Gå til innhold
Hundesonen.no

Groteskt hundedrap

Mud

Recommended Posts

Hunden sin blir vel litt feil, for eieren er jo bortreist? Er vel ikke h*n som er gjerningsmannen? :)

Huff, stakkars hund.! Vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg fikk tak i de som gjorde det!

Nå ble han irritert fordi folk plaget han i ferien over dette, og sa han ville ha fred for å nyte ferien...

Så han er vel ikke akkurat den mest godhjertede hundeeier nei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble han irritert fordi folk plaget han i ferien over dette, og sa han ville ha fred for å nyte ferien...

Så han er vel ikke akkurat den mest godhjertede hundeeier nei... :)

Var vel ikke akkurat det han sa...?

Var vel mer at han ikke ville snakke mer med media før han kom hjem fra ferie og fikk snakket med personen som hadde ansvar for hunden og funnet ut hva som hadde skjedd. Det syns jeg er forståelig, ingen grunn til å spekulere i hva som har skjedd, ihvertfall ikke gjennom media.

Fra agderposten : -Jeg har ikke drept hunden min. Selv er jeg på ferie. Jeg hadde ordnet med noen til å se etter den mens jeg er borte. Før jeg får snakket med vedkommende selv, ønsker jeg ikke å snakke mer med dere, sier hundeeieren fra feriestedet sitt i Spania til Agderposten.

Hundeeieren (50) bedyrer at han ikke har drept hunden sin.

-Jeg har ikke peiling på hva som har skjedd med den. Jeg kommer først hjem 23. oktober, men vil mandag be min advokat se på saken. Jeg hadde ordnet med noen til å se etter hunden, sier han.

-Så du har ikke drept den før du reiste?

-Nei, svarer hundeeieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"– Det har jeg ingen kommentar til, og nå vil jeg ha fred. Jeg er på ferie for å slappe av, sier lillesandsmannen og avslutter telefonsamtalen."

http://www.fvn.no/nyheter/lillesand/article404428.ece

JEG hadde ikke slappet av og fortsatt ferien om dette var min hund.

jeg tror nok jeg hadde sagt dette selv, bare for å slippe media. Kan ikke være gøy å få høre dette når du er på ferie, og man vil vel helst gjøre alt for at media ikke bryr seg for mye (om man ikke er PR kåt da).

Men om jeg hadde ment det er en helt annen sak. Man skal ikke tro alt hva media sier heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk av en mann som har gjort akkurat det samme,med datteren sin hund.Han var den som skulle ta hunden til dyrlegen da den ble gammel,men istedet for å dra dit,dro han til et vann,hvor han bandt hundens bånd til en stor stein å dytta steinen uti.Mannen hadde aldri likt hunden,og ville ikke bruke penger på å avlive den :) Det er veldig lenge siden jeg fikk høre dette,men jeg glemmer det aldri.syke syke mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som gjor saann burde bli tatt livet av selv.. Skjonner ikke aassen folk har hjerte til saant.. :) Den som gjorde det burde brenne leeenge der nede! uff... Alle hundeeiere blir veldig lei seg naar saant skjer.. Han eieren var ikke saerlig glad i hunden sin, han brydde seg ikke.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som gjor saann burde bli tatt livet av selv.. Skjonner ikke aassen folk har hjerte til saant.. :) Den som gjorde det burde brenne leeenge der nede! uff... Alle hundeeiere blir veldig lei seg naar saant skjer.. Han eieren var ikke saerlig glad i hunden sin, han brydde seg ikke.. :D

Fy f%&#.

Jeg har ikke ord. Det er så uendelig trist at noen kan klare å utføre en så grusom handling. Eier skulle fått smakt samme medisin. :D

Bare lurer på hvorfor dere blir så sinnsykt forbanna på eieren jeg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvorfor dere blir så sinnsykt forbanna på eieren jeg? :)

eeh, kanskje fordi det virker som eieren har hatt noe med det å gjøre?Hvis du leser på linkene ser du at eieren virker som han overhodet ikke bryr seg, han er på ferie i syden og har ingen planer om å komme hjem, og nektet å svare på spørsmål hva han gjorde med bikkja før han dro, fordi "han er på ferie"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvorfor dere blir så sinnsykt forbanna på eieren jeg? :)

Jeg for min del blir forbanna på eieren, hvem han nå er, basert på hva han gjorde mot hunden.

