Gå til innhold
Hundesonen.no

Groteskt hundedrap


Mud

Recommended Posts

Hunden sin blir vel litt feil, for eieren er jo bortreist? Er vel ikke h*n som er gjerningsmannen? :)

Huff, stakkars hund.! Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg fikk tak i de som gjorde det!

Nå ble han irritert fordi folk plaget han i ferien over dette, og sa han ville ha fred for å nyte ferien...

Så han er vel ikke akkurat den mest godhjertede hundeeier nei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble han irritert fordi folk plaget han i ferien over dette, og sa han ville ha fred for å nyte ferien...

Så han er vel ikke akkurat den mest godhjertede hundeeier nei... :)

Var vel ikke akkurat det han sa...?

Var vel mer at han ikke ville snakke mer med media før han kom hjem fra ferie og fikk snakket med personen som hadde ansvar for hunden og funnet ut hva som hadde skjedd. Det syns jeg er forståelig, ingen grunn til å spekulere i hva som har skjedd, ihvertfall ikke gjennom media.

Fra agderposten : -Jeg har ikke drept hunden min. Selv er jeg på ferie. Jeg hadde ordnet med noen til å se etter den mens jeg er borte. Før jeg får snakket med vedkommende selv, ønsker jeg ikke å snakke mer med dere, sier hundeeieren fra feriestedet sitt i Spania til Agderposten.

Hundeeieren (50) bedyrer at han ikke har drept hunden sin.

-Jeg har ikke peiling på hva som har skjedd med den. Jeg kommer først hjem 23. oktober, men vil mandag be min advokat se på saken. Jeg hadde ordnet med noen til å se etter hunden, sier han.

-Så du har ikke drept den før du reiste?

-Nei, svarer hundeeieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– Det har jeg ingen kommentar til, og nå vil jeg ha fred. Jeg er på ferie for å slappe av, sier lillesandsmannen og avslutter telefonsamtalen."

http://www.fvn.no/nyheter/lillesand/article404428.ece

JEG hadde ikke slappet av og fortsatt ferien om dette var min hund.

jeg tror nok jeg hadde sagt dette selv, bare for å slippe media. Kan ikke være gøy å få høre dette når du er på ferie, og man vil vel helst gjøre alt for at media ikke bryr seg for mye (om man ikke er PR kåt da).

Men om jeg hadde ment det er en helt annen sak. Man skal ikke tro alt hva media sier heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk av en mann som har gjort akkurat det samme,med datteren sin hund.Han var den som skulle ta hunden til dyrlegen da den ble gammel,men istedet for å dra dit,dro han til et vann,hvor han bandt hundens bånd til en stor stein å dytta steinen uti.Mannen hadde aldri likt hunden,og ville ikke bruke penger på å avlive den :) Det er veldig lenge siden jeg fikk høre dette,men jeg glemmer det aldri.syke syke mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som gjor saann burde bli tatt livet av selv.. Skjonner ikke aassen folk har hjerte til saant.. :) Den som gjorde det burde brenne leeenge der nede! uff... Alle hundeeiere blir veldig lei seg naar saant skjer.. Han eieren var ikke saerlig glad i hunden sin, han brydde seg ikke.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som gjor saann burde bli tatt livet av selv.. Skjonner ikke aassen folk har hjerte til saant.. :) Den som gjorde det burde brenne leeenge der nede! uff... Alle hundeeiere blir veldig lei seg naar saant skjer.. Han eieren var ikke saerlig glad i hunden sin, han brydde seg ikke.. :D

Fy f%&#.

Jeg har ikke ord. Det er så uendelig trist at noen kan klare å utføre en så grusom handling. Eier skulle fått smakt samme medisin. :D

Bare lurer på hvorfor dere blir så sinnsykt forbanna på eieren jeg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvorfor dere blir så sinnsykt forbanna på eieren jeg? :)

eeh, kanskje fordi det virker som eieren har hatt noe med det å gjøre?Hvis du leser på linkene ser du at eieren virker som han overhodet ikke bryr seg, han er på ferie i syden og har ingen planer om å komme hjem, og nektet å svare på spørsmål hva han gjorde med bikkja før han dro, fordi "han er på ferie"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvorfor dere blir så sinnsykt forbanna på eieren jeg? :)

Jeg for min del blir forbanna på eieren, hvem han nå er, basert på hva han gjorde mot hunden.

