Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan fore en gammel overvektig hund?


Henriette

Recommended Posts

Jeg bruker HILLS r/d til Chicka som er diett fôr, når hun er nede i ok vekt får hun HILLS w/d.

Det jeg gjør for å holde leddene hennes i sjakk er å gi hun et produkt med Chondroitin og Glycosamine + at jeg gir hun Omega3 og c-vitaminer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Specific Geriatril. Første gang vi prøvde det, var det for å slanke hunden, nå er hun blitt så gammel at hun kun får dette. Hun har aldri vært så fin og slank som hun er nå. Og hun får normale porsjoner, noe som er viktig for henne...

Har også hørt flere som har god effekt av glukosamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker HILLS r/d til Chicka som er diett fôr, når hun er nede i ok vekt får hun HILLS w/d.

Det jeg gjør for å holde leddene hennes i sjakk er å gi hun et produkt med Chondroitin og Glycosamine + at jeg gir hun Omega3 og c-vitaminer. :P

Hvor får jeg tak i dette da?

Probleme hennes er at hun har også allergi... tåler ikke noe kylling av noe slag..

men skal nå skifte for til Euknuba Lam og Ris for å se hvordan dette går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt flere som har god effekt av glukosamin.

Glukosamine, er et fantastisk kosttilskudd! Bruker det, i maten, til Greyhounden. Han er bare 3 år, men har endel belastningsskader, i skuldrene, pga. han gikk med et ubehandlet ben brudd, i ca 1 år, på Irland (gatehund). Han ble en helt annen hund, med Glukosamin :) Det er ganske dyrt, i Norge, men jeg kjøper det i Sverige, i helsekost. Mye billigere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i dette da?

Probleme hennes er at hun har også allergi... tåler ikke noe kylling av noe slag..

men skal nå skifte for til Euknuba Lam og Ris for å se hvordan dette går

Om du ønsker at hunden skal ned i vekt, ville jeg ikke brukt lam og ris. Dette fôret er det mer karbohydrater i enn i vanlig fôr, og karbohydrater legger man lett på seg av!

De fleste merkene har jo Mature fôr eller noe liknende. Hvorfor ikke bare bytte merke? Hvorfor ikke bruke fôr spesielt til gamle hunder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker at hunden skal ned i vekt, ville jeg ikke brukt lam og ris. Dette fôret er det mer karbohydrater i enn i vanlig fôr, og karbohydrater legger man lett på seg av!

De fleste merkene har jo Mature fôr eller noe liknende. Hvorfor ikke bare bytte merke? Hvorfor ikke bruke fôr spesielt til gamle hunder??

Hun er på senior for, men om hun tåler bare lam og ris for pga sterk allergi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...