Gå til innhold
Hundesonen.no

Å skrive god jobbsøknad


Mirai

Recommended Posts

Jeg skal skrive en jobbsøknad til en bensinstasjon rett ved der jeg bor.

Har dere noen gode tips og råd til en slik søknad? Jeg har hvertfall tenkt å ta med sentralbordjobben på Tine som referanse (må få tak i attest fra dem også, tenker jeg), det er jo kjekt å vise til noe sånt i og med at det er kundebehandling der også..

Blir glad for alle svar :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å få frem motivasjonen din i forhold til å søke på jobben. Hvorfor søker du akkurat den jobben, hvilke kvalifikasjoner har du som passer, hvilke personlige egenskaper har du som er nyttige i forhold til jobben? Søknaden bør være på maks en side, og ikke vær redd for å skrive positive ting om deg selv (jeg er ansvarsbevisst, pålitelig osv.)

Det kan også være lurt å ringe kontaktpersonen som står oppført i stillingsutlysningen og stille GODE og RELEVANTE spørsmål om stillingen. På denne måten kan du ta med "viser til annonse på Finn.no og hyggelig samtale med Per Pettersen" i søknaden. I telefonsamtalen kan du også spørre om du kan levere søknaden personlig, dersom de får treffe deg på forhånd og prate litt uformelt med deg kan det være positivt.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...