs men Simba og jeg overlevde og besto :o

Hverdagslydighet(Oslo hundeskole)

Jeg ville egentlig fortsette på treningsgr. eller noe men fant ut at jeg ville ta hverdagslydighet fordi hverdagen er viktig osv. Jeg er egentlig glad i dag for at jeg tok dette kurset selvom der og da var jeg kanskje ikke like fornøyd, var en del problemhunder osv og Simba boffet tilbake så fort andre boffet til han :P

Problemhund kurs(Nordbyshundesenter)

DET BESTE KURSET JEG HAR GÅTT MED SIMBA, HELT KLART! Her lærte jeg utrolig mye. alle på dette kurset var problem hunder og det var veldig lett å komme inn i gruppa for da var du ikke den eneste.

Jeg lærte også å ikke være redd på tur. altså: hvis man går tur å turen går helt fint fremtil han utagerer på en annen hund så blir man jo ganske usikker (ihvertfall jeg) før jeg visste hvordan jeg skulle håndtere det. Dette kurset har hjulpe meg og Simba masse og den dag i dag er simba mye bedre.

Brukshundkurs(Norsbyshundesenter)Holder på!

Vi har gått fire-fem ganger her nå og Simba viser stor interesse for å finne en figurant og han har allerede blitt veldig sosial med mennesker noe han aldri har vært med folk han ikke aner hvem er.

Nana

Valpekurs(Nordbyshundesenter)

Allerede på dette kurset fikk jeg høre hvor flott border collie jeg hadde fått meg :P Valpekurs er jo veldig artig og det var dette å..

Unghundkurs(Nordbyshundesenter)

Vi fortsatte her etter valpekurs og dette kurset var jeg utrolig fornøyd med, vi lærte mye mer her enn vi gjorde på det grunnkurset jeg gikk på simba med. Nana lærte også veldig fort her også :..

Bronsemerke(Norbyshundesenter)

Fra dag en var dette kurset bra, vi hadde jo Vegar Nordby .. og han er kjempe flink :P på slutten av kurset skulle vi opp til en prøve, vegar var dommer, noen min før jeg skal inn i ringen løser jeg ut med nana å detter på hue og ræva ned, reiser meg opp og kjenner at jeg er sinnsykt svimmel, fikk også kul i hodet :P jeg går inn til vegar og forteller men at vi bare kan starte. På lineføring og fri ved fot var jeg kjempe svimmel og virka kanskje litt rar vegar lurte også på om jeg ville stoppe men fortsatte siden jeg var så godt i gang :P Både jeg og Nana klarte oss bra i ringen men etter vi fikk vite resultatene var det rett ned på legevakta og jeg hadde fått en liten hjernerystelse :rolleyes::P

Konkurranse kurs(Nordbyshundesenter)

Konkurranse gr er og forblir bra :P

Konkurranse kurs(Nordbyshundesenter) Holder på!

det samme som over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått så mange kurs, men med Nadia har jeg gått på:

valpekurs og nybegynner dressur.

Med Amy har jeg gått på:

valpekurs

nybegyner dressur

nybegyner dressur

Nybegynner agility

Nybegynner agility

Grunnkurs hundemassasje

Ja det er de kursene vi har hvert på tror jeg..

Nesten alle kursene er tatt hos moss hundeklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått langt mindre kurs enn jeg har hatt lyst til, dessverre...

Noen dager etter at vi fikk Tinka gikk vi på et teorikurs. Nokså givende, dog litt vel Turid Rugaas. Men lærte en del nyttig om dempende signaler osv.

Så gikk vi på valpekurs i regi av veterinærkontoret vårt. Hadde jeg gått på kurset nå, hadde jeg protestert på bortimot alle innlæringsmetodene. Det var ikke strenge krav og nei og fy og straff, men veldig mye lokking osv. Det var allikevel veldig bra å få gått på valpekurs - fått i gang samarbeidet og fått litt lysten på å trene lydighet.