Hvordan kan man ikke bli forbanna av sånne ting? Det er eierens ansvar og sørge for hundens ve og vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kun lest det som har stått i de "hovedavisene" og ikke alle de småavisene. Og det står og sies ulikt i ALLE avisene, og på nyhetene så sier de kun hva jeg har lest. Og det er at han hadde noe andre til å ta seg av hunden, og at han skal sette en advokat på saken når han kommer hjem. Det er ikke bare bare å komme seg hjem heller. Og hunden er faktisk død. Ikke noe mer å gjøre med det.

Vet det blir snakk om dette innlegget, men denne sjangsen tar jeg. For vi alle tolker dette ulikt, har lest ulike artikler osv osv, Hvordan vet dere at akkurat det dere har lest er rett? Hvordan skal jeg vite at det jeg har lest er rett?

Ofte stoler man på de som passer hundene sine, og syns det er dårlig å si at det er eiers feil, og alt det om dere ikke vet noe helt sikkert. Noe kun eieren og evt drapsmannen vet best.

Selvfølgelig er man vel opprørt over at et dyr er drept. Men hva om dere var på ferie i syden, og kaninen deres var funnet drept. Ville dere da fikset skyss til flyplassen, en billett hjem, og måtte betalt myemye mer? Dyret er tross alt dødt allerede, og får ikke gjort noe mer med det, uten å finne ut hva som har skjedd. Men det har han sagt i den artikkelen jeg leste at han skulle.

MEN uansett hvem som gjorde det, så er det DEN som bør straffes.!

EDIT: dere misforstår meg sikkert, men ikke tro at jeg ikke er glad i bikkja mi, for det er jeg :) Og han ville jeg gjort alt for, men er ikke alle hundeeiere som tar det sååå tungt. Kjenner flere som ikke bryr seg så mye om bikkja si som det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kun lest det som har stått i de "hovedavisene" og ikke alle de småavisene. Og det står og sies ulikt i ALLE avisene, og på nyhetene så sier de kun hva jeg har lest. Og det er at han hadde noe andre til å ta seg av hunden, og at han skal sette en advokat på saken når han kommer hjem. Det er ikke bare bare å komme seg hjem heller. Og hunden er faktisk død. Ikke noe mer å gjøre med det.

Vet det blir snakk om dette innlegget, men denne sjangsen tar jeg. For vi alle tolker dette ulikt, har lest ulike artikler osv osv, Hvordan vet dere at akkurat det dere har lest er rett? Hvordan skal jeg vite at det jeg har lest er rett?

Ofte stoler man på de som passer hundene sine, og syns det er dårlig å si at det er eiers feil, og alt det om dere ikke vet noe helt sikkert. Noe kun eieren og evt drapsmannen vet best.

Selvfølgelig er man vel opprørt over at et dyr er drept. Men hva om dere var på ferie i syden, og kaninen deres var funnet drept. Ville dere da fikset skyss til flyplassen, en billett hjem, og måtte betalt myemye mer? Dyret er tross alt dødt allerede, og får ikke gjort noe mer med det, uten å finne ut hva som har skjedd. Men det har han sagt i den artikkelen jeg leste at han skulle.

MEN uansett hvem som gjorde det, så er det DEN som bør straffes.!

"Mannen har hatt den seks år gamle tispa siden den var liten valp. Naboer skal tidligere ha reagert på at mannen ikke tok seg skikkelig av kjæledyret sitt."

Uansett om han har drept den eller ikke synes jeg isåfall det er ille at han ikke tok seg skikkelig av den mens den levde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Håper han har hatt en fin ferie i Spania... (folk som behandler hunder slik burde fått et lengre opphold på Costa del Ila, spør du meg... )

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136041

Huff, jeg får direkte vondt inni meg av slike historier. At mennesker kan være så groteskt ondskapsfulle og totalt uten medfølelse er utenfor min fatteevne. Syke, syke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...