Hvordan kan man ikke bli forbanna av sånne ting? Det er eierens ansvar og sørge for hundens ve og vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kun lest det som har stått i de "hovedavisene" og ikke alle de småavisene. Og det står og sies ulikt i ALLE avisene, og på nyhetene så sier de kun hva jeg har lest. Og det er at han hadde noe andre til å ta seg av hunden, og at han skal sette en advokat på saken når han kommer hjem. Det er ikke bare bare å komme seg hjem heller. Og hunden er faktisk død. Ikke noe mer å gjøre med det.

Vet det blir snakk om dette innlegget, men denne sjangsen tar jeg. For vi alle tolker dette ulikt, har lest ulike artikler osv osv, Hvordan vet dere at akkurat det dere har lest er rett? Hvordan skal jeg vite at det jeg har lest er rett?

Ofte stoler man på de som passer hundene sine, og syns det er dårlig å si at det er eiers feil, og alt det om dere ikke vet noe helt sikkert. Noe kun eieren og evt drapsmannen vet best.

Selvfølgelig er man vel opprørt over at et dyr er drept. Men hva om dere var på ferie i syden, og kaninen deres var funnet drept. Ville dere da fikset skyss til flyplassen, en billett hjem, og måtte betalt myemye mer? Dyret er tross alt dødt allerede, og får ikke gjort noe mer med det, uten å finne ut hva som har skjedd. Men det har han sagt i den artikkelen jeg leste at han skulle.

MEN uansett hvem som gjorde det, så er det DEN som bør straffes.!

EDIT: dere misforstår meg sikkert, men ikke tro at jeg ikke er glad i bikkja mi, for det er jeg :) Og han ville jeg gjort alt for, men er ikke alle hundeeiere som tar det sååå tungt. Kjenner flere som ikke bryr seg så mye om bikkja si som det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kun lest det som har stått i de "hovedavisene" og ikke alle de småavisene. Og det står og sies ulikt i ALLE avisene, og på nyhetene så sier de kun hva jeg har lest. Og det er at han hadde noe andre til å ta seg av hunden, og at han skal sette en advokat på saken når han kommer hjem. Det er ikke bare bare å komme seg hjem heller. Og hunden er faktisk død. Ikke noe mer å gjøre med det.

Vet det blir snakk om dette innlegget, men denne sjangsen tar jeg. For vi alle tolker dette ulikt, har lest ulike artikler osv osv, Hvordan vet dere at akkurat det dere har lest er rett? Hvordan skal jeg vite at det jeg har lest er rett?

Ofte stoler man på de som passer hundene sine, og syns det er dårlig å si at det er eiers feil, og alt det om dere ikke vet noe helt sikkert. Noe kun eieren og evt drapsmannen vet best.

Selvfølgelig er man vel opprørt over at et dyr er drept. Men hva om dere var på ferie i syden, og kaninen deres var funnet drept. Ville dere da fikset skyss til flyplassen, en billett hjem, og måtte betalt myemye mer? Dyret er tross alt dødt allerede, og får ikke gjort noe mer med det, uten å finne ut hva som har skjedd. Men det har han sagt i den artikkelen jeg leste at han skulle.

MEN uansett hvem som gjorde det, så er det DEN som bør straffes.!

"Mannen har hatt den seks år gamle tispa siden den var liten valp. Naboer skal tidligere ha reagert på at mannen ikke tok seg skikkelig av kjæledyret sitt."

Uansett om han har drept den eller ikke synes jeg isåfall det er ille at han ikke tok seg skikkelig av den mens den levde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Håper han har hatt en fin ferie i Spania... (folk som behandler hunder slik burde fått et lengre opphold på Costa del Ila, spør du meg... )

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136041

Huff, jeg får direkte vondt inni meg av slike historier. At mennesker kan være så groteskt ondskapsfulle og totalt uten medfølelse er utenfor min fatteevne. Syke, syke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...