I januar/februar/mars 2005 gikk vi et hverdagslydighetskurs hos Trondheim Hundeskole. Greit kurs å gå, men tror ærlig talt ikke at vi fikk så veldig mye utav det.

Nå er vi midtveis i et konkurranselydighetskurs hos Trondheim Hundeskole. Det er veldig positivt for oss å gå på det, og jeg merker at det er strengt tatt ikke usannsynlig at vi debuterer i lp. Jeg får personlig råd og veiledning, og ikke minst så har jeg fått litt mer motivasjon til å trene målrettet.

Jeg har lyst til å gå sporkurs og jaktkurs en gang. Til neste år, kanskje? Det eneste dumme med å gå jaktkurs er at da må jeg gå via retrieverklubben, og der er det generelt sett et stort fåtall klikkertrenere. For å si det mildt.

Edit: Var også med på NKKU-leir sommeren 2005. Fikk prøvd oss på agility (det var veldig moro, men ikke det jeg kommer til å satse på å konkurrere i), men lærte ikke noe særlig verken på agility- eller lydighetsfronten. Moro var det allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekurs, Trondheim Hundeskole:

Helt ok, husker ærlig talt ikke så mye fra det...

Grunnkurs agility, Trondheim Hundeskole:

Fornøyd med instruktørene, mindre fornøyd med treningsforholdene (asfalt og ikke spesielt gode hindre)

"Dressurkurs" gjennom raseklubben:

Metodemessig ikke helt i tråd med hvordan jeg hadde trent og ønsker å trene (gjennomført Järverudsk, med godbitlokking og kravfase). Likevel med en meget dyktig instruktør som ikke minst kunne å lese hund (og eier), og som også var pedagogisk dyktig og herlig pragmatisk. Hunder på alle nivåer, fra problemhunder som bare skulle lære kontakt, til hunder i øverste klasse bruksappell.

Spor grunnkurs, Nidaros Brukshundklubb:

Nyttig og morsomt. I ettertid er jeg imidlertid litt skuffet over at instruktøren bagatelliserte problemet med at Molly er for heit ved sporstart (og attpåtil insisterte på å kjøre påvirkning på et spor, kun fordi sporet var litt vanskeligere enn det vi var vant med) - og mente det ville gå over med tiden. Det har gjort at vi har kommet skeivt ut og må reparere skaden nå.

Konkurranse-LP med Niina Svartberg, i regi av Nidaros Brukshundklubb:

Det klart beste kurset så langt, og det eneste jeg bare har godt å si om. Masse nyttige tips, helt ned på detaljplan, ærlige tilbakemeldinger og et tiltalende helhetssyn. Og ikke minst masse å tenke på til neste hund en gang kommer i hus... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har gått på:

Lydighetskurs på 5 dager:

Kostet bare 500,- og det var rundt 1 års alderen. Litt fornøyd, manglet det lille ekstra. Når Milo stakk av fikk jeg bekskjed om å bare stå der og vente på han.

Agilitykurs 1, ved Trondheim hundeskole:

Veldig fornøyd! Denne gangen var det på farmen og vi lærte utrolig mye :)

Hverdagslydighetkurs, Tr.heim hundeskole:

Veldig fornøyd. Dette kurset som fikk oss på rett spor igjen, og som fikk oss til og trene mer målrettet :D

Ellers så prøver jeg alt for å gå agility 2 kurs, bronsemerke kurs og lp kurs :P

Blir nok sist nevnte(med kursstart i Desember) fordi der kan man ta bronsemerket ;)

Edit: Hundeleir med Oslo hundeskole...Kunne lært mere, og hadd mere trening. Milo lærte ingenting, og jeg lærte litt om tenner. Neste gang blir det NKKU leiren om jeg skal på leir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalth (6 mnd. )

Valpekurs

Lydighet nybegynner, Går på dette nå.

Pepper (8 år )

Unghund/lp nybegynner (da var han 6 år)

Rally-lp nybegynner

Rally-lp videregående

Ag-konkurransekurs - Petter nordlien

Ag-konkurransekurs - Magne og Poula Alden

Ag-konkurransekurs - Gondola...

Klar for nok et konk. kurs i AG 27 okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu ska vi se om jag minns allt. Med Missy har jag gått:

Canis klickerinstruktörsutbildning

Här utvecklades vi enormt mycket under ett år. Missy var ca. 9 månader när vi började kursen och vi lärde oss mer än jag kan skriva här :)

Tävlingslydnad: Øystein Ødegaard

Två dagar när Missy var drygt ett år gammal. Vi lärde oss väl inte jättemycket nytt, men fick bra tävlingsträning.

Agility: Slalåmseminar med Anita Axelsson

Lärde mig mycket mer om 2x2-metoden för att lära in slalom, men har inte fortsatt med metoden.

Agility: Foundations och Great dog - Shame about the handler med Greg Derret

En kurs där jag lärde mig jättemycket! Fick många nya idéer om hur man kan utveckla belöningar, samtidigt som jag fick många aha-upplevelser kring handlingssystem i agility.

Spår: Grundkurs på HundCampus

Intressant kurs, men tyvärr för mycket snack och för lite verkstad. Fick lära oss hur de jobbar med riktningsbestämmande av spår med klicker. Väldigt spännande!

Lydnad: Kenth och Niina Svartberg

Väldigt bra kurs! Fick många nya idéer kring långsiktig belöningsträning och tävlingsträning.

Bruks: Två brukshelger för Morten och Cecilie under vår/sommar.

Kom verkligen igång med runderingsträningen och fick massor med nya idéer!

Belöningsträning og Träna för tävling: Helgekurs med Maria Hagström

Jätteintressant kurs med en väldigt trevlig instruktör! Nya idéer kring grundläggande saker i tävlingslydnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mia har gått:

Valpekurs

Ag nybegynnerkurs i regi av stovner hundeklubb

Ag konkurransekurs med instruktør Berit Nilsen

Minnie har gått:

Ag konkurransekurs med en finsk instruktør

Ag konkurransekurs med Kirsten Bjørnelykke

Rallylp introkurs for Anne Haugland

Ace har gått:

Freestylekurs over en helg

Videregående kurs i lp - pågår nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Bogar:

- Gjeterhundkurs

- Kurs i fri ved foten med Kjell Gunnar Eggesvik

- Kurs i konkurranselydighet med Jannice Bjørnebakke

Med ham har jeg hatt mest utbytte av fri ved foten kurset. Lærte å bygge opp øvelsen på en helt annen måte enn hva jeg har gjort tidligere. Nirm er trent inn etter de metodene (selv om det ikke ser sånn ut.... :))

Med Nirm:

- Gjeterhundkurs (husker ikke navn på instruktøren)

- Konkurransekurs i LP med Gro Hauge

- Fri ved foten kurs med Gro Hauge

- Konkurranse kurs i LP med Andreas Rundquist

Med ham så hadde jeg mest utbytte av gjeterhundkurset. Selv om jeg ikke fortsatte å gjete med ham. Synes ikke jeg lærte spesielt mye nytt på de lydighetskursene jeg har gått med ham, og selv om jeg har hatt hovedvekten på fri ved foten hans ved alle kursene, så har det ikke vært mye å tilføre der.

Med Vida:

- Grunnkurs i RIK med Odd-Ivar Gjersvik

- IPO kurs (gr C) med Frank Hildebrandt

Sistnevnte var uten tvil det kurset jeg hadde mest utbytte av. Spesielt siden Vida ikke hadde skjønt helt cluet med C biten på det første kurset også.

Ellers har jeg Trinn 1 Instruktørkurs i NKK, og kurs i konkurransepsykologi med Gro Hauge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bare med Blaze jeg:

NBF Sølen kurset, Spor m/Kjell Rundtom

Blaze var da 3mnd og fikk sine første spor leksjoner. Og jeg fikk noen slag i bakhode pga jeg hadde "trege" reaksjoner. Er ikke enkelt å gå fra Schäfer til AK... Ellers ikke så mye nytt for min del.

Nannestad Hk, Spor kurs m/Line Moen

Bra kurs, noe nytt og noe gammelt. Fikk prøvd litt mer paralell spor, kryssende spor og begynnt med oppsøk.

Stovner Hk Brukslydighet m/Geir Larsen

En innføring av lp øvelsene i bruksen. Ett bra kurs hvor jeg jobbet mye med problemløsning på bla innkalling og hals på Blaze.

Flateby hk sitt sølen kurs, Runderingskurs m/Finn-Hugo Øien

Fint kurs å starte med etter vinter dvale. Sølen er desverre ett terreng hvor man "lurer" seg unna problemer, så vi fikk ikke jobber med det som "normalt" er problemet vårt.

Stovner Hk, Runderingskurs m/Henning Hysing

Nok ett kurs der jeg holder på med problem løsning av innlært atferd.. Min egen feil, men endelig fikk vi tatt ordentlig tak i det og føler at vi er på vei! Jeg som nesten hadde gitt opp runderingen pga min egen innkompetanse hadde klart å lære henne alvorlige feil i over 1år.

Ellers har jeg div andre kurs før jeg fikk henne, og noen flere kurs jeg gjerne har lyst til å være med på :)

Med ham har jeg hatt mest utbytte av fri ved foten kurset. Lærte å bygge opp øvelsen på en helt annen måte enn hva jeg har gjort tidligere. Nirm er trent inn etter de metodene (selv om det ikke ser sånn ut.... )

Ett slikt kurs kunne jeg faktisk ha tenkt meg... føler jeg står litt fast iblandt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått så mye enda da, men det kommer! ;)

Med Rikke har jeg gått:

Valpekurs på Norby's Hundesenter

Gikk jo på valpekurs i høst med en 2 år gammel hund! :) Hehe! Men det var fordi det var lettere for henne å takle "presset" siden hun er litt nervøs av seg!

Det var helt supert! Lærte masse!

Unghundkurs på Norby's Hundesenter

Er ikke helt ferdig med dette kurset (har bare en dag igjen!) men syns det har vært innmari morsomt! Veldig glad for at jeg fortsatte på kurs! Rikke begynner å bli veldig flink og mye tryggere! :D

Skal begynne på Bronsemerkekurset når jeg er ferdig med unghundkurset! Etter det blir det vel kokurransekurset tror jeg, og da har jeg også litt planer om å begynne på kurs med Rita! Og det bli Grunnkurs! Selvfølgelig på Norby's Hundesenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de to jeg har nå, ingen.. hehe :D

Jeg gikk 2 grunnkurs og 5 eller 6 videregående kurs med Gubbelille hos Lundquist Hundeskole, mest fordi at jeg syns det var gøy å gå på kurs.. Ihvertfall etter at Gubbelille gikk fra å være den mest håpløse bikkja på kurset til en av de flinkeste ;) Jeg er ikke særlig strukturert i treninga heller, hverken med å gidde å dra ut og trene eller å planlegge treninga sånn at man får progresjon, så kurs ble liksom løsninga for oss.. hehe

Lærte masse nytt her, særlig om å trene hunder som ikke er spesielt lette å motivere :P

Med Herverket gikk jeg et grunnkurs hos Lundqvist, et sporkurs i Nannestad og Omegn Hundeklubb samt at Herverket var forsøks-kaninen min når vi testa ut det vi lærte på fordypningskurset hos Lundqvist Hundeskole. Med Herverket var jeg faktisk ute og trente fast en gang i uka også, sammen med snille hundeguru Siri :P Jeg var rimelig inn i det lundqvistske, så jeg lærte vel egentlig ikke så mye nytt på grunnkurset her, men fordypningskurset var interessant.. Sporkurset like så, selv om Herverket syns at spor skulle løpes <_< hehe

Zarten var med meg på grunnkurs i Nidaros Brukshund Klubb.. Lærte mye der, mest om hvordan jeg ikke vil trene hund, kanskje? Ikke misforstå, de var kjempeflinke, men jeg ser ikke poenget med å lokke de til å gå på plass med godbiter eller kong i hånda, når det en gang må trenes bort allikevel.. Også lærte jeg jo litt om "bruksfolk" da.. hehe :P

Med de to jeg har nå, veit jeg ikke om jeg gidder å gå noen kurs.. Dinersen er vel for enkel å ha med å gjøre til hverdags, stakkar :) DilEmma blir forhåpentligvis brukshund når hun blir stor, men planen der var vel bare å melde meg inn i Nannestad og Omegn Hundeklubb og trene med de? Og evt ta det derfra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har faktisk gått på ein del kurs de siste 3 åra, hehe. Neste håp er eit nybegynner kurs i agility! :D

Hundens språk

Dette kurset var eit kurs der ein skal lære hundespråket og sjå korleis hunden "snakkar" i ulike situasjonar

Intruktøren var Arne AArrestad.

Kurset var veldig spennande, vi filma hunden i møte med andre hundar og menneske. Deretter såg vi på filmane og såg korleis hunden dempa eller reagerte i møte med de andre. Lærte veldig mykje nytt og

eg er meir sikker på korleis Bella vil takle møter med ny hunder no.

Brukskurs

Kurset var hovedsakleg eit sporkurs med Eirik Hammervold som instuktør.

Dette var det første brukskurset vi har deltatt på!

Det var kjempe lærerikt! Sjølv om sheltien ikkje er nokon spesielt

god sporhund så hadde vi det kjempe moro! Og Bella gjekk spora bra!

Så dette skal vi forsette med, ihvertfall som aktivisering!

Lydighetskurs/Bronsemerket

Dette var eit kurs som gjekk over lang tid. Vi møttest ein

gong i månaden for å trene i ringen med ein instruktør!

Kurset vart avslutta med bronsemerket!

Trikskurs

Heidi Dyrøy som insrtuktør.

Eg vil anbefale alle som likar å trene triks å delta på eit sånt kurs. Vi lærte masse og eg fekk masse inspirasjon. Veldig mange typar ting ein kan lære ein hund som krevar mykje hjernetrim. Lærte Bella

veldig mykje grunnleggande på det kurset.

Klikkerkurs

Vi har også deltatt på eit klikkekurs,med Arne AArrestad som innstruktør.

Han var veldig dyktig, og trur både eg og Bella lærte ein god del.

Veldig morro var det i hvertfall, så klikkertrening er noko vi skal starte med for fullt.

Lydighetskurs

Vel, eg var med på eit lydighets kurs som observatør.

Øystein Ødegård som instruktør.

Det var veldig lærerikt og eg fekk ei god innføring i korleis ein kan

gå fram om ein står fast i de ulike øvelsane.

Nybegynnerkurs

Hausten 03, deltok vi på eit nybegynner/kvalpe kurs. Det var veldig lærerikt og interessant.

Eg lærte veldig mykje om det å ha kvalp. Både om forskjellige epoker fra 0-2 år og kva ein kan forvente

av hunden i dei epokane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassa:

Valpekurs hos Haugesund hundeklubb

Videregående kurs med Torhild Hanssen fra Tunge hundepensjonat

Videregående kurs med Torhild Hanssen fra Tunge hundepensjonat (Gikk det 2 ganger, var så fornøyd :D )

Agility kurs hos Haugesund hundeklubb

Sporkurs hos Politiet i Haugesund

Sporkurs med Zoltan (fra politiet) og Torhild Hanssen (Fra Tunge hundepensjonat)

Runderingskurs med Morten og Cecilie fra Canis.

Har ikke gått noen kurs med Gobben, har bare tatt med meg det jeg har lært på de andre kursene ;)

Til neste år skal vi på :

Kurs med Øysten m/ Leo

Lp kurs med europamesteren i lp, Kjellaug m/Loppa

Brukskurs hos Terje Østlie

Det gleder vi oss til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Lotta har jeg kun gått ett kurs; Grunnkurs hos Schäferklubben.

Synes det var greit å gå på kurs, særlig fordi hun trengte å være sammen med andre hunder i en treningssituasjon.

Kommer nok til å melde meg på flere kurs etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...